• Millannn

BIM november 2017

Hej allihopa som också längtar efter en liten bebis!

Jag är 21 år gammal och min sambo är 27 år och vi ska nu börja försöka med första barnet. Jag fick mens igår, den skulle egentligen komma den 30/9 men kom den 2/10 istället. Har äl 19/10 tror jag. Har BIM 3/11. Är det någon mer som vill följas åt? Har en menscykel på 32 dagar i genomsnitt.

• Svar på tråden BIM november 2017
  • Matildalinea
    Wictoria90 skrev 2017-10-25 14:56:28 följande:

Jag har haft 2 missfall och tycker det är svårt med att veta när och har ägglossningen är. Då har jag ändå natural cycles men det känns svårt ändå!! Känns som kroppen är lite upp och mer!

Usch va tråkigt .. :/

Ja jag förstår att den kan knäppa till sig lite, hoppas bara den kommer igång normalt. Har ÄL stickor hemma så hoppas jag får stegring snabbt :)

Hur har du gjort efter MF ? Kört på som vanligt eller väntat Lite ?
  • Horisonten
    Tovilii skrev 2017-10-25 14:02:51 följande:

Jag som har samma tidsram att gå efter, kommer nog vänta till beräknad bim, och sen känna efter i kroppen innan jag skulle skaffa tester.

Eller är det en 'dum' idé...?

Ingenting är dum idé. Imponerande om du kan hålla dig. Jag kan ju inte hålla mig de som är de svåra. Sen har jag test kvar sen förra månaden så. Men bestämt att tidigast testa 7/11. Då är jag troligtvis på bim-1/2 då jag haft 27-28 dagar i mellan så. Så hoppas jag kan hålla mig så :)
  • Horisonten
    Sams skrev 2017-10-25 16:09:53 följande:

Jag tänkte köra med graviditetskollens testa tidigt BIM-1. Förra månaden testade jag inget då det kändes helt kört, månaden innan så testade jag några dagar innan och sen även efter jag fått mens eftersom en del kan få mensliknande blödning trots att de är gravida. Den erfarenhet jag har av min kropp är att den prompt vill ha mens varje månad och kommer inte låta en graviditet störa det i första taget. Men som sagt, nu tänkte jag försöka testa en gång i månaden. Om inte en massa ovanliga symtom dyker upp

Jo precis man kan ju ha det. De är ju så svårt och låta bli och testa. Men skalm verkligen iallafall försöka hålla mig till den 7/11 så de blir bim-1/2 borde visa något möjligtvis om de är något. Vi har legat,tisdag,lördag,måndag,tisdag och idag så täckt upp känns de som. Bara vara positiv och hoppas de går vägen och kroppen fixar detta :) Annars får la vi försöka nästa månad igen :)
  • Horisonten
    Matildalinea skrev 2017-10-25 11:31:22 följande:

Jag hoppar också in här då jag tyvärr fick MF nu förra veckan :( (tidigt missfall, kom i v 5 men tror det är från kanske v 3-4 då jag knappt haft symptom samt att jag plussade väldigt svagt, trodde de knappt förrän de digitala sa gravid)

Men vi tar nya tag och tänker positivt, det va ju tyvärr något som inte stämde med den bönan då eftersom kroppen rensade ut :(

Jag är dock inte helt säker på ÄL eller bim eftersom min riktiga mens skulle varit den 13e och då fick jag en blödning på 3-4 dagar sen höll det upp i 2 dagar och sen en till blödning på 4 dagar.. är den från första blödning kommer den till helgen annars kommer ÄL kanske nästa vecka ? Någon som har erfarenhet av detta kanske ?

Oj långt inlägg nu, haha

Jag beklagar verkligen missfallet. :( Vet hur hemskt det är. :?( Fick 2 missfall innan jag blev gravid med min dotter <3 sen fick vi ju vår son nästan 3 år senare. Men nu är jag så rädd för att gå igenom missfall igen om vi lyckas bli gravida igen.

