Mammaa88 skrev 2017-11-29 20:11:52 följande:
Det är rätt
Dyrt med hunddagis ca 3300kr (Sthlm)
Någon Hundvakt skulle jag inte lämna min hund till då denne inte kan göra sig ansvarig för din hund.
Nej sant att hundvakten inte kan göras ansvarig för hunden. Dock så finns det människor som har hundvana som gärna är hundvakt. Det ska du aldrig glömma att ta med i beräkningen när du svarar.
Ja det är dyrt med hunddagis. Dock så kan man ju inte utgå från att hundvakter per se är sämre som du mycket tydligt insinuerar här.
Vad anser du att man skall göra om man jobbar hela dagarna och har hund. Låta den ligga ensam hemma hela dagarna?
Mammaa88 skrev 2017-11-29 20:11:52 följande:
Vad gör man om hundvakten plötsligt råkar tappa kopplet och hunden springer iväg??
Många gör det för att tjäna pengar, egentligen så skiter ju dom
I hunden!!
Är du på riktigt? Vad gör hundägaren när den plötsligt råkar tappa kopplet och hunden springer i väg? Jo en ansvarsfull hundägare springer efter hunden.
Samma är det med en ansvarsfull hundvakt. Den springer också efter hunden.
Mammaa88 skrev 2017-11-29 20:36:06 följande:
Står det någonstans att JAG har en hund!
Nej tack och lov att du inte har detta. Med tanke på vad du skrev i inlägg #1. Du verkar ju ha totalt noll koll på hundar och ansvar och svartmålar hundvakter.
Mammaa88 skrev 2017-11-29 20:50:26 följande:
Det är Ok för vuxna hundar att vara hemma 6 timmar.
Att det handlade om en 5 månader gammal läste jag inte!
Du läste inte Trådstartens första rad?
Jag citerar:
Vi har en hund,
den är 5 månader och det var mest min syster (8 år) som ville ha en hund och har tjata om det i flera år men jag ville också verkligen ha en hund men vi har inte möjlighet att åka hem och gå ut med hunden, hinner inte med bussen och jag slutar ofta kl 16. (högstadiet)."
(slut citat.)
Gör hundar en tjänst. Skaffa aldrig en hund.