• Längtarsåefterbarn

Bf juli 2018

Hej!

Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.

Plussade imorse och är överlycklig!

Är det någon mer som precis plussat?

Behöver någon att prata lite med :)

• Svar på tråden Bf juli 2018
  • Hermioney

Jag har också fått alla nu-närmar-det-sig-tecken som diarré, ökade flytningar, ännu mörkare vårtgårdar m.m. men ingen som har lust att titta ut än :)

• Fins Mamma
    malikan skrev 2018-06-28 10:35:45 följande:

Jag var faktiskt kass i magen i 2 dar innan vattnet gick :) men jag hade typ alla tecken man läser om, haha

Jag har ju det också så vi får se. Ska fixa klart lite grejor innan så hon får hålla sig ;)
    ?
  • Horisonten

Var ju uppe på sjukhuset igår igen. För vad jag trodde nya prover och bedömning för igångsättning. Jag hade blivit lovad att de skulle vara samma läkare som förra veckan och hennes tanke var att sätta igång det igår och fanns de inte plats lägga in mig och sätta igång som idag.

Men till att börja med får jag träffa läkaren 1 timme efter min bokade tid med läkaren och det ör en NY läkare IGEN!!! Och de första hon säger är att proverna ser jättebra ut och jag förstår att jag kommer inte få någon hjälp. Bryter ihop och säger att jag märker ju ingen skillnad. Kliar ändå,foglossningen är hemsk och jag sover inte och mår mer illa. Vilket hon små skrattade åt och tyckte var konstigt,att jag mådde mer illa vid behandlingen men så är det. Men hon sa bara att proverna var bea så blir ingen igångsättning idag. Och för övrigt fanns de ingen bm eller plats. Nä de förstår jag. Men frågade om man kunde sätta igång som idag för mycket psyke klarar inte mer!! Men nej de hade redan flyttat 3 personer som skulle ha igångsättning. Då tänker jag då kommer de alltid ligga efter och inte finnas plats :( Och varför sa läkare förra veckan som hon sa?! Och varför tog de bort min bedömningstid jag egentligen hade i tisdags som jag fick via aurora?! Förstår ingenting och var så ledsen.

Fick ny tid på fredag morgon,skulle först vara till spec mvc men blev till förlossningen ändå men finns ingen garanti då heller. När min man sa kan man inte göra något innan för hon orkar ju inte och gör man säkert något då. Då små skrattade läkaren igen och säger men de är ju bara 2 dagar. Då sa min man men 2 dagar är en evighet för henne när hon mår såhär!! Men hjälpte inte och sköterskan förklarade att förlossningen är som en akut mottagning att de måste ta emot de som har värkar och så. Jag förstår det men jag orkar inte må såhär och bli lovad hjälp hela tiden och sen ryks de undan och jag bryter ihop varje gång. Har ingen ork kvar eller hopp. Gur skall jag orka en förlossning?!

Och varför kunde jag inte få bli inlagd tilldess arr de fanns plats och sätta igång? Typ ligga på antenetalen men nej gick inte. Så allt hänger på fredag och jag vet inte. Är det ens någon mening och åka? Sköterskan sa tr vi kunde ringa in på morgonen innan så vi inte åkte i onödan. Men liksom de tar 40-45 min för oss dit så säg att jag ringer minst en timme innan,mycket kan hända på en timme när de kommer till förlossningar. Så vet inte hur jag skall göra. Behövde skriva av mig.

Hur hade ni gjort och tänkt? Är de jag som överreagerar?

• Perpen
    Horisonten skrev 2018-06-28 11:33:04 följande:

Var ju uppe på sjukhuset igår igen. För vad jag trodde nya prover och bedömning för igångsättning. Jag hade blivit lovad att de skulle vara samma läkare som förra veckan och hennes tanke var att sätta igång det igår och fanns de inte plats lägga in mig och sätta igång som idag.

Men till att börja med får jag träffa läkaren 1 timme efter min bokade tid med läkaren och det ör en NY läkare IGEN!!! Och de första hon säger är att proverna ser jättebra ut och jag förstår att jag kommer inte få någon hjälp. Bryter ihop och säger att jag märker ju ingen skillnad. Kliar ändå,foglossningen är hemsk och jag sover inte och mår mer illa. Vilket hon små skrattade åt och tyckte var konstigt,att jag mådde mer illa vid behandlingen men så är det. Men hon sa bara att proverna var bea så blir ingen igångsättning idag. Och för övrigt fanns de ingen bm eller plats. Nä de förstår jag. Men frågade om man kunde sätta igång som idag för mycket psyke klarar inte mer!! Men nej de hade redan flyttat 3 personer som skulle ha igångsättning. Då tänker jag då kommer de alltid ligga efter och inte finnas plats :( Och varför sa läkare förra veckan som hon sa?! Och varför tog de bort min bedömningstid jag egentligen hade i tisdags som jag fick via aurora?! Förstår ingenting och var så ledsen.

Fick ny tid på fredag morgon,skulle först vara till spec mvc men blev till förlossningen ändå men finns ingen garanti då heller. När min man sa kan man inte göra något innan för hon orkar ju inte och gör man säkert något då. Då små skrattade läkaren igen och säger men de är ju bara 2 dagar. Då sa min man men 2 dagar är en evighet för henne när hon mår såhär!! Men hjälpte inte och sköterskan förklarade att förlossningen är som en akut mottagning att de måste ta emot de som har värkar och så. Jag förstår det men jag orkar inte må såhär och bli lovad hjälp hela tiden och sen ryks de undan och jag bryter ihop varje gång. Har ingen ork kvar eller hopp. Gur skall jag orka en förlossning?!

