• Längtarsåefterbarn

Bf juli 2018

Hej!

Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.

Plussade imorse och är överlycklig!

Är det någon mer som precis plussat?

Behöver någon att prata lite med :)

• Svar på tråden Bf juli 2018
  • Mamma till S
    Hermioney skrev 2018-07-03 16:29:30 följande:

Nu när jag tänker efter, varför ska man ha isofix till bilbarnstolar? De tar man väl aldrig ut ur bilen? Det är väl bara babyskyddet man kånkar på? -Eller?

Isofixen gör att stolen sitter säkrare än bara bältet, eller säkrare men basen som babyskyddet sitter i, hakar man fast i stålöglor i bilens säte o där sitter isofixet på plats, då slipper man böka varje gång med bältet runt skyddet! Klickar bara i o ur :)
  • ritualz

Jag hoppar in här också. BF den 11 juli och har 7 dagar kvar imorgon. Det går verkligen som mest långsammast nu...

Går och känner efter och väntar på minsta lilla smärta men icke...inte något

• Mamma till S

Nu när jag tänker efter, varför ska man ha isofix till bilbarnstolar? De tar man väl aldrig ut ur bilen? Det är väl bara babyskyddet man kånkar på? -Eller?

Minskar även risken för felmontering o vid krock ökar isofixen säkerheten jämfört med bara bältesmontering.
  • Mamma till S

Minskar även risken för felmontering o vid krock ökar isofixen säkerheten jämfört med bara bältesmontering.
  • Mamma till S
    ritualz skrev 2018-07-03 18:18:34 följande:

Jag hoppar in här också. BF den 11 juli och har 7 dagar kvar imorgon. Det går verkligen som mest långsammast nu...

Går och känner efter och väntar på minsta lilla smärta men icke...inte något

Har bf på fredag o känner mig så otålig nu.

Första barnen kom som imorn o andra på bf.. men nej, nada, ingenting!! Tvivlar på att jag är gravid haha.
  • ritualz
    Mamma till S skrev 2018-07-03 18:24:19 följande:

Har bf på fredag o känner mig så otålig nu.

Första barnen kom som imorn o andra på bf.. men nej, nada, ingenting!! Tvivlar på att jag är gravid haha.

Men åh! Det är ju verkligen snart! Hoppas din lilla kommer ut som en raket närsomhelst, det hoppas jag att min lille pojk gör. Meen jag är ju förstföderska så det skulle inte förvåna mig om jag gick över hundra veckor, usch!
  • Mamma till S
    ritualz skrev 2018-07-03 18:32:24 följande:

Men åh! Det är ju verkligen snart! Hoppas din lilla kommer ut som en raket närsomhelst, det hoppas jag att min lille pojk gör. Meen jag är ju förstföderska så det skulle inte förvåna mig om jag gick över hundra veckor, usch!

Ja o jag känner av kroppen hela tiden o minsta ont haha men det händer inget, det kommer inte igång alls :( vill bara ha ut korven nu, åh!! Bebisgosa! Hoppas din också snart tittar ut, heja våra små <3
  • Perpen
    Förutom det som de andra nämnde är det även bra att ha isofix på den större bältesstolen. Vi klickar bara i den och sen är den på plats. Man måste inte ha det så egentligen utan det räcker med att bara ställa stolen på sätet och fästa barnet med bältet. Det är förvisso smidigt och enkelt - MEN man måste fästa stolen varje gång man kör, oavsett om det sitter ett barn i den eller inte. Gör man inte det skulle stolen flyga iväg som en projektil vid en krock. Men eftersom vi har isofix på vår stol så behöver vi inte bry oss om att bälta den när den är tom eftersom stolen redan sitter fast. :) 
  • Perpen

Sen tycker jag det är smidigt med isofix för det går snabbt att ta ur stolarna och snabbt att sätta in dem igen när man t.ex. vill städa bilen, tvätta stolarna eller vill tillfälligt sätta stolarna i en annan bil. :) 

• Hermioney

Födda:

28/6 malikan

29/6 Horisonten

1/7 Utvandraren2

1/7 tiiitti

Beräknad Förlossning:

24/6 - Moorii

1 - Sofiaaa94

3 - Hermioney

6 - 13mila, Mamma till S

7 - Iowhannah, Anastacia80