Äggdonation 2018
Någon mer än jag som ska göra äggdonation och väntar på donator?:) vi kan följas åt! ???? själv startade vår resa 2016 på vintern. Nu är vi godkända och nästa år hoppas jag på donator och få bli gravid!
Någon mer än jag som ska göra äggdonation och väntar på donator?:) vi kan följas åt! ???? själv startade vår resa 2016 på vintern. Nu är vi godkända och nästa år hoppas jag på donator och få bli gravid!
Jag hoppas in i tråden igen. Jag har precis varit på KUB, är i v 13 och allt såg bra ut. Sån fantastisk lättnad!!! Gjorde min äggdonation i januari i St Petersburg. Nu börjar det kännas som att jag är gravid på riktigt! Jag hade en liten blödning i v 9 men den gick ganska fort över. Ska försöka slappna av lite nu och börja glädjas över denna första graviditet. Inte en dag för tidigt med mina 40 år )
Kramar på er!
Hoppar in i tråden! Är smått desperat och går därför rakt på sak: kan någon tipsa om privata gynekologer/kliniker i södra Sverige/Köpenhamn som kan hjälpa till med ex skriva ut medicin och/eller hjälpa till med de 2 ultraljud som krävs innan man åker till sin äggdonationsklinik för donationen? Är 43 år och har haft det första Skype-samtalet med min läkare på Gennet i Prag. Om det inte löser sig med ultraljud/medicinering på hemmaplan är jag beredd att antingen bita i det sura äpplet och åka till Prag flera gånger för att få mina mediciner/ultraljud eller att byta klinik helt.????????????
Idag är jag på ruvardag 2 ????
Idag är jag på ruvardag 2 ????
På gång med äggdonation. Börjat på synarela och planerar att få återföring v19. Vi vet alltså inte hur många ägg donatorn får ut.
Gjort 3 försök på rmc i Malmö och 1 privat på nordic ivf.
Nu gör vi donatorförsök på rmc Malmö. Jag är så nervös.
På gång med äggdonation. Börjat på synarela och planerar att få återföring v19. Vi vet alltså inte hur många ägg donatorn får ut.
Gjort 3 försök på rmc i Malmö och 1 privat på nordic ivf.
Nu gör vi donatorförsök på rmc Malmö. Jag är så nervös.
Hej! Så spännande!
Vi har gjort ÄD på AVA Riga, och jag är gravid i v9+3. Blir så nyfiken, hur ser medicineringen ut för dig som gör ÄD här i Sverige? Jag har precis börjat nedtrappningen, och det är jätteläskigt! Förstår jag dig rätt om det här är ditt 5e ÄDförsök?
Önskar dig all lycka!
Jag läser ALLT jag kommer över i ämnet Äggdonation, men det är inte mycket... Tar gärna emot tips på bloggar, böcker, poddar...
Här kommer några av mina favoriter:
Den tuffaste ronden av boxaren Åsa Sandell (svinbra)!
IVF podden
Jag vill ha barn (pod)
Nej förlåt var lite otydlig. Vi har gjort 4 ivf. 3 på sjukhuset och 1 privat. Eftersom vi överklagade ett försök på sjukhuset så fick vi välja att lägga försöket på ÄD eller nytt ivf försök och vi valde ÄD.
Detta blir då vårt första ÄD försök :)
Jag går just nu på nedreglering med synarela 3ggr/dag, startade 26/3, och sedan ska jag ta progynon tabletter 3ggr/dag och dra ner synarela till 2 ggr/dag. Vet inte än när jag ska börja på tabletterna, sjukhuset säger till när jag ska börja, men beräknad återföring v19. Innan återföring ska jag börja ta lutinus vaginalt.
Hur gick det till i Riga?
Så roligt för er att det gick hela vägen. Hur många försök?
Klokt att ni valde ÄD tror jag. Vi hoppade över IVF-eländet och gick direkt till ÄD. Det fick vara nog med elände liksom... Jag tog Procren (en spruta i magfettet) som stängde av mig. Sedan Progynon och Lutinus så som du. Ska bli roligt att få följas!