Tumvante skrev 2017-11-17 10:45:46 följande:
Är lite i samma båt. Vågar ej helt glädja mig. Testade igen i morse och undrar om babyplan test bara generellt är svagare. Jag ska få blodprov nr 2 på måndag för att se ökningen. Har ett MA och 3 biokemiska bakom mig. Vi får vänta lite tillsammans nu. Håller tummarna för dig!
Ändå skönt att få kolla med blodprov och sånt, det får inte jag hon sa "vadå hcg prov sånt gör inte vi du får ta ett grav test sen". (älskar när dom ljuger som om man inte vet, haha....!) ;P Jag ska iaf få kolla TSH (sköldkörtelvärde) nu när jag vet att jag är gravid, det såg normalt ut när jag inte var gravid men en jättegullig sköterska på Kvinnokliniken ville att jag skulle ta kontakt med dem det och se så det inte är högt sköldkörtelhormon som stör mina graviditeter. Ringde om det igår, men möttes av världens mest snorkiga människa som bara snäste surt: "Jaha jag vet inte vem som sagt det för vi gör då inget för att hjälpa till förrän du fått missfall TRE gånger." Jag ba jamen tack för den, vilket pedagogiskt sätt att möta en nygravid känslo-hormonstorms-orolig människa på. haha..
Hur som så ringde jag min BM istället och hon ska ta tsh testet på mig nästa vecka, så då får vi se hur graviditeten artar sig om det har stigit något eller inte och vad testet isåfall visar, har man högt sköldkörtelhormon kan man behöva medicin i början bara. Jag vet också att jag testade plus SJUKT tidigt! Jag testade nämligen negativt bara 1,5 dag innan, så det kan ju vara så att testet ännu bara tycker jag är gravid i v 1-2, men tycker den borde stegra till 2-3 det har den alltid gjort väldigt fort de gångerna jag vart gravid innan.. så det är mest det plus att jag har lite bruna flytningar som skrämmer mig just nu.. ååååh vill bara vara glad och njuta av detta <3 <3 <3 vi får vänta tillsammans!!!! <3 tur att man kan ventilera här och skönt att höra att vi inte är ensamma!