Äggdonation 2018
Någon mer än jag som ska göra äggdonation och väntar på donator?:) vi kan följas åt! ???? själv startade vår resa 2016 på vintern. Nu är vi godkända och nästa år hoppas jag på donator och få bli gravid!
Någon mer än jag som ska göra äggdonation och väntar på donator?:) vi kan följas åt! ???? själv startade vår resa 2016 på vintern. Nu är vi godkända och nästa år hoppas jag på donator och få bli gravid!
Tack snälla :) jag ska verkligen försöka.
Jag blir så förvirrad av lutinus och progynon biverkningarna också.
Hur går det för dig? Hur mår du?
Ja och nu är jag mer nervös. Hatar väntandet.
Men jag blev lite ledsen på att donatorn fick ut så få ägg. 6 var mogna, 3 blev befruktade, 1 FET och det verkar som att de två sista inte gått till frys ????. Ska få besked idag men ingen som ringt än. De berättade vid återföringen att de andra två utvecklades långsamt. Någon som varit med om det?
Vårt första ÄD fick vi 9st ägg och alla befruktades men endast ett utvecklades normalt så vid dag 3 fanns bara ett att återföra. Fick några dagar efter ET veta att alla de andra avstannat så att inget gick att frysa. Kände stor besvikelse, nästan som att det gick sämre vid ÄD än våra IVF:er. Tänkte att hur ska det lilla ägg som återfördes klara sig när skörden uppenbarligen va så dålig. Men jag kan peppa dig med solskenshistorien att den lilla kämpen ändå blev min son <3
Jag undrar en sak.
Mina tidigare ivf försök så har jag börjat blöda 1 vecka efter återföring.
Hur blir det nu när jag tar progynon? Är på ruvardag 8 och har mensvärk lite då och då precis som jag brukar ha. Beräknad mens imorgon och är helt säker på att den är på väg.
Ja dag 2 satte dem in. 4cellig embryo.
Usch detta känns ju inget bra. Har de andra inte klarat sig så har säkert inte denna heller.
Jag måste prata med sjukhuset. Tror inte jag får några nya försök. Denna var landstingsfinnansierad, vårt sista försök :(
Gör de PGS i Sverige?
Jag undrar en sak.
Mina tidigare ivf försök så har jag börjat blöda 1 vecka efter återföring.
Hur blir det nu när jag tar progynon? Är på ruvardag 8 och har mensvärk lite då och då precis som jag brukar ha. Beräknad mens imorgon och är helt säker på att den är på väg.
Ang. PGS !
Livio gör en studie med PGS nu såg jag på deras hemsida ! Kolla där så får du mer info. Eller kontakta dem direkt.
Progynon ser ju till att östrogenet förblir högt och inte sjunker som i en naturlig cykel. Jag (som också börjar blöda innan beräknad icke mens efter återföring) kopplar dock främst ihop "uppskjuten" blödning när jag misstänker att försöket misslyckats med det höga tillskottet av progesteron. Vet inte hur stor roll progynonen har i det dock.
Min mens har alltid kommit punktligt både vid färsk och frys återföring. Därför tänkte jag att jag säkert kommer få den imorgon men var osäker för att jag nu fått progynon. Jag tycker man får så lite info av sjukhuset om allt man ska stoppa i sig.