• Millannn

BIM november 2017

Hej allihopa som också längtar efter en liten bebis!

Jag är 21 år gammal och min sambo är 27 år och vi ska nu börja försöka med första barnet. Jag fick mens igår, den skulle egentligen komma den 30/9 men kom den 2/10 istället. Har äl 19/10 tror jag. Har BIM 3/11. Är det någon mer som vill följas åt? Har en menscykel på 32 dagar i genomsnitt.

• Svar på tråden BIM november 2017
  • Brittsommar
    Wuuaau skrev 2017-10-25 20:16:51 följande:

Jag ska på utredning i december. Kan inte du berätta vad som händer under första besöket. Är nervös och taggad!

Förstår det var själv jättenervös. Första besöket var största delen frågor om hälsa mediciner och liknande. Sen gjordes ett snabbt vul då hon tog en snabb titt på äggstockar mm och blodprov för att kolla sköldkörtel och äggreserv. Sen gick vi igenom de olika stegen som ska göras innan vi går igenom resultatet om 6 veckor.

Olika tester ska göras i olika stadier av min cykel.

Bla ska de spola mina äggledare med kontrast och ta prover för att se om ägglossning faktiskt skett.
  • Tovilii
    Horisonten skrev 2017-10-25 20:28:10 följande:

Ingenting är dum idé. Imponerande om du kan hålla dig. Jag kan ju inte hålla mig de som är de svåra. Sen har jag test kvar sen förra månaden så. Men bestämt att tidigast testa 7/11. Då är jag troligtvis på bim-1/2 då jag haft 27-28 dagar i mellan så. Så hoppas jag kan hålla mig så :)

Haha ja vi får se, jag har 2v på mig...

1a gången jag medvetet försöker bli gravid så vet eg inte "vad man ska förväntas" liksom.. har inga gravtester hemma, inte följt äl-tester (mer än sån almenacka som går efter senaste mens osv), jag har inte direkt börjat med annan kost m.m mer än att jag slutade röka i somras.

Vill heller inte skräma sambon med att komma hem med massa tester osv ????

Räcker med att jag läser på så mkt jag bara orkar och ger honom lite info då o då hahah

Men ja. Då min bim också är den 6e så kanske jag ska föräska hålla mig till dess..

Känner lite att det är slöseri med pengar/tester om man får mens samma dag/dagen efter bara :/
  • Horisonten
    Tovilii skrev 2017-10-26 01:17:13 följande:

Haha ja vi får se, jag har 2v på mig...

1a gången jag medvetet försöker bli gravid så vet eg inte "vad man ska förväntas" liksom.. har inga gravtester hemma, inte följt äl-tester (mer än sån almenacka som går efter senaste mens osv), jag har inte direkt börjat med annan kost m.m mer än att jag slutade röka i somras.

Vill heller inte skräma sambon med att komma hem med massa tester osv ????

Räcker med att jag läser på så mkt jag bara orkar och ger honom lite info då o då hahah

Men ja. Då min bim också är den 6e så kanske jag ska föräska hålla mig till dess..

Känner lite att det är slöseri med pengar/tester om man får mens samma dag/dagen efter bara :/

Jag förstår. Jag brukar inte ha många tester men förra månade blev de att jag köpte några ändå. Och har några kvar. Äl tester blir jag bara stressad av så brukar gå på kalender och sekretet men mest att vi myser varannan dag. Har fungerat bra innan för oss. Men förra månaden ställde ju svamp till de och likaså början av denna månaden. Men ändå hunnit mysa varannan dag och lite till. Så hoppas de funkar :)

Okej jag slutade med alkohol strax innan vi skulle börja försöka. Inget som jag saknar direkt. Brukar inte dricka mycket i vanliga fall heller. Sen dragit ner ordentlig kaffe/kodein intaget. Haha älskar kaffe och drack så mycket förut. Annars äter jag nästan som vanligt. Vid äl och efter så undviker jag sånt som man skall undvika som gravid för säkerhetsskull. :)

Starkt jobbat och slutat och röka. Bra jobbat :)

Förstår hur du tänker :) jag köper tester mm och allt hur vi vill göra med ?bebisverkstaden? i samråd med mannen eller liksom något vi pratar om så det känns bäst för båda då de är en resa. Vi gör ihop. :) Sen låter han mig hållas och säger om jag mår bättre av och test så får jag de. Även om de skull vara negativt och mensen kommer. Så de skulle vara slöseri då är de så,tänker vi.