Önskar dig all lycka till <3 Kram
  • Anonym (Läkarstudent)
    Blackfrost skrev 2017-10-25 17:42:49 följande:

Hoppar in hit för idag kom mensen. Så BIM borde vara 22/11. Andra försöket, har två barn sen tidigare (2010,2012). Så det var ett tag sen och jag har blivit lätt gravid tidigare. Nu har jag dock endo och kanske ålder emot mig. Tydligen sitter äggstockarna rätt fast men vet inte om det finns blockeringar... Frågan är om någon annan äter Orudis? Det står nämligen att man ska inte äta det om man planerar graviditet. Var dock precis hos gyn som skrev ut detta i samband när jag berättade att ska försöka bli gravid. Förra cykeln fick jag jätteont i bröstvårtorna och brösten från dag 18/29 tills idag när mensen började, måste vara någon typ av skengraviditets symptom? Har aldrig så annars. Blev också lätt andfådd som jag haft med tidigare graviditeter. Ja, hoppas att det ska gå för har väntat flera år att få min man ändra sig gällande tredje barn. :)

Har du fått orudis som tablett eller lokalt? Av vilken anledning? Reumatism? Tabletten skall man inte ta regelbundet när man är gravid, men det är ändå ett av de snällare reumatiska medlen, så det kanske är bästa alternativet?
  • Pusselbiten88

Tar ni några vitaminer, folsyra eller nåt medan ni försöker?
    Jag tänkte börja med ACO gravid imorgon då dom innehåller det mesta. =)

• MammaMia1012

Hej hej,

Hoppar in här även om det nog är rätt orealistiskt att jag kommer vara gravid i november. Men jag ska ta bort min spiral imorgon (hoppas det går smärtfritt)

Vet nån hur det är efter att man haft kopparspiral om det kan påverka ÄL osv efter? Har idag inte helt regelbundet men någorlunda. Innan mitt andra barn har jag alltid haft 28dagar men mu kan det variera men jag vet inte om det har med spiralen att göra eller annat?

Men nu bara längtar jag efter att komma igång och hoppas innerligt på ett plus inom rimlig framtid!

• Hellan
    Pusselbiten88 skrev 2017-10-25 21:13:28 följande:

Tar ni några vitaminer, folsyra eller nåt medan ni försöker?

Jag tänkte börja med ACO gravid imorgon då dom innehåller det mesta. =)

Jag käkar Apotekets Kvinna och Folsyra. Tänker att det är bra att ta extra även om jag käkar 200g grönsaker om dagen och varierad kost.
  • Pusselbiten88
    Hellan skrev 2017-10-25 21:45:03 följande:
    Jag käkar Apotekets Kvinna och Folsyra. Tänker att det är bra att ta extra även om jag käkar 200g grönsaker om dagen och varierad kost.
    Okej.
    men undra om jag ska börja med aco gravid redan nu då den innehåller folsyra och mycket annat? Tror du att dem är bra?
  • Blackfrost
    Anonym (Läkarstudent) skrev 2017-10-25 20:47:10 följande:

Har du fått orudis som tablett eller lokalt? Av vilken anledning? Reumatism? Tabletten skall man inte ta regelbundet när man är gravid, men det är ändå ett av de snällare reumatiska medlen, så det kanske är bästa alternativet?

Jag tar orudis tabletter mot mensvärk. Vågar inta ta citodon nu. Så då bara runt mensen, jag hoppas jag klarar ÄL utan värkmediciner. Jag hoppas jag blir snart gravid så kanske slipper i alla fall mensvärk under längre period. Som du säger så ska orudis inte vara lika farlig som till exempel Arthrotec som jag har använt tidigare för ledvärk...ska plocka bort det faktiskt från necessären nu.

Har dock inte behövt på länge. :)
Svar på tråden BIM november 2017