Och varför kunde jag inte få bli inlagd tilldess arr de fanns plats och sätta igång? Typ ligga på antenetalen men nej gick inte. Så allt hänger på fredag och jag vet inte. Är det ens någon mening och åka? Sköterskan sa tr vi kunde ringa in på morgonen innan så vi inte åkte i onödan. Men liksom de tar 40-45 min för oss dit så säg att jag ringer minst en timme innan,mycket kan hända på en timme när de kommer till förlossningar. Så vet inte hur jag skall göra. Behövde skriva av mig.

Hur hade ni gjort och tänkt? Är de jag som överreagerar?

Det låter inte roligt alls. Uscha. Men samtidigt förstår jag sjukhuset. Har de fullt med kvinnor som redan är inne i aktiv förlossning så är det dumt att sätta igång fler förlossningar om det inte finns plats. Tycker det är lite känslokallt av dem att skratta och använda ord som "bara". Men jag förstår också varför de inte lägger in om värdena är bra. En inläggning skulle ta mer tid från dem som de kanske behöver lägga på pågående förlossningar och en inläggning skulle kosta pengar. Sorgligt men sant.
  • Meedaa1

Bm besök idag

Berättade att jag misstänker att bebisen är i säte

Och hon var själv osäker kallade in en bm till som också var osäker så nu har jag en tid på måndag för ul

För att kolla vilket känns bra men samtidigt orolig för ev vändningsförsök eller ev snitt

Är i 37+4 på måndag lite sent kanske tom för vändning eller

Nån som varit med om liknande

• Horisonten
    Perpen skrev 2018-06-28 12:17:04 följande:

Det låter inte roligt alls. Uscha. Men samtidigt förstår jag sjukhuset. Har de fullt med kvinnor som redan är inne i aktiv förlossning så är det dumt att sätta igång fler förlossningar om det inte finns plats. Tycker det är lite känslokallt av dem att skratta och använda ord som "bara". Men jag förstår också varför de inte lägger in om värdena är bra. En inläggning skulle ta mer tid från dem som de kanske behöver lägga på pågående förlossningar och en inläggning skulle kosta pengar. Sorgligt men sant.

Jo absolut som jag skrev förstår jag om det är fullt inga konstigheter. Men de jag tycker är fel var att läkaren förra veckan lovade att de var hon jag skulle träffat igår och varför ens säga att om de inte blev igår så skulle jag bli inlagd för igångsättning som idag. Känns som de säger ich lovar så myxket för jag skall vara nöjd ett tag och sen bli ?nerslagen? och besviken igen nästa gång. Och skönt att proverna var bra absolut!! En lättnad!! Men inte bars pga de som jag vill ha igångsättning utan finns ju flera andra skäl men de tog ju bort min bedömningstid utan någon förklaring liksom. Vilket känns fel. Men bemötande kändes så fel. Den förra läkaren förstod mitt mående även om hon inte kunde göra mer då,så tog hon sig tid och var förstående sånt betyder och gör mycket när man mår såhär dåligt både fysiskt och psykiskt. :( De värsta är att få träffa så många olika läkare och förklara för varje gång oog öppna sig när man mår skit. På 3 veckor har jag nu träffat 6 st olika läkare som alla säger olika. Tufft
  • Perpen
    Meedaa1 skrev 2018-06-28 13:10:40 följande:

Bm besök idag

Berättade att jag misstänker att bebisen är i säte

Och hon var själv osäker kallade in en bm till som också var osäker så nu har jag en tid på måndag för ul

För att kolla vilket känns bra men samtidigt orolig för ev vändningsförsök eller ev snitt

Är i 37+4 på måndag lite sent kanske tom för vändning eller

Nån som varit med om liknande

Jag hade också besök idag. Min har legat i tvärläge innan men lagt sig neråt nu (De var dock lite osäkra så jag hade också två bm som kollade mig). Dock är bebisen helt rörlig och kan vända sig lite som den vill så barnmorskan sa att om vattnet går nu (antar att hon menade innan nästa besök) så skulle vi ila in till sjukhuset direkt och typ ringa i bilen och meddela att vi var på väg. Oddsen känns små att förlossningen redan skulle starta men det kändes lite läskigt.

Håller tummarna för att din bebis lägger sig till rätta så du slipper oroa dig efter ul.
  • Twoblirthree
    malikan skrev 2018-06-28 09:58:38 följande:

Aldrig vart med om envisare bebis... nu är jag flyttad från bb till förlossningen för igångsättning iaf, så nu vräks den! 36+6 idag så känns skönt med en fullgången bebis iaf!

Hoppas du fått din lilla nu och att ni alla mår bra. :)
  • kattnos

Verkar vara flera i tråden som har det kämpigt! Tänker på er!

Jag har själv egentligen inget att klaga på mer än noll energi vissa dagar och att magen är spänd, har nu längre inget tryck nedåt alls så förlossningen lär dröja.. men om en månad bör jag ha blivit mamma! :)

BF 16/7
  • malikan

17.37 kom vår Ella i v 36+6 :) 3140 g och 49 cm lång och mår hur bra som helst! Jag har dock förlorat mkt blod pga mina operationer på tappen så jag är ganska medtagen, trodde jag skulle stryka med ett tag så skönt att det är över nu!

Någon annan som känner av nåt än?