• Youtoo2

Få ordning på mannen?

Varför ser många kvinnor det som sitt projekt att "få ordning på mannen"? Jag har aldrig hört talas om en man som skall få ordning på sin fru/sambo/flickvän?

Är män någon form av renoveringsobjekt som man skall leka "Gör om mig" med?

Hur skulle en kvinna reagera om en man la sig i hennes frisyr, kläder och hur hon sminkade sig? Ser jag tjock ut i den här klänningen?

• Svar på tråden Få ordning på mannen?
  • AndreaBD
    Olbas82 skrev 2017-12-05 23:05:03 följande:

Självklart gör flickorna som de blir tillsagda i skolan. Det hade alltid gjort och det är därför lärare favoriserar flickor.

Det är väl lyssnaren som bestämmer om ämnet är intressant?

Jag gillar till skillnad från dig indelningen av manligt och kvinnligt. 

Det är ditt påhitt att lärare favoriserar flickorna. Jag minns ju att det fanns t.o.m. forskning som visade att pojkarna favoriseras genomgående. Av både manliga och kvinnliga lärare. Det är inte så konstigt - de märks ju mycket mer. Och tvärtom till vad du spekulerar så brukar lärare tycka att det är intressantare med barn som har något att säga. Det svåra brukar vara att komma ihåg dem där tysta flickorna och att ge dem utrymme också. 
  • Olbas82
    AndreaBD skrev 2017-12-05 22:40:38 följande:
    Gjorde du den här tråden för att vädra dina fördomar?  Social kompetens är dock väldigt viktigt i dagens samhälle.
    På strukturell nivå stämmer det jag skriver och även om det finns undantag så motbevisar inte de mitt påstående.
  • AndreaBD
    Olbas82 skrev 2017-12-05 23:07:51 följande:
    Skönt att man som man inte haft dig som mamma.
    Jaha, förklara dig! Du tycker man SKA göra skillnad mellan tjejer och killar?
  • AndreaBD
    Olbas82 skrev 2017-12-05 23:06:31 följande:
    Oj vad ni är präktigt könsneutrala. Jag antar att kvinnorna står och pissar och männen sitter av ren motvalsprincip...
    Jag var nog det redan innan du var född. Könsneutral. Det har gått bakåt i utvecklingen. Inte mitt fel, jag har försökt styra emot.
  • AndreaBD
    Olbas82 skrev 2017-12-05 23:10:30 följande:
    På strukturell nivå stämmer det jag skriver och även om det finns undantag så motbevisar inte de mitt påstående.
    Jaså, kör du med flera nicks och diskuterar med dig själv?  Okej.
  • Olbas82
    AndreaBD skrev 2017-12-05 23:10:26 följande:
    Det är ditt påhitt att lärare favoriserar flickorna. Jag minns ju att det fanns t.o.m. forskning som visade att pojkarna favoriseras genomgående. Av både manliga och kvinnliga lärare. Det är inte så konstigt - de märks ju mycket mer. Och tvärtom till vad du spekulerar så brukar lärare tycka att det är intressantare med barn som har något att säga. Det svåra brukar vara att komma ihåg dem där tysta flickorna och att ge dem utrymme också. 

I låg och mellanstadiet hade jag en egen bänk hos rektorn eftersom jag var alldeles för frågvis.Som tur var var jag en riktig bokmal så jag läste klassikerna och diskuterade. Jag har alltid tyckt om att lära mig nya saker men aldrig trivts i det svenska skolsystemet. Gammalt, stelt och likriktat. Skolan lyckades nästan förstöra min nyfikenhet och vilja att lära mig nya saker men några år efter jag slutat skolan kom mitt andningshål, internet. Ingen dåligt uppdaterad människa som står och rapar upp gamla kunskaper i gamla utdaterade böcker. Jag använder utbildning online både privat och i mitt jobb :)

ps. Stavas det inte?

Det svåra brukar vara att komma ihåg de där tysta flickorna och att ge dem utrymme också. 

• Olbas82
    AndreaBD skrev 2017-12-05 23:13:48 följande:
    Jaså, kör du med flera nicks och diskuterar med dig själv?  Okej.
    Nej, jag kör med flera nicks eftersom jag blev spärrad från FL p ga att jag är i luven på en av moderatorerna som sitter och trollar manliga medlemmar och när de inte tycker som hon blir man bannad från FL. Det finns trådar om detta på Flashback.
  • Olbas82
    AndreaBD skrev 2017-12-05 23:11:13 följande:
    Jaha, förklara dig! Du tycker man SKA göra skillnad mellan tjejer och killar?

Självklart. Men det hindrar inte att vi skall ha samma rättigheter? Jag anser att män är män och kvinnor är kvinnor. Vill flickor spela hockey så kör de så det ryker och vill en pojke dansa balett är jag gärna den som skjutsar till repen.

Jag är för jämställdhet. Har gått några kurser genom facket och tycker det är viktigt för alla.

• Olbas82
    AndreaBD skrev 2017-12-05 23:12:54 följande:
    Jag var nog det redan innan du var född. Könsneutral. Det har gått bakåt i utvecklingen. Inte mitt fel, jag har försökt styra emot.
    Jaha och? Är född 72.
  • Aniiee
    Olbas82 skrev 2017-12-05 23:21:41 följande:
    Nej, jag kör med flera nicks eftersom jag blev spärrad från FL p ga att jag är i luven på en av moderatorerna som sitter och trollar manliga medlemmar och när de inte tycker som hon blir man bannad från FL. Det finns trådar om detta på Flashback.
    Länka gärna.....
    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
Svar på tråden Få ordning på mannen?