• Jolielm

ångest över hunden

Vi har en hund, den är 5 månader och det var mest min syster (8 år) som ville ha en hund och har tjata om det i flera år men jag ville också verkligen ha en hund men vi  har inte möjlighet att åka hem och gå ut med hunden, hinner inte med bussen och jag slutar ofta kl 16. (högstadiet). Jag har verkligen alltid ångest över hunden men mamma säger att det inte är någon fara och att hunddagis är dyrt och onödigt, att alla jobbar men folk har väl sin hund på hunddagis?? Jag tror hon bryr sig om hunden men inte inser att den borde få gå på hunddagis eller typ dagmatte. Något tips för att få henne att inse det?

• Svar på tråden ångest över hunden
  • joliestella

Ingen har reagera som har varit och träffa valpen, mamma är öppen om att den är ensam när hon jobbar/vi är i skolan men mamma har gått med på att min syster får testa att åka hem efter skolan och även om det ändå är långt för en valp är det ändå väldigt väldigt mycket bättre, min syster slutar skolan efter lunch.

• Hundvän

Fortfarande djurplågeri att lämna en valp flera timmar. Den är inte ens tränad till det. Om ni tänker på hundens bästa:omplacera.

• Jemp
    joliestella skrev 2017-12-03 14:55:30 följande:

Ingen har reagera som har varit och träffa valpen, mamma är öppen om att den är ensam när hon jobbar/vi är i skolan men mamma har gått med på att min syster får testa att åka hem efter skolan och även om det ändå är långt för en valp är det ändå väldigt väldigt mycket bättre, min syster slutar skolan efter lunch.

Det säger mer om bekantskapskretsen än att det försvarar hundhållningen.

Hur hanterar din 8åriga syster om nåt händer när de är ute? Kan hon ens hålla hunden om den vill iväg/fram till något?
  • moaguuun
    joliestella skrev 2017-12-03 14:55:30 följande:

Jag tycker det är jättemärkligt när jag ser småbarn vara ute med en hund själv. De kan aldrig hantera någon situation som uppstår.., speciellt inte när det är en relativt stor hund som den ni har.
  • Vixen90

Nu blir jag arg.

NI SKA INTE HA HUND.

Ni vet ingenting om hur man vårdar en hund! Det ni gör är inte ens i närheten av rätt. Om du inte agerar för att den här hunden ska få komma till ett BRA hem, TS, då ska du skämmas. För du vet precis vad folk sagt till dig nu här och du tycker själv situationen är dålig. Så ta nu och stå upp för den här stackars hjälplösa hunden som aldrig själv kommer kunna bli fri från sitt lidande. Det är det minsta du kan göra.

Blir galen på folk som skaffar djur utan att de klarar av det eller ens är insatta i vad deras djur behöver. USCH! Ett liv är inget att leka med! Sluta plåga hunden!

Jag skulle vara mer optimistisk om jag trodde att det hjälpte
  • joliestella
    Vixen90 skrev 2017-12-04 11:36:02 följande:

Nu blir jag arg.

NI SKA INTE HA HUND.

Ni vet ingenting om hur man vårdar en hund! Det ni gör är inte ens i närheten av rätt. Om du inte agerar för att den här hunden ska få komma till ett BRA hem, TS, då ska du skämmas. För du vet precis vad folk sagt till dig nu här och du tycker själv situationen är dålig. Så ta nu och stå upp för den här stackars hjälplösa hunden som aldrig själv kommer kunna bli fri från sitt lidande. Det är det minsta du kan göra.

Blir galen på folk som skaffar djur utan att de klarar av det eller ens är insatta i vad deras djur behöver. USCH! Ett liv är inget att leka med! Sluta plåga hunden!

så du tycker jag ska sälja hunden bakom ryggen på min mamma och syster? hunden plågas inte så du måste inte överdriva. situationen är bättre nu även om det bästa hade varit att nån är hemma med hunden jämt men det går ju inte.
  • Jemp
    joliestella skrev 2017-12-04 17:10:50 följande:

så du tycker jag ska sälja hunden bakom ryggen på min mamma och syster? hunden plågas inte så du måste inte överdriva. situationen är bättre nu även om det bästa hade varit att nån är hemma med hunden jämt men det går ju inte.

Tyvärr kan du ju inte sälja hunden eftersom du inte står som ägare. Men du borde definitivt fortsätta diskussionen med din mamma.

Hur menar du att hunden inte plågas? På vilket sätt har den ett bra liv?

Ni har inte förutsättningar för att ta hand om en valp.
  • joliestella
    Jemp skrev 2017-12-04 17:14:43 följande:
    Tyvärr kan du ju inte sälja hunden eftersom du inte står som ägare. Men du borde definitivt fortsätta diskussionen med din mamma.

Hur menar du att hunden inte plågas? På vilket sätt har den ett bra liv?

Ni har inte förutsättningar för att ta hand om en valp.
    Allt förutom att hunden är ensam är bra i hundens liv, som i alla hundars liv och att hunden är ensam är inte det samma som att hunden plågas......
  • Starka
    joliestella skrev 2017-12-04 17:10:50 följande:

NEJ! Det är ingen som överdriver

Med en valp är det så ja, att någon behöver vara hemma med hunden tills den är stor nog och tränad att vara själv. Ni ska inte ha hund nån av er inser jag ju nu, ingen av er ser ju till hundens bästa.

Får hunden någon mental stimulans? Nån träning( inte fysiks då) får den göra nånting annat än sova hela dagen och gå två långpromenader( som den dessutom inte ska)

Det finns stor risk att hunden snart börjar tugga sönder saker och antagligen kommer ni att straffa hunden när det är helt och hållet ert fel
  • Jemp
    joliestella skrev 2017-12-04 17:27:14 följande:

Allt förutom att hunden är ensam är bra i hundens liv, som i alla hundars liv och att hunden är ensam är inte det samma som att hunden plågas......

Det viktigaste i en valps liv, förutom kanske mat, är att inte bli lämnad.

Jag tycker det är jättetråkigt att du har ändrat inställning och börjat försvara eran hundhållning.
Svar på tråden ångest över hunden