• Längtarsåefterbarn

Bf juli 2018

Hej!

Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.

Plussade imorse och är överlycklig!

Är det någon mer som precis plussat?

Behöver någon att prata lite med :)

• Svar på tråden Bf juli 2018
  • Anastacia80

Igår morse föddes vår prinsessa med planerat kejsarsnitt. Hon vägde 3970g och var 51cm lång och ska heta MY.

Kämpa på alla som väntar på sina bebisar, snart är dom här.

• Iowhannah
    Anastacia80 skrev 2018-07-03 21:01:50 följande:

Igår morse föddes vår prinsessa med planerat kejsarsnitt. Hon vägde 3970g och var 51cm lång och ska heta MY.

Stort grattis! Hur mår ni?
  • Hermioney
    Anastacia80 skrev 2018-07-03 21:01:50 följande:

Grattis!
  • Hermioney

Födda:

28/6 malikan

29/6 Horisonten

1/7 Utvandraren2

1/7 tiiitti

2/7 Anastacia80

Beräknad Förlossning:

24/6 - Moorii

1 - Sofiaaa94

3 - Hermioney

6 - 13mila, Mamma till S

7 - Iowhannah

9 - tellismom

10 - twoblirthree

11 - ritualz

13 - mamadana

14 - Åttionio89

16 - kattnos

18 - Meeda1

19 - Fins mamma

23 - ostbågen

27 - Sopp, Sissij79, Längtar17

31 - Perpen

• Sopp

Stort grattis till bebisen!

Jag håller på att tappa förståndet här hemma. Min man tog med barnen för en övernattning hos sina föräldrar så jag skulle få vila och jag får typ ett nervöst sammanbrott för att jag inte vill vara ensam. Gömmer mig på jobbet så ingen ska hitta mig och prata med mig - jag tror jag håller på att bli galen! Och mitt i allt superkänslomässig över att jag ska få en till knodd att älska och sakna lika mycket när han åker bort och sen panik över att dom snart är gamla och överger mig alltså HUR ska jag klara 3 veckor till utan att bli tvångsintagen på en institution?

• Iowhannah
    Sopp skrev 2018-07-04 23:00:56 följande:

Stort grattis till bebisen!

Jag håller på att tappa förståndet här hemma. Min man tog med barnen för en övernattning hos sina föräldrar så jag skulle få vila och jag får typ ett nervöst sammanbrott för att jag inte vill vara ensam. Gömmer mig på jobbet så ingen ska hitta mig och prata med mig - jag tror jag håller på att bli galen! Och mitt i allt superkänslomässig över att jag ska få en till knodd att älska och sakna lika mycket när han åker bort och sen panik över att dom snart är gamla och överger mig alltså HUR ska jag klara 3 veckor till utan att bli tvångsintagen på en institution?

Jag känner precis tvärtom, jag håller på att tappa förståndet pga min familj (typ). Allt de gör gör mig galen! Förvisso är det inte deras fel, det är klådan och sömnbristen och orkeslösheten som är boven i dramat. På förmiddagen skickade jag iväg dem för att jag skulle få vila, sen gick jag och la mig och sov middag i nästan tre timmar :O

Tre dagar till bf och jag vet inte hur jag ska stå ut! Vill bara föda barn nu! Förvärkar varje kväll men inget mer än så. Jag blir så besviken när det går över när jag sover!
  • Moorii

På bf + 11, 01:55, så tittade vår lilla tös ut. Kom in vid 22 och var då öppen 4 cm, så det gick rätt fort! Hann få epidural, tack och lov. Sprack ingenting och vi mår alla finfint. Att få upp henne på bröstet var en oslagbar känsla <3 Underbar förlossning jämfört med första!

• Fins Mamma

Här är en till som hade tappat förståndet. Och hoppet. V 37+6 & jag har gett upp. Får inte en julibebis. Blir augusti och säkert i mitten av augusti ( v 43 är 9 augusti och så tar säkert förlosdnibgen 3 dygn)

Känner att livet är rätt meningslöst så har stirrat in i väggen i 2 dagar. Kom hem från koll i måndags(efter en blödning), inget var på gång. Skitkul att höra efter en månad med förvärkar....

Önskar jag kunde göra något eller gömma mig någonstans men liten lägenhet och energin är där låg att göra det på annat sätt.

?
  • Perpen
    Moorii skrev 2018-07-05 02:52:00 följande:

På bf + 11, 01:55, så tittade vår lilla tös ut. Kom in vid 22 och var då öppen 4 cm, så det gick rätt fort! Hann få epidural, tack och lov. Sprack ingenting och vi mår alla finfint. Att få upp henne på bröstet var en oslagbar känsla <3 Underbar förlossning jämfört med första!

Grattis till tösen! Vad skönt att förlossningen gick bra. :) 

Och till er andra. Ge inte upp hoppet. Ungen kommer ju ut förr eller senare! ;) Själv har jag 27 (eller 26, har inte helt bra koll) dagar kvar till fl. Så jag är helt inställd på en augusti-bebis. 

Den senaste tiden har jag börjat drömma jobbiga, livliga drömmar igen. Senast i natt drömde jag att förlossningen startade och att jag var tvungen att förlösa mig själv. Låg på golvet mot en spegel för att kunna se när huvudet kom ut. Och ut kom det. Problemet var att kroppen tydligen fastnade och huvudet trillade därför av och kroppen stannade kvar inuti mig. Givetvis dog bebisen. Usch. 

Nu är det dags för jobb. Är en zombie på eftermiddagarna nu mera. Märks att jag egentligen inte riktigt orkar för humöret brukar sjunka drastiskt i takt med timmarna som går. Men Utöver denna vecka så är det bara en vecka kvar. :)
    Trevlig dag på er! :) 
  • Iowhannah
    Moorii skrev 2018-07-05 02:52:00 följande:

Åh, stort grattis! Härligt att det blev en så bra upplevelse :)

Jag har hela tiden tänkt att denna förlossning ska bli en revanch på den förra, jag hoppas att jag får en lika bra förlossning som du fick :)