Lycka till :)
  • Horisonten
    Pusselbiten88 skrev 2017-10-25 21:13:28 följande:

Tar ni några vitaminer, folsyra eller nåt medan ni försöker?

Jag tänkte börja med ACO gravid imorgon då dom innehåller det mesta. =)

Jag äter folsyra bara och gjort de någon månad. Då jag läste någonstans att man helst skulle äta de i 3 månader innan man började försöka om man nu visste när man skulle börja försöka eller planerade en graviditet. Så tror jag ätit de i allafall 2,5 månad dp vi tjuvstartade ju :p Och mannen äter någon multivitamin för män som innehåller folsyra lch zink :)
  • Anonym (tossa)

Testade idag på vad jag tror är ÄL+7 med tidiga tester. Ett minus...otroligt att jag är gravid då eller? ????????????

• Horisonten
    Anonym (tossa) skrev 2017-10-26 06:59:33 följande:

Testade idag på vad jag tror är ÄL+7 med tidiga tester. Ett minus...otroligt att jag är gravid då eller? ????????????

Ne du kan ju fortfarande vara gravid. Äl +7 är ju väldigt tidigt :) Om inte jag har fel så tar de ju 5 dagar tills ägget fäster och sen skall kroppen utsöndra hcg hormonet som skall komma upp inrätt nivåer för och kunnat mätas med testen
  • Anonym (tossa)
    Horisonten skrev 2017-10-26 07:05:24 följande:
    Ne du kan ju fortfarande vara gravid. Äl +7 är ju väldigt tidigt :) Om inte jag har fel så tar de ju 5 dagar tills ägget fäster och sen skall kroppen utsöndra hcg hormonet som skall komma upp inrätt nivåer för och kunnat mätas med testen
    aha skönt att höra!! ska försöka hålla mig tills BIM nu för man bli ju bara besviken annars :( 
  • Horisonten
    Anonym (tossa) skrev 2017-10-26 07:24:39 följande:

aha skönt att höra!! ska försöka hålla mig tills BIM nu för man bli ju bara besviken annars :( 

Ja man blir ju det men de är ju så jäkla svårt. Jag började testa alldeles för tidigt förra månaden så vill inte göra de igen. Ju närmare bim man kan hålla sig är ju så klart bättre för säkrare resultat :)
  • Wictoria90
    Matildalinea skrev 2017-10-25 20:24:42 följande:

Usch va tråkigt .. :/

Ja jag förstår att den kan knäppa till sig lite, hoppas bara den kommer igång normalt. Har ÄL stickor hemma så hoppas jag får stegring snabbt :)

Hur har du gjort efter MF ? Kört på som vanligt eller väntat Lite ?

Jag och min sambo sa att vi skulle vänta ytterligare en mens. Blödde 3 veckor efter MF och sedan kom en rikligare blödning direkt så tror det var mensen. Sa att vi skulle vänta en mens till men ?råkade? mysa rejält i söndags och jag hade ÄL i måndags enligt natural cycles-appen. Ett barn skulle verkligen vara det som gör mig glad så om jag blir gravid blir ingen gladare än jag. Om nu ÄL stämmer och kroppen är redo????????

Är det ert första barn??
  • smulis85

Äl+6 idag och bröstvårtorna svider som tusan! Lite molande och uppsvullen mage och lite illamående ibland. Vågar inte hoppas är ju samma symtom vid pms men man blir ju så otålig vill ju bara testa!!!

Svar på tråden BIM november 2017