• Millannn

BIM november 2017

Hej allihopa som också längtar efter en liten bebis!

Jag är 21 år gammal och min sambo är 27 år och vi ska nu börja försöka med första barnet. Jag fick mens igår, den skulle egentligen komma den 30/9 men kom den 2/10 istället. Har äl 19/10 tror jag. Har BIM 3/11. Är det någon mer som vill följas åt? Har en menscykel på 32 dagar i genomsnitt.

• Svar på tråden BIM november 2017
  • Charlizee
    puffen2009 skrev 2017-11-17 07:39:23 följande:

Tog ett test nu på morgonen, äl+10, och det var helt blankt så det är nog kört den här månaden. Brukar alltid plussa tidigt. Nya försök i december! Ett plus i julklapp är ju inte helt fel

Lycka till alla andra!

Vad tråkigt men som du skriver kanske blir en väldigt fin julklapp istället Du får hänga på oss i BIM dec gruppen <3
  • Tumvante
    Anonym (Känslostorm) skrev 2017-11-17 08:32:05 följande:

Hej hopp! Jag plussade för ca en vecka sen, men vågar inte alls känna mig glad nu då jag har två missfall i bagaget sedan i maj :( och dessutom har jag haft bruna flytningar som blir mörkare och mörkare till och från sen någon vecka efter ÄL, trodde först det var en nidblödning men den har typ hållit i sig i 1-2 veckor nu så vet i tusan vad det är? Gravtest visar ju veckor men de har inte ökat än så ska se säkert efter helgen. Vi får väl se, men känner inget större hopp då båda mina graviditeter som blivit missfall börjat med bruna skräpflytningar...... än hur vanligt och normalt det verkar vara. är så tråkigt då jag inte kan känna nån glädje alls. Men hoppas ändå det går vägen, är tyvärr för tidigt för vul ännu:( ni får gärna peppa mig! Så jobbigt när det känns som det är fel på en, då jag inte har barn sen innan.

Är lite i samma båt. Vågar ej helt glädja mig. Testade igen i morse och undrar om babyplan test bara generellt är svagare. Jag ska få blodprov nr 2 på måndag för att se ökningen. Har ett MA och 3 biokemiska bakom mig. Vi får vänta lite tillsammans nu. Håller tummarna för dig!
  • Tumvante
    3hjärtan skrev 2017-11-17 08:38:00 följande:

Har plussat nu nån dag innan bim. 2 mf ett i juli och ett i sep och ett sen avbrytande förra hösten.

Vågar inte heller slappna av.

Vi sitter i samma båt. Följer de dig med blodprov på HCG nu?
  • Sosarora
    Lottch3n skrev 2017-11-17 08:38:10 följande:

Asså vad händer?? :/

Mensen kom 3 dagar för tidigt och var över igår mer eller mindre :/

Mensen var egentligen beräknad till idag.. fick ett suuupersvagt positivt gravtest på bim -4..

vet inte vad jag ska tro :/

Har du tagit nåt mer test. Kan ju få blödning runt BiM trots gravid. Ta ett test till! <3
  • Lottch3n
    Sosarora skrev 2017-11-17 10:55:37 följande:
    Har du tagit nåt mer test. Kan ju få blödning runt BiM trots gravid. Ta ett test till! <3
    Tog ett nu för en liten stund sedan men såklart negativt.. kan vara fel tid att ta det med? :/
    Beställt hem nya äl-test så börjar väl testa på dag 10.
    Tack för svar <3
  • 3hjärtan
    Tumvante skrev 2017-11-17 10:46:37 följande:

Vi sitter i samma båt. Följer de dig med blodprov på HCG nu?

