• Millannn

BIM november 2017

Hej allihopa som också längtar efter en liten bebis!

Jag är 21 år gammal och min sambo är 27 år och vi ska nu börja försöka med första barnet. Jag fick mens igår, den skulle egentligen komma den 30/9 men kom den 2/10 istället. Har äl 19/10 tror jag. Har BIM 3/11. Är det någon mer som vill följas åt? Har en menscykel på 32 dagar i genomsnitt.

• Svar på tråden BIM november 2017
  • Millannn
    smulis85 skrev 2017-10-29 19:27:45 följande:

Låter ju jätte lovande!!! Håller tummarna!! Skrev förut i tråden att jag trodde att jag inte är gravid eftersom brösten typ hade sluta ömma. Men nu tror jag som dig att jag faktiskt kommer få ett plus. Ömma jätte spända bröst, illamående hit och dit och forsar näsblod helt plötsligt utan anledning vilket var ett av mina symtom förra gången ;) sen ilningar i blygdbenet och känner mig uppblåst om nedre delen av magen!

Åh hoppas på oss! Jag tror att om jag fick mens nu så skulle jag bli såååå chockad.. känns jättelångt bort! Jag rapar ju hela tiden och nu när jag skulle på toa och göra nummer två så var jag jättehård i magen och rapade samtidigt hahaha! Säkert vacker syn jag är smal och när jag ligger ner så är jag helt platt om jag tillexempel drar in magen, skulle testa ta bild och se och det är som en svullen kula i mitten av magen! Fastän man ser revbenen och höftbenen, aldrig haft så! :o tom kollat på gamla bilder på magen för något veckor sedan så ser skillnaden..
  • Mllm

Fick utskrivet medicin för att sätta igång min ägglossning och enligt läkaren skulle ägglossningen ske runt dag fyra på medicineringen. Fick positivt äl-test dag 4 och kände av ägglossningsvärken dagen efter. Skulle alltså vara väldigt säker på att ägglossningen ägt rum men Natural Cycles som jag använder hittade ingen ägglossningen. Fick ingen temp-höjning. Nån med erfarenhet? Kan det vara så att temperaturen kan bete sig lite annorlunda eftersom ägglossningen är framkallad på kemisk väg?

• Billieblue

Hej!

Jag hade ÄL 20/10 och är nu på bim -4 (ungefär, har lite oregelbunden cykel)

Det här är vårt andra försök. Jag har hypotyreos men har under det senaste året varit välinställd på min medicin, men har ändå intalat mig själv att jag inte kan bli gravid. Eller om jag mot förmodan skulle bli det skulle det bara leda till missfall.

Men iaf, redan några dagar efter ÄL fick jag molvärk, eller inte så att det gör ont, men att det känns.

Tempar varje morgon (NC) och tempen har varit hög efter äl, och nu sista två dagarna har den höjts ytterligare!

Mått illa både igår morse och idag, och idag kunde jag absolut inte äta yoghurt till frukost, samma som jag äter varje dag. Imorse när jag kollade på tv började min kille plocka ur diskmaskinen och göra iordning frukost. Jag tyckte att allt han gjorde lät extremt högt, och höjde demonstrativt ljudet på tvn. När han undrade vad jag höll på med bröt jag typ ihop och sa att han skramlade med tallrikarna med flit för att jag inte skulle höra tvn. Hör ju själv hur sjukt detta låter men blev verkligen så upprörd just då.

Har ont i brösten, inte bröstvårtorna men liksom inuti, lite ut mot sidorna. Har aldrig haft så förut.

Idag öppnade min kille en påse lättsaltade chips och jag trodde att det var något fel på dem, för att jag tyckte att det luktade rutten potatis, haha.

Har även flytningar vilket jag i princip aldrig brukar ha mellan äl och mens.

Det har ju bara gått 8 dagar sedan äl och det känns alldeles för tidigt för att känna något än, men det är ju inte som att jag inbillar mig alla symptom!?

