Äggdonation 2018
Någon mer än jag som ska göra äggdonation och väntar på donator?:) vi kan följas åt! ???? själv startade vår resa 2016 på vintern. Nu är vi godkända och nästa år hoppas jag på donator och få bli gravid!
Någon mer än jag som ska göra äggdonation och väntar på donator?:) vi kan följas åt! ???? själv startade vår resa 2016 på vintern. Nu är vi godkända och nästa år hoppas jag på donator och få bli gravid!
Jag har mest ställt frågor här och sökt information och det verkar som att det är många som gör det också.
i ett av våra försök så hoppade jag på en ny stimulering direkt efter varandra och fick ut mest ägg. 6 st, 1 FET och 2 gick till frys. då föreslog jag att vi skulle hoppa på stimulering igen utan paus men enligt forskning så var det inte säkert att det var därför jag fick ut fler ägg. De andra försöken har jag knappt haft några äggblåsor.
sedan gjorde vi samma sak när vi sökte privat och då fick jag ut 6 ägg varav två återfördes och 0 till frys. då gjorde dem en annan stimulering som de kallade "stop protokoll" Jag slutade med synarela för att de inte ville att mina äggstockar skulle ligga vilande och två olika typer av hormon.
Vad ligger donatorförsök på i pris utomlands?
måste man betala för övernattning osv?
Hej tjejer,
Jag har testdag imorgon och ska åka till Göteborg på kvällen för att jobba. Inatt mådde jag dåligt och tänkte att jag måste testa idag så jag inte åker när jag är ledsen. Hade redan ställt in mig på negativt svar.
Testar idag och jag får ett svagt plus. Kan det verkligen vara svagt när testdag är imorgon?
Har jag gjort fel?
Hej tjejer,
Jag har testdag imorgon och ska åka till Göteborg på kvällen för att jobba. Inatt mådde jag dåligt och tänkte att jag måste testa idag så jag inte åker när jag är ledsen. Hade redan ställt in mig på negativt svar.
Testar idag och jag får ett svagt plus. Kan det verkligen vara svagt när testdag är imorgon?
Har jag gjort fel?
Först och främst grattis plus även om det är svagt. För att kunna spekulera kring svaret på din fråga behöver jag vet vilken dag du har testdag på, 21 (alltså tre veckor efter återföring) eller tidigare och vad är känsligheten på ditt test? Är det tre veckor efter insättning och du använder ett standardtest med 25mIU/ml så borde det ge ett tydligt plus nu oavsett om du fått tillbaks ett 3- eller 5-dagars embryo. Men det finns såklart omständigheter som kan påverka att du ändå får ett svagt plus. Inte tillräckligt koncentrerad urin (morgonurin?), att du är en låghormonare med långsamt stigande hcg eller ett defekt test. Att du inte fick ett starkare plus behöver således inte betyda att du inte lyckats, samtidigt som det såklart kan betyda just det. Har du tagit ett nytt test, eller ännu hellre kan du ta ett blodprov för att se hur din hcg-nivå ligger och sedan kunna följa utvecklingen? Stegras värdet med ungefär en dubblering varannan dag så tyder det ju på en normal graviditet. Håller tummarna för dig <3
Jag fick testdag 14 dagar efter återföring. 2 dagars embryo. Så idag är det ruvdag 13.
Jag köpte apotekets test så jag vet inte hur de är men ska köpa digitalt senare idag.
Jag testade Inte med morgon urin då jag var uppe nån timme innan för jag var jätte kissig.
Jag får helt enkelt vänta och se till imorgon.
Men första gången jag får två streck även om den är jätte svag.
Kristinag- Jag föreslår att du köper en blodprovsremiss för blodhcg (graviditetstest genom blod, mycket säkrare än urintest) genom Werlabs.se eller Blodkollen.se
Man betalar via hemsidan.Sen nästa vardag går man till labbet man valde och tar blodprovet. Sen får man ett sms när provet är färdigt, man loggar in på sidan och läser provsvaret direkt på skärmen.
Använder man rabattkoden "LCHF" hos Werlabs.ae så blir det billigare.
Hcg 5 och över betyder gravid, men ska helst vara minst 50-100 i startvärde för att det ska gå vägen.
Sen tar man om provet med några dagars mellanrum, hcg ska dubblera sig varannan dag om allt är normalt.
Lycka till !
Men vännen, då tycker jag ändå att det låter hoppfullt! 14 dagar efter insättning med 3-dagars är innebär ju att du vid en naturlig graviditet är precis efter bim och en del plussar ju inte direkt vid utebliven mens. Min klinik sätter testdag 3veckor efter insättning tom med blastocyst, så även om jag tycker det är för tok för långt, så borde det ju innebära att de räknar med att vissa plussar så sent. Jag tror att ditt svaga plus beror på att du kissat ganska nära inpå. Heja dig och grattis igen! Köp ett nytt test och håll dig minst tre timmar innan. Min personliga erfarenhet är att rfsu-testat-tidigt inte alltid visar plus tidigare. Testa CB digital med veckoindikator så får du mer info eftersom du kan räkna på om veckorna stämmer med insättning. Men se då till att det är ett koncentrerat urinprov.
Kristinag- Jag föreslår att du köper en blodprovsremiss för blodhcg (graviditetstest genom blod, mycket säkrare än urintest) genom Werlabs.se eller Blodkollen.se
Man betalar via hemsidan.Sen nästa vardag går man till labbet man valde och tar blodprovet. Sen får man ett sms när provet är färdigt, man loggar in på sidan och läser provsvaret direkt på skärmen.
Använder man rabattkoden "LCHF" hos Werlabs.ae så blir det billigare.
Hcg 5 och över betyder gravid, men ska helst vara minst 50-100 i startvärde för att det ska gå vägen.
Sen tar man om provet med några dagars mellanrum, hcg ska dubblera sig varannan dag om allt är normalt.
Lycka till !
Jag ska se vad det visar imorgon. Åker till Göteborg och är borta två dagar så får beställa det när jag är hemma igen.
Betalar man för testet varannan dag eller ingår det i priset?