• Lernemalin

Äggdonation 2018

Någon mer än jag som ska göra äggdonation och väntar på donator?:) vi kan följas åt! ???? själv startade vår resa 2016 på vintern. Nu är vi godkända och nästa år hoppas jag på donator och få bli gravid!

• Svar på tråden Äggdonation 2018
  • UndrandeSökare
    Kristinag skrev 2018-05-01 12:47:43 följande:
    Ja dag 2 satte dem in. 4cellig embryo.

Usch detta känns ju inget bra. Har de andra inte klarat sig så har säkert inte denna heller.

Jag måste prata med sjukhuset. Tror inte jag får några nya försök. Denna var landstingsfinnansierad, vårt sista försök :(

Gör de PGS i Sverige?
    De forskar på det i Sverige, men använder det inte på patienter ännu.

Vi har gjort det på Avaclinic i Riga.
  • Swoosh
    Kristinag skrev 2018-05-01 14:21:27 följande:

Tack snälla :) jag ska verkligen försöka.

Jag blir så förvirrad av lutinus och progynon biverkningarna också.

Hur går det för dig? Hur mår du?

Jag mår bara fint tack! :) Samma här! Skitjobbigt att inte veta vad som är vad! Ömma bröst, molvärk, törstig och trött, allt är typiska gravidsymptom... OCH biverkningar av dom hormoner vi tar! Jag har slutat med Progynon nu, och håller på med nedtrappning av Lutinus, så snart får jag veta om det är biverkningar eller symptom... Ja man får liksom försöka att släppa taget (lättare sagt än gjort för mig som är en kontrollfreak), och tänka att, det här kan jag inte påverka. Vi ska dessutom göra KUB om en vecka, så efter det vet jag definitivt!
  • Zwillinge86
    Kristinag skrev 2018-05-01 10:19:23 följande:

Ja och nu är jag mer nervös. Hatar väntandet.

Men jag blev lite ledsen på att donatorn fick ut så få ägg. 6 var mogna, 3 blev befruktade, 1 FET och det verkar som att de två sista inte gått till frys ????. Ska få besked idag men ingen som ringt än. De berättade vid återföringen att de andra två utvecklades långsamt. Någon som varit med om det?

Vårt första ÄD fick vi 9st ägg och alla befruktades men endast ett utvecklades normalt så vid dag 3 fanns bara ett att återföra. Fick några dagar efter ET veta att alla de andra avstannat så att inget gick att frysa. Kände stor besvikelse, nästan som att det gick sämre vid ÄD än våra IVF:er. Tänkte att hur ska det lilla ägg som återfördes klara sig när skörden uppenbarligen va så dålig. Men jag kan peppa dig med solskenshistorien att den lilla kämpen ändå blev min son <3
  • Kristinag
    Zwillinge86 skrev 2018-05-01 17:54:04 följande:

Vårt första ÄD fick vi 9st ägg och alla befruktades men endast ett utvecklades normalt så vid dag 3 fanns bara ett att återföra. Fick några dagar efter ET veta att alla de andra avstannat så att inget gick att frysa. Kände stor besvikelse, nästan som att det gick sämre vid ÄD än våra IVF:er. Tänkte att hur ska det lilla ägg som återfördes klara sig när skörden uppenbarligen va så dålig. Men jag kan peppa dig med solskenshistorien att den lilla kämpen ändå blev min son <3

Åhhhh tack :) det behövde jag höra.

Jag hoppas verkligen på en solskenshistoria här med.

En av våra försök fick jag 2 till frys och jag tänkte direkt på att jag nästan kunde göra det bättre. Dumma tankar man har.

Jag håller tummar och tår på detta.
  • Kristinag

Jag undrar en sak.

Mina tidigare ivf försök så har jag börjat blöda 1 vecka efter återföring.

Hur blir det nu när jag tar progynon? Är på ruvardag 8 och har mensvärk lite då och då precis som jag brukar ha. Beräknad mens imorgon och är helt säker på att den är på väg.

• UndrandeSökare
    Kristinag skrev 2018-05-01 12:47:43 följande:

Ja dag 2 satte dem in. 4cellig embryo.

Usch detta känns ju inget bra. Har de andra inte klarat sig så har säkert inte denna heller.

Jag måste prata med sjukhuset. Tror inte jag får några nya försök. Denna var landstingsfinnansierad, vårt sista försök :(

Gör de PGS i Sverige?

Ang. PGS !

Livio gör en studie med PGS nu såg jag på deras hemsida ! Kolla där så får du mer info. Eller kontakta dem direkt.
  • Zwillinge86
    Kristinag skrev 2018-05-06 13:06:34 följande:

Jag undrar en sak.

Mina tidigare ivf försök så har jag börjat blöda 1 vecka efter återföring.

Hur blir det nu när jag tar progynon? Är på ruvardag 8 och har mensvärk lite då och då precis som jag brukar ha. Beräknad mens imorgon och är helt säker på att den är på väg.

Progynon ser ju till att östrogenet förblir högt och inte sjunker som i en naturlig cykel. Jag (som också börjar blöda innan beräknad icke mens efter återföring) kopplar dock främst ihop "uppskjuten" blödning när jag misstänker att försöket misslyckats med det höga tillskottet av progesteron. Vet inte hur stor roll progynonen har i det dock.
  • Kristinag
    UndrandeSökare skrev 2018-05-06 14:32:05 följande:

Ang. PGS !

Livio gör en studie med PGS nu såg jag på deras hemsida ! Kolla där så får du mer info. Eller kontakta dem direkt.

Tack!

Jag ska kolla upp det.
  • Kristinag
    Zwillinge86 skrev 2018-05-06 17:17:09 följande:

Progynon ser ju till att östrogenet förblir högt och inte sjunker som i en naturlig cykel. Jag (som också börjar blöda innan beräknad icke mens efter återföring) kopplar dock främst ihop "uppskjuten" blödning när jag misstänker att försöket misslyckats med det höga tillskottet av progesteron. Vet inte hur stor roll progynonen har i det dock.

Min mens har alltid kommit punktligt både vid färsk och frys återföring. Därför tänkte jag att jag säkert kommer få den imorgon men var osäker för att jag nu fått progynon. Jag tycker man får så lite info av sjukhuset om allt man ska stoppa i sig.
  • UndrandeSökare
    Kristinag skrev 2018-05-06 22:19:56 följande:

Min mens har alltid kommit punktligt både vid färsk och frys återföring. Därför tänkte jag att jag säkert kommer få den imorgon men var osäker för att jag nu fått progynon. Jag tycker man får så lite info av sjukhuset om allt man ska stoppa i sig.

Ja det stämmer, att man får för lite info av sjukvården, du måste själv vara mycket påläst när det gäller detta. Speciellt om det inte fungerar, då MÅSTE DU verkligen vara din egen läkare/detektiv/projektledare Det har jag varit de senaste åren. Annars kommer man ingen vart alls.

Man måste läsa böcker och forskarrapporter på engelska, söka all info själv, kolla upp vilka kliniker som finns, vilken hjälp de erbjuder, vad tidigare patienter har gett för omdöme, själv räkna ut vad nästa steg blir, exakt vad som krävs och vad allt kommer kosta etc Jag och min man har hittills sökt hjälp i Sverige, Grekland, Lettland och England.
Svar på tråden Äggdonation 2018