• Millannn

BIM november 2017

Hej allihopa som också längtar efter en liten bebis!

Jag är 21 år gammal och min sambo är 27 år och vi ska nu börja försöka med första barnet. Jag fick mens igår, den skulle egentligen komma den 30/9 men kom den 2/10 istället. Har äl 19/10 tror jag. Har BIM 3/11. Är det någon mer som vill följas åt? Har en menscykel på 32 dagar i genomsnitt.

• Svar på tråden BIM november 2017
  • smulis85
    Anonym (tossa) skrev 2017-10-26 13:27:20 följande:

Ingen som har nån ide om hur man ska kunna chatta lite grann. Känns om det är så långt mellan svaren här. lättare att chatta tycker jag! Men finns ingen sån funktion på FL va?
    Tänker att det kanske är många av oss som trots allt inte kommer plussa i november och även om vi gör det så kan det ju vara skoj att ha kontakt under graviditeten också! De som har varit i samma sits liksom :D 

Njä man kan skicka meddelanden till varandra men inte som chat utan mer som mail.
  • Jooosen

Är det någon som blir sjukt uppsvälld och ont vid tarmarna vid mens? Mensvärken är inte d jobbiga utan att hela magen blir så sjukt uppsvälld trots att ja inte ätit knappt något alls?!

Försöker med första barnet sen april 2017
  • Anonym (tossa)
    Jooosen skrev 2017-10-26 13:32:25 följande:

Är det någon som blir sjukt uppsvälld och ont vid tarmarna vid mens? Mensvärken är inte d jobbiga utan att hela magen blir så sjukt uppsvälld trots att ja inte ätit knappt något alls?!

har så ibland också. och är mer toanödig än annars, number 2 alltså...Gravid i 6 månaden ser jag ut som!
  • smulis85
    Jooosen skrev 2017-10-26 13:32:25 följande:

Jorå här är en till som blir uppsvälld varje månad direkt efter äl fram till några dagar in på mensen.
  • Jooosen
    smulis85 skrev 2017-10-26 13:36:53 följande:

Jorå här är en till som blir uppsvälld varje månad direkt efter äl fram till några dagar in på mensen.

Så otroligt jobbig känsla. Hela magen är öm? Börjar undra om det bara är typ "gaser" eller om något är fel :/
  • Anonym (Läkarstudent)
    Blackfrost skrev 2017-10-25 22:32:39 följande:
    Jag tar orudis tabletter mot mensvärk. Vågar inta ta citodon nu. Så då bara runt mensen, jag hoppas jag klarar ÄL utan värkmediciner. Jag hoppas jag blir snart gravid så kanske slipper i alla fall mensvärk under längre period. Som du säger så ska orudis inte vara lika farlig som till exempel Arthrotec som jag har använt tidigare för ledvärk...ska plocka bort det faktiskt från necessären nu.

Har dock inte behövt på länge. :)
    Okej! Lycka till, mensverken slipper du ju förhoppningsvis i 9 månader snart :)
  • Mllm

Hej!

Jag och sambon har försökt i 6 månader nu men chanserna har varit väldigt små eftersom jag haft så lång mencykel, över 70 dagar. Fick utskrivet tabletter förra veckan som skulle sätta igång ägglossningen och igår visade äl-testet positivt och idag har jag typisk äl-värk. Så skönt att inte behöva vänta på äl i 2 månader. Bim blir 6.11.

Ett tips till alla är att börja tempa. Använder själv Natural Cycles och det är så fantastiskt bra. Du behöver inte fundera ifall du haft ägglossning eller inte och du sparar in pengar på onödiga graviditetstest.

Trots att jag haft så oregelbundna cykler hittades min ägglossning och appen säger när man bör göra ett graviditetstest. Dessutom märker du själv om din temp sjunker att mensen är på kommande, dvs du behöver inte hela tiden gå och inbilla dig att du är gravid :) Been there, done that!

• Millannn

Hej tjejer! ÄL+7 idag och har varit hos läkaren och fått ut doxyferm i 2 veckor och det kan ge fosterskador så vill gärna veta typ nyss om jag är gravid så jag kan ringa till läkaren isåfall. Jag tog iaf ett test, ja lite för tidigt men det kanske visar nåt tänkte jag. Men vad tycker ni? Ju mer jag tittar på det, ju mer lyckas jag se en PYTTELITEN skugga men förmodligen bara önskan tacksam för svar!! <3

• Pusselbiten88

ÄL +6-7 och har vattniga flytningar, testade imorse och det var negativt, kanske lite för tidigt för test också Tyst

• molltroll0609
    Millannn skrev 2017-10-26 15:25:27 följande:

Hej tjejer! ÄL+7 idag och har varit hos läkaren och fått ut doxyferm i 2 veckor och det kan ge fosterskador så vill gärna veta typ nyss om jag är gravid så jag kan ringa till läkaren isåfall. Jag tog iaf ett test, ja lite för tidigt men det kanske visar nåt tänkte jag. Men vad tycker ni? Ju mer jag tittar på det, ju mer lyckas jag se en PYTTELITEN skugga men förmodligen bara önskan tacksam för svar!! <3

Jag kan inte se så mycket men syns kanske bättre i ljuset än på bild?
Svar på tråden BIM november 2017