• Lernemalin

Äggdonation 2018

Någon mer än jag som ska göra äggdonation och väntar på donator?:) vi kan följas åt! ???? själv startade vår resa 2016 på vintern. Nu är vi godkända och nästa år hoppas jag på donator och få bli gravid!

• Svar på tråden Äggdonation 2018
  • Den som väntar
    Zwillinge86 skrev 2018-01-31 21:38:48 följande:
    Det där med långtidsodling är alltid svårt. De som klarar sig till blastocyst torde ju vara av bra kvalitet och öka chansen till graviditet. Medan 3-dagars kan klara sig fint i livmodern men försvinna påvägen till blastocyst utanför kroppen. Vi hade ju 19st befruktade ägg och alla såg fina ut dag 3. Fick tillbaks två stycken men inget fäste. Blev sedan 4st blasto till frysen. Så svinnet är ju stort vid långtidsodling, vilket åtminstone jag tyckte kändes jobbigt. Idag såg det första ägget som tinades inte optimalt ut, så där förlorade jag en till. Tar sig inte eskimon i magen nu har jag alltså bara 2/19st kvar...
    Hej, Ville bara kolla hur det går med ruvningen Zwillinge86... När har du din testdag? 
    Oförändrad status på mig. Gravid ca 6 veckor och inga blödningar eller symptom. Väntar nervöst varje dag på att det ska bli missfall. Måste försöka släppa det lite... Ska till gyn om en dryg vecka...
    Håller tummarna!
  • Zwillinge86
    Den som väntar skrev 2018-02-07 09:21:31 följande:

Hej, Ville bara kolla hur det går med ruvningen Zwillinge86... När har du din testdag? 

Oförändrad status på mig. Gravid ca 6 veckor och inga blödningar eller symptom. Väntar nervöst varje dag på att det ska bli missfall. Måste försöka släppa det lite... Ska till gyn om en dryg vecka...

Håller tummarna!

Skönt att höra att det går bra. Men förstår din oro. Jag trodde inte att jag skulle få ett levande barn förrän jag passerade v.23.

Ruvningen går dåligt, 3st blanka testcoch ruvdag 7 idag.
  • Zwillinge86
    Den som väntar skrev 2018-02-07 11:56:39 följande:

Men ruvardag 7 är väldigt tidigt. När har du egentlig test dag? Ge inte upp hoppet ännu!

Den 21/2 är officiell testdag, men jag tänker att med en blasto som höll på att kläckas vid FET så bör den ha fäst inom något dygn och då borde hcg börjat utsöndrats nu...
  • CreaDiem82

Ville bara säga att det ger så mycket hopp att läsa om andra. Man känner sig så ensam i det här på ett sätt (även om jag har varit väldigt öppen med vänner och familj kring äggdonationen). Var på VUL idag och mätte 8.2 mm på livmodern så det är återföring om en vecka! I snigelfart är vi ett steg närmre nu med andra ord!

Lycka till allihopa!!

• Zwillinge86
    CreaDiem82 skrev 2018-02-19 14:14:52 följande:

Ville bara säga att det ger så mycket hopp att läsa om andra. Man känner sig så ensam i det här på ett sätt (även om jag har varit väldigt öppen med vänner och familj kring äggdonationen). Var på VUL idag och mätte 8.2 mm på livmodern så det är återföring om en vecka! I snigelfart är vi ett steg närmre nu med andra ord!

Lycka till allihopa!!

Hejja hejja!
  • EmmyB87

Hej!

När jag hittade tråden så trodde jag först den handlade om kvinnor som skulle donera ägg till andra 2018, men blev ju snabbt varse att så inte var fallet. Jag donerade ägg våren 2016 och har aldrig tänkt på vilken jävla process det är för er kvinnor som faktiskt behöver de här äggen innan. Nu blev jag väldigt sugen på att åter igen donera, för det verkar ju tyvärr vara en bristvara i Sverige. Lycka till allihopa! Tack för att ni delar med er.

• Zwillinge86
    EmmyB87 skrev 2018-02-19 21:18:27 följande:

Hej!

När jag hittade tråden så trodde jag först den handlade om kvinnor som skulle donera ägg till andra 2018, men blev ju snabbt varse att så inte var fallet. Jag donerade ägg våren 2016 och har aldrig tänkt på vilken jävla process det är för er kvinnor som faktiskt behöver de här äggen innan. Nu blev jag väldigt sugen på att åter igen donera, för det verkar ju tyvärr vara en bristvara i Sverige. Lycka till allihopa! Tack för att ni delar med er.

Fina människa!
  • EmmyB87
    Lernemalin skrev 2018-02-22 21:01:30 följande:

Äntligen!! Vi har fått donator :)

Grattis!!
Svar på tråden Äggdonation 2018