• Millannn

BIM november 2017

Hej allihopa som också längtar efter en liten bebis!

Jag är 21 år gammal och min sambo är 27 år och vi ska nu börja försöka med första barnet. Jag fick mens igår, den skulle egentligen komma den 30/9 men kom den 2/10 istället. Har äl 19/10 tror jag. Har BIM 3/11. Är det någon mer som vill följas åt? Har en menscykel på 32 dagar i genomsnitt.

• Svar på tråden BIM november 2017
  • Millannn
    Horisonten skrev 2017-10-28 15:52:21 följande:

Så skönt med någon som förstår. Jag har ju verkligen inte velat känna efter. Men svårt och undvika. Suttit en stund nu och lite lugnare i magen. Men däremot inte värk kanske men öm eller hur man skall förklara framtill i fiffi där och det drar men känns så tidigt för och känna. Hade ju som mest kraftiga äl flytningar i söndags då var de mest. Och sen minskade de redan på måndagen. Så misstänker att äl var i måndags eller tisdags. Så är ju bara på äl+ 4/5 max. Vad jag tror

Jag har ju haft ömma bröst i några dagar nu. Och idag så har även bröstvårtorna svidit fastän jag haft på mig en topp så när jag kom hem så gick jag och kollade på brösten i spegeln och till min stora förvåning är det synliga blodådror på båda brösten måste väl vara gott tecken?
  • molltroll0609
    Horisonten skrev 2017-10-28 13:24:05 följande:

Hej tjejer :) Hur mår ni?

Här är de okej. Varit mycket jobb och lite sömn så gjort igår att jag var så trött och väldigt yr nästa hela dagen och huvudvärk. Inget trevligt. Fortfarande väldigt trött. Dock igår kände jag av något typ av hug eller vad man skall säga nere i magen slm mensvärk men vara några sekunder sen försvann de. Sen på kvällen hade jag lite så de drog ovanpå och insidan av låren och framtill i underlivet. Typ drog,kittlade och illade men efter en liten stund gick de över. Idag har jag svagt svagt känt lite som mensvärk i magen men väldigt svagt. Först trodde jag de var kanske gaser eller hunger för var så hungrig imorSe men varit av och till hela förmiddagen. Inte mycket men ändå så jag reagerat. Vill ju inte tänka,känna efter ellr analysera men konstigt är de ändå. Men mensen kanske kommer ovanligt tidigt denna månaden då...:( hade ju sista månaden innan lin hormonspiral skulle ute så hade jag bara 22 dagar i mellan. Men då vart jag glad för det då spiralen skulle ut veckan efter :) men enda gången jag haft så kort. Sen bara haft mellan 27-28 dagar annars. Men är la otur nu då...:(

Hej!! Allt bra här, förutom att jag överanalyserar svag "mensvärk" och inbillar mig att det är ett gott tecken....hade ÄL förra lördagen så ÄL +7. Ska iväg nu under lovveckan några dagar, så blir att testa först på lördag om en vecka om inte mensen hunnit komma. Och om jag kan hålla mig hehe. Det brukar vara ca 14 dagar från ÄL till Bim va? Har såå dålig koll på min cykel.....
  • Issari
    molltroll0609 skrev 2017-10-28 16:09:10 följande:

Hej!! Allt bra här, förutom att jag överanalyserar svag "mensvärk" och inbillar mig att det är ett gott tecken....hade ÄL förra lördagen så ÄL +7. Ska iväg nu under lovveckan några dagar, så blir att testa först på lördag om en vecka om inte mensen hunnit komma. Och om jag kan hålla mig hehe. Det brukar vara ca 14 dagar från ÄL till Bim va? Har såå dålig koll på min cykel.....

Jag är också på ÄL+7. Men märker ingen skillnad mot hur det känns i vanliga fall med PMS-symptom. Frågan är väl hur mycket som hinner hända - ägget fäster ju i dessa dagar men det kan nog också ske några dagar senare och innan dess har en väl inga symptom? Tid mellan ÄL och Bim är vanligen 13-15 dagar men kan vara kortare eller längre.
  • Anonym (tossa)

ÄL+9 hur långt har en ev graviditet gått vid detta laget. Är det alla som får plus redan nu om man är gravid? Eller kan man fortfarande få negativt och ändå vara gravid? BIM-6

• molltroll0609
    Anonym (tossa) skrev 2017-10-28 17:22:52 följande:

ÄL+9 hur långt har en ev graviditet gått vid detta laget. Är det alla som får plus redan nu om man är gravid? Eller kan man fortfarande få negativt och ändå vara gravid? BIM-6

Du kan ABSOLUT få negativt och ändå vara gravid. Jag fick minus på BIM och plus några dagar senare för ett antal år sedan.
  • Anonym (tossa)
    molltroll0609 skrev 2017-10-28 17:28:34 följande:
    Du kan ABSOLUT få negativt och ändå vara gravid. Jag fick minus på BIM och plus några dagar senare för ett antal år sedan.
    aha!! vad skönt att höra! känns liksom som om det är kört när man testat med tidiga tester och de är negativa :( 
  • Millannn
    Anonym (tossa) skrev 2017-10-28 17:29:20 följande:

aha!! vad skönt att höra! känns liksom som om det är kört när man testat med tidiga tester och de är negativa :( 

Är också på ÄL+9 idag och negativt imorse! Men tyckte jag anade en skugga igår men var säkert spök.. men känner mig verkligen gravid! Så hoppas på oss båda
  • Anonym (tossa)
    Millannn skrev 2017-10-28 17:35:06 följande:
    Är också på ÄL+9 idag och negativt imorse! Men tyckte jag anade en skugga igår men var säkert spök.. men känner mig verkligen gravid! Så hoppas på oss båda
    haft mensvärk till och från i 3 dagar nu... brukar inte ha det så långt innan mens, knappt ens vid mens. Första dagen ibland bara, annars inget... kanske inbilling?! men känner verkligen den där molande värken i nedre delen av magen...men tänker att om det nu mot förmodan skulle vara gravidsymtom så borde det väl visa plus? Om man har så mkt hormoner att man får symtom så borde det räcka till att visa plus på stickan!?
  • Millannn
    Anonym (tossa) skrev 2017-10-28 17:44:13 följande:

haft mensvärk till och från i 3 dagar nu... brukar inte ha det så långt innan mens, knappt ens vid mens. Första dagen ibland bara, annars inget... kanske inbilling?! men känner verkligen den där molande värken i nedre delen av magen...men tänker att om det nu mot förmodan skulle vara gravidsymtom så borde det väl visa plus? Om man har så mkt hormoner att man får symtom så borde det räcka till att visa plus på stickan!?

Hm jag tycker också det.. åh skulle vilja testa nu igen men det är ju ingen idé..
Svar på tråden BIM november 2017