• Millannn

BIM november 2017

Hej allihopa som också längtar efter en liten bebis!

Jag är 21 år gammal och min sambo är 27 år och vi ska nu börja försöka med första barnet. Jag fick mens igår, den skulle egentligen komma den 30/9 men kom den 2/10 istället. Har äl 19/10 tror jag. Har BIM 3/11. Är det någon mer som vill följas åt? Har en menscykel på 32 dagar i genomsnitt.

• Svar på tråden BIM november 2017
  • molltroll0609
    Nyckelpiga2017 skrev 2017-10-29 09:48:34 följande:

Okej.. då ligger jag några dagar före dig. Har du barn sedan tidigare? Jag har två barn på 4 och 6 år. Med bägge har illamåendet och platser kommit innan väntad mens men vi får se hur det går den här gången.

Jag har två juveler på 8 och 11 år....Det enda jag känt tidigare runt BIM har varit metallsmak i munnen och lite svårt att få ner frukost. Har inget av det än. Jag räknar med att det dröjer ett tag innan man eventuellt plussar, jag är dessutom 39 så har ingen aning om huruvida jag ens kan bli gravid längre. Dröjer det alltför länge så lägger vi nog ner.
  • Millannn
    Sams skrev 2017-10-29 10:44:01 följande:

Ja typ som billig lotion Tänkte testa BIM-1 bara för att antingen få ett trevligt plus eller förbereda mig mentalt på mensen. Får se hur länge jag kan hålla mig. 

Vilken dag är du på?
  • Nyckelpiga2017
    molltroll0609 skrev 2017-10-29 11:03:36 följande:

Jag har två juveler på 8 och 11 år....Det enda jag känt tidigare runt BIM har varit metallsmak i munnen och lite svårt att få ner frukost. Har inget av det än. Jag räknar med att det dröjer ett tag innan man eventuellt plussar, jag är dessutom 39 så har ingen aning om huruvida jag ens kan bli gravid längre. Dröjer det alltför länge så lägger vi nog ner.

Okej. Ja det kan nog vara bra att vara mentalt förberedd på att det kan ta tid. Jag har blandade erfarenheter av det, ena plussade jag direkt efter pillerstopp medan andra tog 16 månader tror jag. Vi får väl se hur det blir nu. Är mycket som ska klaffa.
  • Charlizee
    Millannn skrev 2017-10-29 10:15:37 följande:

Mina var det igår men inte som tjock lotion utan lite mjölkiga typ ska inte testa nu förrän 1-2 dagar innan mens, man blir ju bara besviken! Känner ju att nånting är annorlunda i kroppen :-/

Testade imorse helt blankt så nu är hoppet ute

Min mensvärk är säkert just den som är på väg...även om det är väldigt tidigt för mensvärk... Hänger med ett tag till och följer hur det går för er andra <3
  • Millannn
    Charlizee skrev 2017-10-29 11:47:47 följande:

Testade imorse helt blankt så nu är hoppet ute

Min mensvärk är säkert just den som är på väg...även om det är väldigt tidigt för mensvärk... Hänger med ett tag till och följer hur det går för er andra <3

Nej för tusan! Hoppet är inte ute än vännen <3 testade också blankt imorse och jag är på antingen äl+9 eller äl+11
  • Eleonoratösen

Äntligen ÄL enligt ÄL test, men på dag 17!? Förra månaden fick jag positivt på dag 12.... Vi har i alla fall kört varannan dag så får vi se hur det går. Känner mig ovanligt tillfreds idag i alla fall... ????

Nu väntar den långa väntan.. .

• Charlizee
    Millannn skrev 2017-10-29 11:50:39 följande:

Nej för tusan! Hoppet är inte ute än vännen <3 testade också blankt imorse och jag är på antingen äl+9 eller äl+11

Enligt mina appar hade jag ÄL förra fredagen men på fredagen fick jag positivt test och på söndagen var jag tror var en liten blödning. Så jag gissar ÄL var lördag eller söndag? Då är jag idag på ÄL +8 cirka... känns som att de flesta plussar så tidigt. Jag har dessutom fått en massa finnar... brukar få någon enstaka innan mens men nu är det betydligt mer min mol/mensvärk hänger kvar, suck!!
  • Horisonten

Jag och mannen har bestämt att jag skall testa mig nästa söndag. Kan inte hålla mig längre som jag hade lovat. Kommer då vara bim-3 och troligtvis äl+ 12/13. Vi båda vill att jag skall ta test då. För förra månaden tog jag själv eller när han precis skulle till jobbet och var skit jobbigt när jag var ledsen både för honom och mig. Så han vill också vara med. Då vi även båda har en bra känsla denna månaden :) <3

Men jag har 2 RFSU test hemma,2 clear blue plus och ett clear blue digitalt med veckor. Funderar på om man skall skaffa något annat också. Vad tycker ni? För enligt mig så är RFSU så sega och en del säger att clear blue ger spök även om jag sldrig varit med om de personligen. Så jag vet inte. Tips tack :)

• Hoppassåpånummertre

Hej åhå! Skuttar in här!

Jag och maken har påbörjat bebisverkstad och hoppas nu på ett syskon.

Vi har sedan innan makens son, 17 år, och våran gemensamma son som blir 1 år i november. Hoppas nu på plus denna månad (eller ja, i november då, haha!).

Tog ut p-staven i början på september, mens 17/10 och enligt test ÄL som igår, 29/10.

Maken har dock varit borta på jobb denna helg, och jag trodde ÄL skulle infalla som imorgon, tidigast idag, men igår glad gubbe på ÄL-test och idag ingenting, haha!

Vi nuppade dock i torsdags så förhoppningsvis tog det sig.

Nu är det en lång och seg väntan på BIM som är någon gång runt 12-16/11 ???? Ingen direkt koll då jag inte vet hur lång min cykel är.

Håller tummarna för er alla härinne ????

• Hoppassåpånummertre
    Hoppassåpånummertre skrev 2017-10-29 12:42:38 följande:

Hej åhå! Skuttar in här!

Jag och maken har påbörjat bebisverkstad och hoppas nu på ett syskon.

Vi har sedan innan makens son, 17 år, och våran gemensamma son som blir 1 år i november. Hoppas nu på plus denna månad (eller ja, i november då, haha!).

Tog ut p-staven i början på september, mens 17/10 och enligt test ÄL som igår, 29/10.

Maken har dock varit borta på jobb denna helg, och jag trodde ÄL skulle infalla som imorgon, tidigast idag, men igår glad gubbe på ÄL-test och idag ingenting, haha!

Vi nuppade dock i torsdags så förhoppningsvis tog det sig.

Nu är det en lång och seg väntan på BIM som är någon gång runt 12-16/11 ???? Ingen direkt koll då jag inte vet hur lång min cykel är.

Håller tummarna för er alla härinne ????

Skriver från telefonen, alla ???? Är egentligen olika emojis, så ni vet, haha!
Svar på tråden BIM november 2017