• Lernemalin

Äggdonation 2018

Någon mer än jag som ska göra äggdonation och väntar på donator?:) vi kan följas åt! ???? själv startade vår resa 2016 på vintern. Nu är vi godkända och nästa år hoppas jag på donator och få bli gravid!

• Svar på tråden Äggdonation 2018
  • Kristinag
    UndrandeSökare skrev 2018-04-18 07:56:13 följande:

Det där med att dra saker rätt med en klotång låter smärtsamt !

Om ni ogillar Lutinus så finns det också Crineone på recept i Sverige. Eller om ni är utomlands i tex Spanien och Grekland så kan man köpa Utrogestan 100mg eller 200mg, det är progesteron som Lutinus. Man kan köpa det receptfritt utomlands. Det är små runda bollar och de kladdar mycket mindre än Lutunus. Jag köpte av AvaClinic direkt och använde vid mitt senaste försök.

Bara ett tips !

Det är rätt smärtsamt så därför kommer jag få narkos , som vid äggplock denna gång.

Det hjälper inte med fylld blåsa och en sjuksköterska som trycker på min mage heller. Återföring på mig tar ca 45 min och det slutar alltid med klotång. därför kom vi överens nu sist att köra på det direkt fast med smärtlindring.

Crinone tyckte jag var värre då hela klumpen kom ut när jag började blöda. Jag blev jätte rädd.

Lutinus har varit ok men kladdigt.

Tack för tipset :)
  • Kristinag

Nu är jag jätte nervös.

Var på UL idag och allt ser jätte bra ut. Tjock slemhinna osv. Efter UL för jag reda på att donatorn gör äggplock på torsdag. Det betyder att vi gör återföring snart.

Jag fick frågan igår om jag va nervös, och det var jag inte. NU är det nervöst och spännande :)

• Zwillinge86
    Kristinag skrev 2018-04-23 19:04:04 följande:

Nu är jag jätte nervös.

Var på UL idag och allt ser jätte bra ut. Tjock slemhinna osv. Efter UL för jag reda på att donatorn gör äggplock på torsdag. Det betyder att vi gör återföring snart.

Jag fick frågan igår om jag va nervös, och det var jag inte. NU är det nervöst och spännande :)

Härligt, snart är du mitt uppe i det bitterljuva ruvandet<3
  • Kristinag
    Zwillinge86 skrev 2018-04-23 21:03:13 följande:

Härligt, snart är du mitt uppe i det bitterljuva ruvandet<3

Ja och nu är jag mer nervös. Hatar väntandet.

Men jag blev lite ledsen på att donatorn fick ut så få ägg. 6 var mogna, 3 blev befruktade, 1 FET och det verkar som att de två sista inte gått till frys ????. Ska få besked idag men ingen som ringt än. De berättade vid återföringen att de andra två utvecklades långsamt. Någon som varit med om det?
  • UndrandeSökare
    Kristinag skrev 2018-05-01 10:19:23 följande:

Ja och nu är jag mer nervös. Hatar väntandet.

Men jag blev lite ledsen på att donatorn fick ut så få ägg. 6 var mogna, 3 blev befruktade, 1 FET och det verkar som att de två sista inte gått till frys ????. Ska få besked idag men ingen som ringt än. De berättade vid återföringen att de andra två utvecklades långsamt. Någon som varit med om det?

Har läst om flera som råkat ut för det ja.

Om de utvecklas långsamt brukar de tyvärr inte duga att frysa, så då kastas de istället.

Fråga kliniken vilken ålder det var på donatorn?

6st ägg är lite. Det vanliga är 10 eller fler.

Vi fick 13 ägg från donstorn, 12 befruktades och alla 12 levde dag 3. Dag 5 gjorde vi PGS på 8st blastos och 7st var normala kromosommässigt. 2 sattes in och 5 till frysen.
  • Kristinag
    UndrandeSökare skrev 2018-05-01 10:28:49 följande:

Har läst om flera som råkat ut för det ja.

Om de utvecklas långsamt brukar de tyvärr inte duga att frysa, så då kastas de istället.

Fråga kliniken vilken ålder det var på donatorn?

6st ägg är lite. Det vanliga är 10 eller fler.

Vi fick 13 ägg från donstorn, 12 befruktades och alla 12 levde dag 3. Dag 5 gjorde vi PGS på 8st blastos och 7st var normala kromosommässigt. 2 sattes in och 5 till frysen.

Jag ska fråga.

5 till frysen hade känts mer ok. Vad är PGS?

Vi hade verkligen inte tur med donatorn och om inte denna går hela vägen så har vi inget i reserv. Känns konstigt att de gick vidare med så få och med så dålig kvalité. Jag får ringa dem imorgon och prata. Ska försöka tänka positivt nu med tanke på att jag är ruvare till en fin 2 dagars :)
  • UndrandeSökare
    Kristinag skrev 2018-05-01 12:00:52 följande:

Jag ska fråga.

Vi hade verkligen inte tur med donatorn och om inte denna går hela vägen så har vi inget i reserv. Känns konstigt att de gick vidare med så få och med så dålig kvalité. Jag får ringa dem imorgon och prata. Ska försöka tänka positivt nu med tanke på att jag är ruvare till en fin 2 dagars :)

Satte de in redan på dag 2??? Det är för tidigt. Många embryon dör mellan dag 3 och 5 oavsett om de är i labbet eller i livmodern, så man ska alltid sätta in 5-dagars (blastos) för de är mer levnadskraftiga.

PGS är kromosomtest som görs på embryonas dag 5. Då sållas alla embryon bort som är onormala kromosommässigt och kastas. Sen sätts endast normala embryon in. Onormala blir bara minus eller missfall.
  • Swoosh
    Kristinag skrev 2018-05-01 12:00:52 följande:

Jag ska fråga.

Så härligt att du är igång! Försök att sålla lite i den feed back du får nu, och stäng öronen för allt som kan oroa eller stressa dig. Jag håller tummarna så hårt jag kan!

Lycka till med ruvandet! Kram
  • Kristinag
    UndrandeSökare skrev 2018-05-01 12:12:21 följande:

Satte de in redan på dag 2??? Det är för tidigt. Många embryon dör mellan dag 3 och 5 oavsett om de är i labbet eller i livmodern, så man ska alltid sätta in 5-dagars (blastos) för de är mer levnadskraftiga.

PGS är kromosomtest som görs på embryonas dag 5. Då sållas alla embryon bort som är onormala kromosommässigt och kastas. Sen sätts endast normala embryon in. Onormala blir bara minus eller missfall.

Ja dag 2 satte dem in. 4cellig embryo.

Usch detta känns ju inget bra. Har de andra inte klarat sig så har säkert inte denna heller.

Jag måste prata med sjukhuset. Tror inte jag får några nya försök. Denna var landstingsfinnansierad, vårt sista försök :(

Gör de PGS i Sverige?
  • Kristinag
    Swoosh skrev 2018-05-01 12:46:18 följande:

Så härligt att du är igång! Försök att sålla lite i den feed back du får nu, och stäng öronen för allt som kan oroa eller stressa dig. Jag håller tummarna så hårt jag kan!

Lycka till med ruvandet! Kram

Tack snälla :) jag ska verkligen försöka.

Jag blir så förvirrad av lutinus och progynon biverkningarna också.

Hur går det för dig? Hur mår du?
Svar på tråden Äggdonation 2018