Bf juli 2018
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Jaa grattis till alla, skönt att det har gått bra i slutändan trots lite gupp på vägen så att säga.
För någon som upplever det här för första gången, har ni också problem med en överkänslig kräkreflex? Jag brukar inte vara så känslig direkt, men ibland är jag på väg att spy bara av att borsta tänderna. För att inte tala om att plocka upp efter hundarna, och då är det ändå storlek lillfinger på korvarna med hård konsistens som knappt luktar. Det räcker med den svagaste av "whiffs" i luften för att jag ska torrkräkas tre gånger om, och känslan sitter i mycket längre än i vanliga fall (då det bara räcker att avlägsna sig från lukten). Går det över i samband med förlossningen eller hur funkar det? Känns som att tvätt och blöjbyten kommer bli OMÖJLIGA om det fortsätter såhär. :/
Försvinner gulsot om man lägger bebisar i solen?
Jaa grattis till alla, skönt att det har gått bra i slutändan trots lite gupp på vägen så att säga.
För någon som upplever det här för första gången, har ni också problem med en överkänslig kräkreflex? Jag brukar inte vara så känslig direkt, men ibland är jag på väg att spy bara av att borsta tänderna. För att inte tala om att plocka upp efter hundarna, och då är det ändå storlek lillfinger på korvarna med hård konsistens som knappt luktar. Det räcker med den svagaste av "whiffs" i luften för att jag ska torrkräkas tre gånger om, och känslan sitter i mycket längre än i vanliga fall (då det bara räcker att avlägsna sig från lukten). Går det över i samband med förlossningen eller hur funkar det? Känns som att tvätt och blöjbyten kommer bli OMÖJLIGA om det fortsätter såhär. :/
Försvinner gulsot om man lägger bebisar i solen?
BF-Lista:
29/6 Utvandraren2
1 Sofiaaa94
3 Hermioney, tiiitti
6 13mila
7 Iowhannah, Anastacia80
9 tellismom
10 twoblirthree
13 mamadana
16 kattnos
18 Horisonten, Meeda1
19 malikan, Fins mamma
23 ostbågen
27 Sopp
31 Perpen
:)
Käkar nån av er extra magnesium? Hur mycket har ni isf?
Jag är fortfarande väldigt matt och har inte kunnat sova sen hon föddes, har vart själv med henne på bb så vart lite bökigt. Men hon mår bra nu, alla tester är bra och amningen kom igång igår. Hon har solat sen igår då hon fick gulsot men det är på nedgång nu. Ska bli skönt att få börja livet på riktigt nu!
Jag undrar så hur det går för Horisonten! Har bebisen kommit än?
Vakna vid 6 imorse och trodde jag behövde kissa.. Men insåg sen när det redan var blött att det inte var kiss!! Vattnet har gått!! Har bf idag dessutom!! Värkar är igång men oregelbundna.. Ska in på kontroll vid 10.00. Hoppas på att få stanna kvar då det gör så pass ont vid värkarna just nu. NERVÖS!!!
Och tiiitti oxå, hur har det gått? (Nyfiken)
Här går det segt...är trött o känner inte för nått. Magen är spänd och ömmar i nedre delen hela tiden förutom när jag sitter ner. Men snart är allas bebisar här!!