• Längtarsåefterbarn

Bf juli 2018

Hej!

Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.

Plussade imorse och är överlycklig!

Är det någon mer som precis plussat?

Behöver någon att prata lite med :)

• Svar på tråden Bf juli 2018
  • tellis mom

Är det någon som har koll på när man får havandeskapsintyget? Vid mina andra graviditeter har kontrollerna varit tätare men nu ska jag ju inte till bm fören vecka 25 och det känns ju kanske lite tight om man ska ansöka om graviditetspenning?

• malikan
    tellis mom skrev 2018-02-14 11:50:27 följande:

Är det någon som har koll på när man får havandeskapsintyget? Vid mina andra graviditeter har kontrollerna varit tätare men nu ska jag ju inte till bm fören vecka 25 och det känns ju kanske lite tight om man ska ansöka om graviditetspenning?

Jag fick det hos bm sist, i v 16, kändes lite tidigt att skicka in så har det fortfarande hemma
  • kattnos
    tellis mom skrev 2018-02-14 11:50:27 följande:

Jag ringde min barnmorska och nämnde att jag tänkte ansöka så hon skickade hem till mig, inga problem alls.
  • tellis mom
    malikan skrev 2018-02-14 11:53:11 följande:

Jag fick det hos bm sist, i v 16, kändes lite tidigt att skicka in så har det fortfarande hemma

kattnos skrev 2018-02-14 11:53:47 följande:

Jag ringde min barnmorska och nämnde att jag tänkte ansöka så hon skickade hem till mig, inga problem alls.

Okej, då ska jag ta och ringa bm för man vill ju vara ute i god tid med tanke på handläggningstiderna.
  • Vita_tassar

(Ah, förlåt, hade ju mer saker att bolla med er.) Min sambo döööör tydligen om han inte får åka utomlands i år också, så nu har vi bestämt oss för att åka till Grekland i mitten av april. Vi har kollat med flyg- och försäkringsbolag och de tillåter att jag reser i den veckan. Det är ju inom EU, så jag tänker att behöver jag sjukvård så är det ju samma taxa som lokalbefolkningen får betala.

Har mått väldigt bra i min graviditet hittills, så kan ju beställa med avbokningsskydd och hoppas på det bästa. Egentligen tycker jag det verkar lite tråkigt för mig. Helt tjock i värmen och inte ens få vara i solen eller dricka vin eller våga bada i vågor. Men är det så himla viktigt för min partner kan jag väl unna honom det.

Men är det helt galet att resa så sent i graviditeten? Tror det blir i graviditetsvecka 28-29 typ. Lite läskigt känns det ändå.

• malikan
    Vita_tassar skrev 2018-02-14 12:05:25 följande:

(Ah, förlåt, hade ju mer saker att bolla med er.) Min sambo döööör tydligen om han inte får åka utomlands i år också, så nu har vi bestämt oss för att åka till Grekland i mitten av april. Vi har kollat med flyg- och försäkringsbolag och de tillåter att jag reser i den veckan. Det är ju inom EU, så jag tänker att behöver jag sjukvård så är det ju samma taxa som lokalbefolkningen får betala.

Har mått väldigt bra i min graviditet hittills, så kan ju beställa med avbokningsskydd och hoppas på det bästa. Egentligen tycker jag det verkar lite tråkigt för mig. Helt tjock i värmen och inte ens få vara i solen eller dricka vin eller våga bada i vågor. Men är det så himla viktigt för min partner kan jag väl unna honom det.

Men är det helt galet att resa så sent i graviditeten? Tror det blir i graviditetsvecka 28-29 typ. Lite läskigt känns det ändå.

Jag siktar oxå på att resa i april om jag mår ok och får godkänt av min läkare!

Jag planerar att flyta i en pool hela resan, haha
  • TinyME

Hej alla ????

Jag vill gärna vara med i Facebookgruppen, någon som vill lägga till mig?

Är gravid bf 27e juli med 3e barnet:)

Ha en fin Valentin!

• Mamma till S

Har känt bebis ganska mkt idag, känns så mysigt :) Hopps det fortsätter.

Hur mår ni nu alltihopa??

Jobbar inom vården o har pratat med bm om havandeskapspenning, vet inte riktigt när men vill så gärna jobba så länge som möjligt... Men det är ju ett tungt jobb redan innan en graviditet...

Fått världens sug på cheeseburgare så här sitter vi i kö just nu i driven. Hahaha. Herregud ;P

• Vita_tassar
    malikan skrev 2018-02-14 12:23:55 följande:

Jag siktar oxå på att resa i april om jag mår ok och får godkänt av min läkare!

Jag planerar att flyta i en pool hela resan, haha

Ah, najs! Känns bra, då behöver jag kanske inte noja själv heller. Pool blir kanske härligt, ja! :D