• Aniiee

Det heter inte.....

...Orelevant. Det heter IRrelevant.

Så, nu vet ni. Inte för att någon bryr sig, utom jag, kanske....

Fler exempel på liknande?

Jag älskar kanske mindre än vad jag gjorde förr, men mer än du nånsin får veta
  • Svar på tråden Det heter inte.....
  • city cat
    Physalis skrev 2017-11-18 11:56:19 följande:

Det heter slagit inte slott.

Är det nån form av ironi?
    #aldrigmer
  • city cat
    EnAnonumius skrev 2017-11-19 10:58:58 följande:
    Ja det är ju inte svårt.

Även dessa förkortningar många sysslar med på vissa ord. Som exempelvis många förkortar Någon/Något med ngn/ngt.  Hade det varit ett SMS eller rent av "twitter" /där man har max 160 tecken) så må det ju vara hänt men på ett diskussionsforum, som typ Familjeliv, Flashback, Hamsetrpaj etc, så är det ju bara direkt löjligt? 

Numera verkar 'nå(go)n' och 'nå(go)t' förkortas till 'nå', exempelvis: "Han hade nå att säga" eller "vi skulle köpa nå mat på vägen".

Jag får frossbrytningar varje gång jag ser det.

#aldrigmer
  • nnnnnnnn
    city cat skrev 2017-11-26 02:53:47 följande:
    Är det nån form av ironi?
    Tror att vederbörande menar "slå- slått/slott- slagit" trots att det heter: "slå-slog-slagit".
    Inte slott som i "Prinsessan bodde i ett slott" utan som i "Prinsessan hade slott/slått sig"...

• adisa

Det hade egenklien varigt bra att ha en data å änklien har jag råd att köpa en ordenklig sån...gaaah!

• city cat
    nnnnnnnn skrev 2017-11-26 15:53:46 följande:
    Tror att vederbörande menar "slå- slått/slott- slagit" trots att det heter: "slå-slog-slagit".
    Inte slott som i "Prinsessan bodde i ett slott" utan som i "Prinsessan hade slott/slått sig"...

Det tror jag också. 

Men då ordet "slott" är helt fel i sammanhanget och då tråden handlar om felaktigt (skrift)språk så undrade jag bara om det kunde vara ironiskt menat.

#aldrigmer
  • baobab

Vilorum istället för vilrum...på mitt jobb är det någon envis felstavade som flera gånger ritat dit ett o på skylten.

• pyssel
    baobab skrev 2017-11-26 22:37:14 följande:

Vilorum istället för vilrum...på mitt jobb är det någon envis felstavade som flera gånger ritat dit ett o på skylten.

Hen kanske har planerat att "ta självmord" där ..
    Alla hästar hemma
  • Åsa
    city cat skrev 2017-11-26 22:17:10 följande:

Det tror jag också. 

Men då ordet "slott" är helt fel i sammanhanget och då tråden handlar om felaktigt (skrift)språk så undrade jag bara om det kunde vara ironiskt menat.

Det är ju möjligt att någon menat att skriva talspråkliga "slått" i skrift men det blivit "slott" - de stavningarna motsvarar ju samma uttal. Aldrig sett det själv dock.

• Stårschan

Dagens märkliga stavning: 'gämnföra'. Det heter jämföra!

Svar på tråden Det heter inte.....