Stårschan skrev 2017-12-01 14:18:14 följande:
Den stora skillnaden är väl att kvinnorna försöker göra om männen på ett mer hygieniskt plan och kan prata öppet om det. Det handlar ofta om vanligt folkvett, att hålla sig hel och ren och komma ihåg att höra av sig om man blir sen, och liknande som flera har givit exempel på.
Män försöker göra om kvinnor minst lika ofta, och lyckas skrämmande nog alldeles för ofta. Men där sker det i det tysta bakom lyckta dörrar, eftersom de inte gärna vill visa utåt hur de skär av kvinnan från hennes familj och vänner, får henne att tacka nej till firmafester, blocka alla gamla manliga vänner från sociala medier, och försöker ha kontroll över allt vad hon gör och skriker åt henne och kallar henne allehanda fula saker om hon inte fogar sig.
Jag har bara iakttagit motsatsen. De flesta män i min omgivning är dörrmattor. Gamla som unga. Höll själv på att bli en men såg faran i tid och skiljde mig. Nu är jag gift med en kvinna som också tror på ömsesidig respekt :)
När kvinnorna är färdiga med sin egen fåfänga fortsätter de med mannen vare sig han vill eller inte. De köper kläder och behandlar männen som om de vore deras dockor.
Sist men inte minst så är de ju familjens självutnämnda projektledare som inte ger övriga familjen en lugn stund i sin iver att bräcka grannfamiljens projektledare.