sextiotalist skrev 2017-12-02 11:17:59 följande:
Nej, men du skriver att det är tjejerna som curlas, jag hävdar tvärtom, många killar curlas rejält, ofta ställer man, utan att reflektera över det, högre krav på flickorna än pojkarna. Pojkarna kommer undan med mer. Sedan mognar killarna senare, vilket gör att de behöver lite mer styrning i skolan.
Det är inte mina egna erfarenheter utan de lärare jag känner, deras erfarenheter.
Ditt uttalande om att man inte bildar familj med de som lekte rommen av sig, får står för dig.
Men däremot är inte så ofta som lekte rommen av sig före 20 som man ser på högre positioner i samhället, de väntar med att leka tills de läst färdigt gymnasiet.
"Nej, men du skriver att det är tjejerna som curlas, jag hävdar tvärtom, många killar curlas rejält, ofta ställer man, utan att reflektera över det, högre krav på flickorna än pojkarna. Pojkarna kommer undan med mer."
Man gör alltså pojkarna en björntjänst p ga egna utdaterade föreställningar om att män klarar sig bra utan utbildning. Är det att curla?
"Sedan mognar killarna senare, vilket gör att de behöver lite mer styrning i skolan."
Man kanske skall börja låta flickor börja skolan vi 4 års ålder och pojkar vid 11? Då blir det som på krogen (i praktiken) Han 23 hon 14.
"Det är inte mina egna erfarenheter utan de lärare jag känner, deras erfarenheter."
Bland mina gäster ikväll är två av dem lärare med +20 års erfarenhet av att undervisa åk 7-9 och de ser ett jätteproblem med att det är omanligt att satsa på sina studier.
"Ditt uttalande om att man inte bildar familj med de som lekte rommen av sig, får står för dig."
Missuppfattning från din sida. Män kan inte leka rommen av sig... Flickor vill ha coola killar och kvinnor vill ha ansvarsfulla män. De ansvarsfulla männen var ofta de tråkiga plugghästarna i skolan. Frågan är vilka män alla duktiga flickor skall bilda familj med?
"Men däremot är inte så ofta som lekte rommen av sig före 20 som man ser på högre positioner i samhället, de väntar med att leka tills de läst färdigt gymnasiet."
Idag är det krav på eftergymnasial utbildning för nästan alla jobb utom truckförare och busschaufför. Utbildningskraven från arbetsgivarna är ju skrattretande när man vet vilket pucko som sedan fick tjänsten. Ungefär som människors kravlista på dejtingsajter :)