Tänkte testa med CB testa tidigt- test om några dagar, och är så sjukt nervös..

Vad tror ni, kan man känna ngt såhär tidigt?

Spännande att följas åt och höra hur det går för er andra.

• Sams
    Millannn skrev 2017-10-29 18:05:55 följande:

Jag tog bild på mina bröst igår för att visa sambon att jag fått synliga blodådror vilket jag fortfarande har och sen nu när jag skulle byta från bh till topp pga ömmande bröst så märker jag att bröstvårtorna är mörkare.. tar därför en till bild och sätter bilden bredvid den från igår och jo mycket riktigt så är bröstvårtorna brunare och mörkare idag! såna symtom kan man väl inte inbilla sig??

Nä det låter inte troligt att inbilla sig bröstförändringar. Håller tummarna att det blir ett plus nu, det låter verkligen lovande för dig.
  • Sams
    Horisonten skrev 2017-10-29 18:39:06 följande:

Åh vad spännande. Är blir de absolut tidigast söndag eftersom jag egentligen skulle hållit mig till 7/11 som är dagen innan bim. Så söndag blir bim-3 och troligtvis äl+12/13 så ändå tidigt och testa då så vill inte ännu tidigare. Okej bara testat deras äl tester för många år sen. Ingen koll på deras graviditets test.

Så spännande. Skall hålla tummarna :)

Tack! Blir det inget plus nu så kommer jag nog prova Babyplan nästa gång. Har hört att de är bra och de har testa tidigt både som stav och sticka. Har däremot inte riktigt koll på deras känslighet. Håller tummarna för dig med!
  • Millannn
    Sams skrev 2017-10-29 20:55:04 följande:

Nä det låter inte troligt att inbilla sig bröstförändringar. Håller tummarna att det blir ett plus nu, det låter verkligen lovande för dig.

Åh tack!! Jag håller tummarna för dig också <3
  • Horisonten
    Sams skrev 2017-10-29 21:01:04 följande:

Tack! Blir det inget plus nu så kommer jag nog prova Babyplan nästa gång. Har hört att de är bra och de har testa tidigt både som stav och sticka. Har däremot inte riktigt koll på deras känslighet. Håller tummarna för dig med!

Jag har hört mycket om de att de skall vara väldigt känsliga men annars har jag dålig koll på om de visar snabbt eller om de ger spökstreck.

Tack snälla. Känner mig så otålig bara. Har haft on i ryggen hela dagen idag men kan bero på jobbet. Men haft speciellt på vänster sidan och små hög vid höften där och den sidan av magen. Haft en en del lätt typ mensvärk och öm i magen men kanske tarmarna som brokar lite med :( Men för kanske en halvtimme sen fick jag som massa små stickningar i underlivet flera små stick men bara under en kort stund ocj sen borta. Kan inte minnas att jag känt så innan och vill ju inte tänka och analysera och överreagera heller och så. Sjukt jobbigt. Men bara och vänta. Hoppas de visar något nästa söndag även om de kommer vara tidigt men kanske kan få något svagt öndå hoppas jag <3
  • Anonym (tossa)

BIM-4 i morgon... borde visa nåt om jag nu är gravid!

• Millannn

Förlåt för konstig bild men ville höra era åsikter! Detta är då alltså min mage när jag låg ner raklång och drog in magen så mycket jag kunde inte ätit på flera timmar, väldigt gasig och rapar stup i kvarten. Har kollat på bilder på magen från innan mens osv och har aldrig haft sådär! Jag menar, det är ju svullet mitt på magen.. vad tycker ni? <3

• Melika

Hej på er.

Detta blir försök nr 6. Hoppas bli gravid nu då vi ag ötur munkpepoar.

Är 34 år och hr 4 barn sen innan men ny man nu och vi vill gärna han liten tillsammans ????

Svar på tråden BIM november 2017