BF September 2018
Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.
Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.
Hej o välkommen! Grattis! Har sett andra skriva att det nog är ovanligt med flera ofostriga så håller tummarna. Förstår din oro. Beklagar ditt ofostriga! :( Har själv haft 8 mf innan denna graviditet.. När ska du göra vul?
Måste du vänta till v 18?? :0 Det känns ju inte ok tycker jag..
Hihi va gulligt! :) Jag har tänkt tankar som hur ska jag ha råd med allt kan kyrkan hjälpa mig m.m Kanske bra o börja redan nu o försöka få tag i 2nd hand saker då det kan ta tid. Finns ingen pappa i mitt fall som kommer hjälpa till med grejer. När vi köpte vagn sist kostade den 10tusen med väska o ståplatta..känns onödigt dessutom. 2nd hand e helt ok o kan va bra grejer! :)
Känns så mysigt när jag tänker på att det med tur ska komma en söt liten fin person till oss som jag får pyssla om pussa krama klä på byta blöja mata! :D Ännu ett syskon i skaran och mer kärlek i familjen! :)
Är gravid i vecka 8 nu, med beräknat i mitten på september om allt vill sig.
Har haft ett missfall i september, och är nu livrädd.
Blött och haft störtblödningar förra veckan. Varit inne på Gynakuten och gjort två UL, allt såg bra ut men en stor blödning nedanför fostret bådar inte gott.
Ska tillbaka på UL på torsdag, hoppas så att allt är ok då.
Orkar inte med ett missfall till.
Blev sjukskriven till 26e februari. Han sa att om jag vill eller behöver förlänga är det bara att komma dit igen.
Men av alla smärtor etc jag tog upp, så skrev han endast mina problem med ryggen på pappret. Så jag får hoppas fk godkänner anledningen om två veckor.
Eftersom det här är min första graviditet som jag vill fullfölja (gjorde en abort förra året) så är jag lite vilsen. Är UL och fosterdiagnostik samma, eller snarare, görs det vid samma tillfälle? Ska jag boka det redan nu? Är i vecka nio (8+2). Jag ska inte på inskrivning förrän 20/2, sååå lång tid dit! Är orolig nu då jag inte är lika illamående och inte känner av molandet i livmodern lika mycket. Brösten är fortfarande svullna (typ en strl) och känner att jag har svårt för viss mat, särskild varm mat, men symptomen avtar så att säga. Om någon kunnig vill stilla min oro lite. Funderar på om jag ska kontakta gyn och säga att jag vill kolla att den är kvar och att hjärtat slår och så.
Eftersom det här är min första graviditet som jag vill fullfölja (gjorde en abort förra året) så är jag lite vilsen. Är UL och fosterdiagnostik samma, eller snarare, görs det vid samma tillfälle? Ska jag boka det redan nu? Är i vecka nio (8+2). Jag ska inte på inskrivning förrän 20/2, sååå lång tid dit! Är orolig nu då jag inte är lika illamående och inte känner av molandet i livmodern lika mycket. Brösten är fortfarande svullna (typ en strl) och känner att jag har svårt för viss mat, särskild varm mat, men symptomen avtar så att säga. Om någon kunnig vill stilla min oro lite. Funderar på om jag ska kontakta gyn och säga att jag vill kolla att den är kvar och att hjärtat slår och så.
Fosterdiagnostik är samma som UL.
Här i Jönköpings region får man göra ett UL/KUB i vecka 11 - 13, ett UL i vecka 19-20.
Jag kommer dock också göra ett privat på måndag nu den 5/1 hos min privata gyn för att kolla så att det ser bra ut och att ett hjärta slår.
Helt utan förvarning i mig själv så slog känslan till.... Jag ska tammetusan köpa mig en gungstol! En vit, och den ska stå i hörnet brevid spjälsängen. Förstår inte vart denna tanke kom ifrån?
Någon mer som går händelserna lr tankarna SÅ mycket i förväg??
Nån mer än jag som har ont i magen? Alltså den vanliga magen, inte livmodern? Det hänger kanske ihop med det lätta illamåendet?
Och den här tröttheten, herregud...
Är i v 6+3.
Nån mer än jag som har ont i magen? Alltså den vanliga magen, inte livmodern? Det hänger kanske ihop med det lätta illamåendet?
Och den här tröttheten, herregud...
Är i v 6+3.