Inget jag begärt. Kanske borde det
  • Sosarora

ÄL+10 / BiM -3. Tog ett test i morse, telefonen ringde för hade telefon tid till läkare och GLÖMDE sen av testet. Kolla 1-1,5 timme senare o då är där en svag men synlig linje (RFSU testa tidigt). O nu har jag inte koncentrerat kiss så kan inte ta ett test till för då blir det antagligen negativt i vilket fall. Jag blir så trött o irriterad på mig själv! För visst kan jag inte lita på strecket nu? Så jobbigt att ha detta att tänka på till imorgon.... :(

Har PCOS och vi har försökt i tre år! Blev gravid i april o fick missfall i maj. Detta är min andra kur Letrozol och i kö för IVF. Skulle vara så fantastiskt om det var på riktigt!

• Sosarora
    3hjärtan skrev 2017-11-17 11:29:59 följande:

Inget jag begärt. Kanske borde det

Kan vara fel tid på dagen ja!! Och mensen var mindre än vanligt? Håller tummen!

<3
  • Anonym (Känslostorm)
    Tumvante skrev 2017-11-17 10:45:46 följande:
    Är lite i samma båt. Vågar ej helt glädja mig. Testade igen i morse och undrar om babyplan test bara generellt är svagare. Jag ska få blodprov nr 2 på måndag för att se ökningen. Har ett MA och 3 biokemiska bakom mig. Vi får vänta lite tillsammans nu. Håller tummarna för dig!

Ändå skönt att få kolla med blodprov och sånt, det får inte jag hon sa "vadå hcg prov sånt gör inte vi du får ta ett grav test sen". (älskar när dom ljuger som om man inte vet, haha....!) ;P Jag ska iaf få kolla TSH (sköldkörtelvärde) nu när jag vet att jag är gravid, det såg normalt ut när jag inte var gravid men en jättegullig sköterska på Kvinnokliniken ville att jag skulle ta kontakt med dem det och se så det inte är högt sköldkörtelhormon som stör mina graviditeter. Ringde om det igår, men möttes av världens mest snorkiga människa som bara snäste surt: "Jaha jag vet inte vem som sagt det för vi gör då inget för att hjälpa till förrän du fått missfall TRE gånger." Jag ba jamen tack för den, vilket pedagogiskt sätt att möta en nygravid känslo-hormonstorms-orolig människa på. haha..

Hur som så ringde jag min BM istället och hon ska ta tsh testet på mig nästa vecka, så då får vi se hur graviditeten artar sig om det har stigit något eller inte och vad testet isåfall visar, har man högt sköldkörtelhormon kan man behöva medicin i början bara. Jag vet också att jag testade plus SJUKT tidigt! Jag testade nämligen negativt bara 1,5 dag innan, så det kan ju vara så att testet ännu bara tycker jag är gravid i v 1-2, men tycker den borde stegra till 2-3 det har den alltid gjort väldigt fort de gångerna jag vart gravid innan.. så det är mest det plus att jag har lite bruna flytningar som skrämmer mig just nu.. ååååh vill bara vara glad och njuta av detta <3 <3 <3 vi får vänta tillsammans!!!! <3 tur att man kan ventilera här och skönt att höra att vi inte är ensamma!

• melissa8601

Hej!

Hoppar in här :)
    Kort om mig; 31 år, sambon 30 år. Inga barn sen innan.

Men båda barnkära och "vill minst ha 3 barn I den bästa av världar". Jag har hintat lite om att, vill vi ha 3 barn, och det kan ta upp till 12 mån för att det ska ta sig, är det kanske läge att börja inom ganska snar framtid. 

Senaste ÄL var mer slarv från vårt hall än ett överenskommet "förskök"... så lite tudelad om jag ska vara ärlig.   

Är på ÄL+9 idag och sticker och hugger som fasen I livmodern. Brösten känns som hårda blåmärken annars är det som vanligt :p

Hade massa test från testlagret liggande så tog faktiskt ett I morse även om jag vet att det är för tidigt.
    Klassisk dålig idé - testet var blankt och efter 40-50 min (när jag höll det I ljus) ser jag en svag linje, lika tjock som teststrecket.

Nu är planen att ta ett nytt på söndag och se hur det utvecklar sig.. om det bor ett litet ludd I magen eller inte :)

Svar på tråden BIM november 2017