Flunk1 skrev 2018-01-03 07:41:33 följande:
Samma gamla tänk av kvinnor när det gäller detta med män och sexdockor kontra kvinnor och dildos!
Så trött på ursäkter om att dildos och vibratorer är rena läkemedel medans sexdockor är perversa och används av psyksjuka män.
(Jag Kan t.o.m tänka mig att vissa män ska kunna köpa barndockor för att hjälpa sig från att falla in i pedofili!
Det verkar som att tullen konfiskerar dessa dockor för att det är barnporr... det är även sjukare tycker jag.)
Jag är gift sedan över 30 år och har 4 uppblåsbara dockor samt 2 silicon (realdolls) som jag förvararar dels i bilen eller på landstället och ibland på mitt lager på jobbet.
Konsumerar lagom med porr vid onani samt har sex med dockor då jag har tid att njuta av dom i timmar.
Utöver det har jag sex med frugan typ 1-2 gr i veckan.
Ingen tar skada av detta .
Jag fårstår att du TS blev shockad av att få reda på detta men du ska veta att en gummi/plastdocka är inte otrohet utan bara lite mera avancerad onani!
Precis som dildos och vibratorer....
Lycka till med din man och varför inte skoja till och ha en 3 kant allesammans?
Att polarisera män och kvinnor är gammalt som gatan.
Välkommen till en ny verklighet där vi alla är individer, och har olika åsikter.
Så tråkigt att du försöker pepetuera någon sorts "Battle between the sexes".
Fundera över vad som skulle hända om du tog bort de två orden "av kvinnor" ur ditt inlägg. Skulle det på ett väsentligt sätt ändra det du egentligen vill ha sagt? Skulle det befrämja den utveckling till ett friare samhälle jag tror att du förordar?
Eller är det viktigare att försöka alienera över hälften av populationen i den här frågan, än att 100% av populationen ska kunna läsa ditt inlägg på ett engagerat sätt?
För att ändå bemöta dina två ord:
Låt mig först få säga att det finns både kvinnor och män som är positivt eller negativt inställda till dessa dockor, av mängder av skäl. (Katolska kyrkan är till exempel inte kvinnodominerad vad gäller vilka som ger ut förhållningsorder, och där är det inte tal om att någon man (läs präst, diakon, påve) skulle vara positivt inställd till de här dockornas varande.)
Vidare:
Jag har uppfattat det som att det finns två ganska starka krafter som gömmer sig i det kollektiva psyket, bakom ett fördömande av sådana här dockor.
Det handlar dels om att vara "patetisk, svag" och dels om att vara "oattraktiv, över på datingmarknaden" om man har en sådan här docka.
Det är både kvinnor och män som kan ha denna stereotypa syn.
Sedan finns det en stark kraft till, som ja, antagligen döljer sig mer i kvinnliga psyken:
Det rör sig då om en rädsla för manlig sexualitet. Du får komma ihåg att den är "okänd" för kvinnor, och en del kvinnor föreställer sig att det kan handla om allt möjligt konstigt och skrämmande om en man har självsex med en docka. Kvinnan vet inte vad som rör sig i Mannens psyke, och finns där någon botten, några gränser...
Tänker du efter så är det samma för Mannen, han vet inte vad som rör sig i Kvinnans psyke, och hur är den kvinnliga sexualiteten -- finns det någon botten, vari består den...
Genom mänsklig historia har Mannen varit jätterädd, och vidtagit konstiga åtgärder för att skydda sig. Se bara till äldre tiders psykvård, där Kvinnan då kunde hamna om hon visade en sexualitet -- och doktorerna var definitivt män.
Summa summarum så är det oerhört mänskligt att vara rädd för "DET STORA OKÄNDA" -- och hade vi inte varit det hade vi nog dött redan första gången vi mötte den sabeltandade tigern och försökte krama den.
Jag är glad att vi överlevde grottbjörnstiden, och psyksjuktiden och etc,
Och idag står vi här.
Idag har Mannen och Kvinnan DET BÄSTA LÄGET VI HAFT I HISTORIEN, att öppna dörrarna för varandra och visa varandra vad vi har i våra inre hem.
Kanske kommer det att visa sig att det inte är så olikt, kanske är det olikt men går att mötas i samförstånd ändå.
... Så därför, i den andan, tycker jag att du skrev väl ett bra inlägg om hur det ser ut i ditt liv, vad du tycker i frågan etc. Däremot så, de två orden var inte bra.
I övrigt:
Ha det så bra med dina dockor, jag har inget att säga om det. Mer dramatiskt än så var det inte för mig.
OT:
Angående pedofili och barndockor... jag tycker att det behövs omfattande vetenskapliga studier kring detta isåfall. Det är möjligt att det kan vara en brottspreventiv och human lösning, men det kan också vara tvärtom, triggande och upptrissande av sexualiteten.
Pedofiler är en högriskgrupp i samhället, och brotten en pedofil kan komma att begå är så svåra att vi behöver vara mycket försiktiga när vi närmar oss vad vi tror kan vara lösningar.