• Millannn

BIM november 2017

Hej allihopa som också längtar efter en liten bebis!

Jag är 21 år gammal och min sambo är 27 år och vi ska nu börja försöka med första barnet. Jag fick mens igår, den skulle egentligen komma den 30/9 men kom den 2/10 istället. Har äl 19/10 tror jag. Har BIM 3/11. Är det någon mer som vill följas åt? Har en menscykel på 32 dagar i genomsnitt.

• Svar på tråden BIM november 2017
  • Sosarora
    Lantisbarn skrev 2017-11-19 15:29:34 följande:

En fråga du skriver o sätt flera i andra trådar skriva andra höjningen av temperaturen och andra som skrivit trefas höjningen vad menar ni då ? :) jag tempar varje dag o ligger fortfarande högt ingen tipp än o är på bim idag :)

Om du googlar tre fas temphöjning eller liknande så förklara det nog bättre än jag. Men gör ett försök :)

när ägget släpper höjs ju tempen och för vissa, men inte för alla, så höjs tempen ett snäpp till i samband med när ägget fäster sig.

Innan ÄL låg jag på 36-36,3, efter ÄL runt 36,5-36,6 och ÄL+8 steg den till 37. Sjönk dock en aning igen men fortfarande högre, ligger nu på 36,65-36,85.

Hoppas du hängde med ??
  • Sosarora
    Anonym (Känslostorm) skrev 2017-11-19 14:43:37 följande:

Hello, en liten update här... blev nog ett tredje missfall för min del..... idag började det forsa blod och kom ut stora klumpar. Vill inte skrämma nån av er andra, så hoppas inte jag gör det, var bsra tvungen att få ventilera nånstans.. så svårt att göra det nån annan stans när jag inte berättat om graviditeten för någon här hemma förutom min sambo. Men får väl bara hoppas på en utredning nudå och att det funkar bättre en annan gång :( kram till er alla och så glad för er somplussat! Försök njut av era graviditeter <3 för de flesta går ju allt bra ändå!

All kärlek till dig!!! <3
  • lyckligast80

[quote=78204265][quote-nick]Khaleesi85 skrev 2017-11-19 13:01:37 följande:[/quote-nick][/quote]

Stort grattis!! : )

Förstår din oro, men vi håller tummar å tår för att det ska gå bra!

• Khaleesi85
    lyckligast80 skrev 2017-11-19 16:45:36 följande:

[quote=78204265][quote-nick]Khaleesi85 skrev 2017-11-19 13:01:37 följande:[/quote-nick]

Stort grattis!! : )

Förstår din oro, men vi håller tummar å tår för att det ska gå bra![/quote]

Tack <3
  • Lantisbarn
    Sosarora skrev 2017-11-19 15:45:22 följande:

Om du googlar tre fas temphöjning eller liknande så förklara det nog bättre än jag. Men gör ett försök :)

när ägget släpper höjs ju tempen och för vissa, men inte för alla, så höjs tempen ett snäpp till i samband med när ägget fäster sig.

Innan ÄL låg jag på 36-36,3, efter ÄL runt 36,5-36,6 och ÄL+8 steg den till 37. Sjönk dock en aning igen men fortfarande högre, ligger nu på 36,65-36,85.

Hoppas du hängde med ??

Ja hängde med tack så mkt :D
  • Penguinlover
    Lantisbarn skrev 2017-11-19 09:19:56 följande:

Samma här bim idag har inte testat idag då ja inte har nått test hemma ;) testade på bim-3 negativt ömma o mer utåtstående bröst molvärk till och från ingen pms denna månad så hoppas att det tagit sig får se när ja testar håller tummarna att vi alla plussar snart :)

Hur går det för dig?

Ingen mens än här. Jag har upptäckt att mina bröstvårtor är helt annorlunda. Större, mjukare, knottriga och en mörk ring runt. Jag tänkte köpa ett test förut men ångrade mig då jag är trött på att se negativa tester. Avvaktar och ser om mensen dyker upp.
  • Anonym (Villsågärna)

Hej allihop!

Jag har 5 dagar kvar till bim, hoppas så.. vi hade sex varannan dag under hela äl-veckan samt på den dag jag hade känningar. Tror ni att vi har en chans? När tycker ni jag ska testa?

• Lantisbarn
    Penguinlover skrev 2017-11-19 19:27:31 följande:

Hur går det för dig?

Ingen mens än här. Jag har upptäckt att mina bröstvårtor är helt annorlunda. Större, mjukare, knottriga och en mörk ring runt. Jag tänkte köpa ett test förut men ångrade mig då jag är trött på att se negativa tester. Avvaktar och ser om mensen dyker upp.

En så länge ingen mens i sikte o inga känningar på den heller.. tempen är "hög" fortfarande så det är ju possitivt brösten ömar som bara den. Men har inte testat idag men har köpt ett test men avvaktar nog någon dag. Håller mä man blir så besviken om det är negativt. Har ni försökt länge? :)
  • Tumvante
    Anonym (Känslostorm) skrev 2017-11-19 14:43:37 följande:

Hello, en liten update här... blev nog ett tredje missfall för min del..... idag började det forsa blod och kom ut stora klumpar. Vill inte skrämma nån av er andra, så hoppas inte jag gör det, var bsra tvungen att få ventilera nånstans.. så svårt att göra det nån annan stans när jag inte berättat om graviditeten för någon här hemma förutom min sambo. Men får väl bara hoppas på en utredning nudå och att det funkar bättre en annan gång :( kram till er alla och så glad för er somplussat! Försök njut av era graviditeter <3 för de flesta går ju allt bra ändå!

Tråkigt, och beklagar om det är ett missfall/biokemisk du just upplevt. Utredning är en trygghet att komma igång med. Hur många har du mist om man får fråga? Jag har plussat, och med mina 4 förluster i år, menar läkaren att jag har 65% chans för vällyckad graviditet utan att få behandling.

Dock börjar jag nytt jobb den 1 dec.. så känns lite småjobbigt, att jag måste berätta för chefen om några månader att jag kommer att vara väck ett år...

Lycka till framöver. Kram
  • JohSto8

HELT GALET! Sambon och jag väntar barn! Tog ut kopparspiralen 2 nov och ÄL 3 november. Idag positivt gravtest! Trodde aldrig det skulle gå på första försöket!

Svar på tråden BIM november 2017