• Lernemalin

Äggdonation 2018

Någon mer än jag som ska göra äggdonation och väntar på donator?:) vi kan följas åt! ???? själv startade vår resa 2016 på vintern. Nu är vi godkända och nästa år hoppas jag på donator och få bli gravid!

• Svar på tråden Äggdonation 2018
  • Den som väntar

Ska ta blodprov imorgon för att mäta hcg. Jag har fått flera missfall tidigare så sjukt nervös att det inte gårvägen även om jag testar positivt. Är 40 år tiden börjar ju verkligen rinna ifrån en...Tycker (så klart) att mina bröst känns ömma nu och i vissa stunder lite illamående... Men det kan ju lika gärna vara alla hormoner man trycker i sig... Alla dessa spökkänslor...

• Zwillinge86
    Den som väntar skrev 2018-01-29 18:20:33 följande:

Ska ta blodprov imorgon för att mäta hcg. Jag har fått flera missfall tidigare så sjukt nervös att det inte gårvägen även om jag testar positivt. Är 40 år tiden börjar ju verkligen rinna ifrån en...Tycker (så klart) att mina bröst känns ömma nu och i vissa stunder lite illamående... Men det kan ju lika gärna vara alla hormoner man trycker i sig... Alla dessa spökkänslor...

Förstår dig precis, har också flera missfall bakom mig. Vågade inte tro på min graviditet förrän jag var i v.23 (och visste att man kunde rädda fostret) med sonen. Håller tummarna för positivt resultat och att det går vägen. Själv har jag insättning på onsdag.
  • Swoosh

Åh vad roligt att vi är fler som kan följas åt! Håller tummarna för ett toppen HCG idag Den som väntar! Och Zwillinge86, stor kram inför morgondagen!

• Zwillinge86
    Den som väntar skrev 2018-01-30 07:25:45 följande:

Håller verkligen tummarna för onsdag då! Vart gör du insättningen?

Umeå. Är så nojjig, självmedicinerar en del och har nu fått lite olika input på vissa mediciner så jag är lite rådvill. Vill ju varken riskera försöket genom att inte ta den medicin jag tror jag behöver eller genom att ta medicin som kan ha negativ effekt. Usch!
  • Solen75

Åh så intressant läsa om allas historier och status just nu!!

Verkligen en tröst men även massa hopp!

Vi väntar på besked fortfarande när sambon ska åka över till Riga o lämna spermier, sen åker jag några dagar senare :)

@ swosh : hur resonerar ni/de kring 1 eller 2 embryo transfer? Helt rådvill där...

Kram till alla!

• Den som väntar
    Zwillinge86 skrev 2018-01-30 08:32:33 följande:
    Umeå. Är så nojjig, självmedicinerar en del och har nu fått lite olika input på vissa mediciner så jag är lite rådvill. Vill ju varken riskera försöket genom att inte ta den medicin jag tror jag behöver eller genom att ta medicin som kan ha negativ effekt. Usch!
    Håller tummarna för lyckad isättning idag Zwillinge86,!

Hoppas ni snart får komma iväg Solen75. Väntan är alltid så jobbig...

Jag väntar på samtal från läkaren med resultat på hcg. Jag har testat positivt på sticka men det har slagit fel på mig tidigare så vågar inte tro på något förrns jag har blodprovet...
  • Zwillinge86
    Den som väntar skrev 2018-01-31 08:39:08 följande:

Håller tummarna för lyckad isättning idag Zwillinge86,!

Hoppas ni snart får komma iväg Solen75. Väntan är alltid så jobbig...

Jag väntar på samtal från läkaren med resultat på hcg. Jag har testat positivt på sticka men det har slagit fel på mig tidigare så vågar inte tro på något förrns jag har blodprovet...

Tack, landade just. Förseningar såklart så nu får jag slänga mig i en taxi för att hinna till min bokade akupunktur. Undvik stress var det va ;)

Håller tummarna för glädjande hcg-besked för dig idag.
  • Swoosh

Solen75, härligt att det ändå är så nära nu! Jobbigt med all väntan och oro...

Vi satte in två tredagars första gången. AVA är positiva till att sätta in två, och i Lettland är det ju tom lagligt att sätta in tre... Så här i efterhand ångrar jag att vi inte lät odla till blastocyst då vi ändå fick så många befruktade ägg (vi har 11 i frysen). Denna gången blir det två blastisar (om dom överlever förstås). Det kan ju så klart bli tvillingar, med alla risker det kan innebära, men vi tar den risken eftersom det ökar chanserna att det blir något över huvud taget.

• Zwillinge86
    Swoosh skrev 2018-01-31 21:14:15 följande:

Solen75, härligt att det ändå är så nära nu! Jobbigt med all väntan och oro...

Vi satte in två tredagars första gången. AVA är positiva till att sätta in två, och i Lettland är det ju tom lagligt att sätta in tre... Så här i efterhand ångrar jag att vi inte lät odla till blastocyst då vi ändå fick så många befruktade ägg (vi har 11 i frysen). Denna gången blir det två blastisar (om dom överlever förstås). Det kan ju så klart bli tvillingar, med alla risker det kan innebära, men vi tar den risken eftersom det ökar chanserna att det blir något över huvud taget.

Det där med långtidsodling är alltid svårt. De som klarar sig till blastocyst torde ju vara av bra kvalitet och öka chansen till graviditet. Medan 3-dagars kan klara sig fint i livmodern men försvinna påvägen till blastocyst utanför kroppen. Vi hade ju 19st befruktade ägg och alla såg fina ut dag 3. Fick tillbaks två stycken men inget fäste. Blev sedan 4st blasto till frysen. Så svinnet är ju stort vid långtidsodling, vilket åtminstone jag tyckte kändes jobbigt. Idag såg det första ägget som tinades inte optimalt ut, så där förlorade jag en till. Tar sig inte eskimon i magen nu har jag alltså bara 2/19st kvar...
Svar på tråden Äggdonation 2018