• Längtarsåefterbarn

Bf juli 2018

Hej!

Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.

Plussade imorse och är överlycklig!

Är det någon mer som precis plussat?

Behöver någon att prata lite med :)

• Svar på tråden Bf juli 2018
  • Ignoramus

Jaa grattis till alla, skönt att det har gått bra i slutändan trots lite gupp på vägen så att säga.

För någon som upplever det här för första gången, har ni också problem med en överkänslig kräkreflex? Jag brukar inte vara så känslig direkt, men ibland är jag på väg att spy bara av att borsta tänderna. För att inte tala om att plocka upp efter hundarna, och då är det ändå storlek lillfinger på korvarna med hård konsistens som knappt luktar. Det räcker med den svagaste av "whiffs" i luften för att jag ska torrkräkas tre gånger om, och känslan sitter i mycket längre än i vanliga fall (då det bara räcker att avlägsna sig från lukten). Går det över i samband med förlossningen eller hur funkar det? Känns som att tvätt och blöjbyten kommer bli OMÖJLIGA om det fortsätter såhär. :/

• Perpen
    Hermioney skrev 2018-07-01 11:25:22 följande:

Försvinner gulsot om man lägger bebisar i solen?

Mot gulsot brukar bebisarna få sola solarium (typ) på bb. Men utöver det så ska man inte låta bebisar vara i direkt solljus någon längre stund vad jag vet.
    Ignoramus skrev 2018-07-01 11:39:15 följande:

Jaa grattis till alla, skönt att det har gått bra i slutändan trots lite gupp på vägen så att säga.

För någon som upplever det här för första gången, har ni också problem med en överkänslig kräkreflex? Jag brukar inte vara så känslig direkt, men ibland är jag på väg att spy bara av att borsta tänderna. För att inte tala om att plocka upp efter hundarna, och då är det ändå storlek lillfinger på korvarna med hård konsistens som knappt luktar. Det räcker med den svagaste av "whiffs" i luften för att jag ska torrkräkas tre gånger om, och känslan sitter i mycket längre än i vanliga fall (då det bara räcker att avlägsna sig från lukten). Går det över i samband med förlossningen eller hur funkar det? Känns som att tvätt och blöjbyten kommer bli OMÖJLIGA om det fortsätter såhär. :/

Det problemet har jag haft ända sen jag plussade. Mitt största problem är att borsta tänderna. Tycker det är så ologiskt eftersom man blir fräsch i munnen av det. Men jag får kväljningar så jag blir tårögd och spyr nästan. Är fruktansvärt störande. Har för mig att det går över när hormonerna lugnat ner sig lite.

Och Ang. Blöjbyten så kommer det varken lukta eller se ut som bajs i början. :)
  • ostbågen
    Ignoramus skrev 2018-07-01 11:39:15 följande:

Haft samma problem med tandborstningen, dock mycket bättre nu mot slutet än i början (då jag stod och hulkade varenda gång). Så det känns som att det lägger sig med tiden. :) 
  • malikan
    Hermioney skrev 2018-07-01 11:25:22 följande:

Försvinner gulsot om man lägger bebisar i solen?

Ja dom läggs under en solarielampa till värdet går ner. Vi behövde ligga i 6 timmar sen var det under behandlingsvärdet. Är vanligt att lite tidigare bebisar får det, jag är även rh negativ och Ella positiv så då är det oxå lite vanligare
  • Twoblirthree
    Sopp skrev 2018-06-26 17:48:41 följande:

BF-Lista:

29/6 Utvandraren2

1 Sofiaaa94

3 Hermioney, tiiitti 

6 13mila 

7 Iowhannah, Anastacia80 

9 tellismom 

10 twoblirthree 

13 mamadana 

16 kattnos 

18 Horisonten, Meeda1

19 malikan, Fins mamma 

23 ostbågen 

27 Sopp

31 Perpen

:)

• Iowhannah
    malikan skrev 2018-07-01 10:32:24 följande:

Jag är fortfarande väldigt matt och har inte kunnat sova sen hon föddes, har vart själv med henne på bb så vart lite bökigt. Men hon mår bra nu, alla tester är bra och amningen kom igång igår. Hon har solat sen igår då hon fick gulsot men det är på nedgång nu. Ska bli skönt att få börja livet på riktigt nu!

Hoppas verkligen att du kan få sova lite när ni kommit hem iaf. Det kan inte vara helt lätt att vara ensam med bebisen efter en förlossning, speciellt som du knappt sov nåt nätterna innan.
  • Iowhannah
    Sofiaaa94 skrev 2018-07-01 08:38:39 följande:

Vakna vid 6 imorse och trodde jag behövde kissa.. Men insåg sen när det redan var blött att det inte var kiss!! Vattnet har gått!! Har bf idag dessutom!! Värkar är igång men oregelbundna.. Ska in på kontroll vid 10.00. Hoppas på att få stanna kvar då det gör så pass ont vid värkarna just nu. NERVÖS!!!

Hur har det gått?
  • Twoblirthree

Och tiiitti oxå, hur har det gått? (Nyfiken)

Här går det segt...är trött o känner inte för nått. Magen är spänd och ömmar i nedre delen hela tiden förutom när jag sitter ner. Men snart är allas bebisar här!!