• Millannn

BIM november 2017

Hej allihopa som också längtar efter en liten bebis!

Jag är 21 år gammal och min sambo är 27 år och vi ska nu börja försöka med första barnet. Jag fick mens igår, den skulle egentligen komma den 30/9 men kom den 2/10 istället. Har äl 19/10 tror jag. Har BIM 3/11. Är det någon mer som vill följas åt? Har en menscykel på 32 dagar i genomsnitt.

• Svar på tråden BIM november 2017
  • Victoria03
    MrsPotter skrev 2017-11-18 10:11:41 följande:

Uppdatering: JAAAA! JAG ÄR GRAVID! BIM+9 idag och jag testade nu på morgonen. Två stycken väldigt starka streck! Har misstänkt det i några dagar nu, men nu fick man ju det svart på vitt, så det känns super!

Ååh, jag är sååå glad! Vi har försökt i ett år nu och hade precis börjat utredning, jag skulle boka tid för blodprov nu när mensen kom men så kom den ju aldrig! :) Wihoo!

Har ätit EPA glandin nu i två månader, vet inte om det var tack vare dem men man vet ju aldrig. Nu har jag iaf slutat, inte ätit på tre veckor.

Åh stort stort grattis. Så himla glad för din skull, var ju tvungen att skicka in här för att se hur det gått för dig. Häng med till bf jilu-tråden :)
  • Jooosen
    MrsPotter skrev 2017-11-18 15:51:34 följande:

Tack så mycket!! :) Ja, jag hade is i magen i hela nio dagar. Det var inte lätt, men så skönt att se ett starkt plus! Det här var mitt första plus också, har aldrig fått ett innan. Men nu är man ju såklart nervös inför missfall, jag vet ju att risken finns så det får man vara medveten om...men jag försöker att inte tänka på det.

Håller tummarna för dig, verkligen. Jag förstår hur det är att ha försökt länge, så känner med dig! Mitt råd är att ha is i magen som sagt, och vänta några dagar efter BIM, mensen kan ju vara nån dag sen. STORT LYCKA TILL! :D

Åh detta ger mig hopp! Är inne på försök 8 o har aldrig fått plus innan. Lycka till!!!
    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Penguinlover

Idag är jag på BIM! Fast ett negativt test på BIM-3 gör att jag lite gett upp hoppet denna månaden. Testar bara igen om mensen inte dyker upp idag eller imorgon. Väntar nog till på onsdag.

Har haft molvärk i flera dagar och brösten är ömma. Brukar inte ha ömma bröst före mens men tog ut hormonspiral i augusti och sedan dess har jag före varje mens haft diverse symptom som sedan visat sig vara PMS. Förra månaden mådde jag illa några dagar före mens vilket jag som tur är inte gör denna månaden. Nu är det istället brösten som ömmar.

• Lantisbarn
    Penguinlover skrev 2017-11-19 08:25:54 följande:

Idag är jag på BIM! Fast ett negativt test på BIM-3 gör att jag lite gett upp hoppet denna månaden. Testar bara igen om mensen inte dyker upp idag eller imorgon. Väntar nog till på onsdag.

Har haft molvärk i flera dagar och brösten är ömma. Brukar inte ha ömma bröst före mens men tog ut hormonspiral i augusti och sedan dess har jag före varje mens haft diverse symptom som sedan visat sig vara PMS. Förra månaden mådde jag illa några dagar före mens vilket jag som tur är inte gör denna månaden. Nu är det istället brösten som ömmar.

Samma här bim idag har inte testat idag då ja inte har nått test hemma ;) testade på bim-3 negativt ömma o mer utåtstående bröst molvärk till och från ingen pms denna månad så hoppas att det tagit sig får se när ja testar håller tummarna att vi alla plussar snart :)
  • Anonym (22/11)

Upptäckte att jag räknat fel och har bim 23/11, igår tyckte jag symtom började smyga på, men blir nästan irriterad på mig själv. Vill inte det ska vara inbillning, men vet samtidigt hur starka symtom man kan ha vid skengraviditet.. vågar inte lyssna på kroppen, samtidigt som man går och analyserar hela dagarna

• molltroll0609
    Sosarora skrev 2017-11-18 10:20:24 följande:

Digital säger "inte gravid" men dessa två och ett annat ger mig samma svaga linje som igår... sambon säger att han inte vågar bli glad förrän digitalt säger "Gravid". BiM är ju eg på måndag och sist (i april) blev det missfall. Så jädrans massa blandade känslor.

Vågar jag tro på det?!

Hur går det? Testat nåt mer?? Hoppas hoppas digitalt också visar, ser ju positivt ut!
  • Sosarora
    molltroll0609 skrev 2017-11-19 10:02:01 följande:

Hur går det? Testat nåt mer?? Hoppas hoppas digitalt också visar, ser ju positivt ut!

Tänker vänta med digitalt till imon på BiM. Ge det två dygn att öka hormonet...

Men min temp ser ut att ha gjort en sån tre-fas-höjning. Idag BiM -1 är den högre än på ägglossningshöjning. Den brukar alltid börja sjunka på BiM-2.... :D jag hoppas och Hoppas!
  • molltroll0609
    Sosarora skrev 2017-11-19 10:13:20 följande:

Men min temp ser ut att ha gjort en sån tre-fas-höjning. Idag BiM -1 är den högre än på ägglossningshöjning. Den brukar alltid börja sjunka på BiM-2.... :D jag hoppas och Hoppas!

Jag har en go känsla för dig denna månad....tror du kommer plussa på digitalt imorgon!!!!
  • Anonym ((Svea))
    Sosarora skrev 2017-11-19 10:13:20 följande:

Jag hade "tre-fas-höjningen" 10 dagar efter ÄL. Sen höll den i sig i fyra dagar, och på fjärdedagen (BIM) testade jag digitalt och det var positivt! Hade inga andra symptom utan gick helt på temperaturen. Funkade toppen för mig! :) stort lycka till!!
  • Mllm

Bim tisdag eller onsdag. Inga symptom men min tempkurva stiger och hålls jämnare än den brukar. Har egentligen inga förhoppningar då vi inte fick till det så bra kring äl. Fick äl stegring tidigare under månaden men sen blev det aldrig nån äl så var inte riktigt beredd när den sen kom. Första månaden med letrozol så min vanliga cykel på upp till 70 dagar blir runt 40 dagar denna gång. Har tänkt testa på onsdag om inte mensen kommit då.

Svar på tråden BIM november 2017