• fhkb

BF September 2018

Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.

• Svar på tråden BF September 2018
  • Bkn87
    loppanluure skrev 2018-01-29 20:51:09 följande:

Läste idag att fosterdiagnostik ska erbjudas för alla gravida. Finns mer info på 1177. Hör av er till er BM så Har hon säkert (förhoppningsvis) info om det. Jag fick ingen info om det förra veckan på inskrivning, men då jag jobbar på sjukhuset såg jag det via intranätet. Ska ringa i morgon och prata. Detta gäller i Skåne! Vet inte om de andra regionerna kör på samma. Det börjar gälla den 1 mars och man ska inte vara längre gången än gravidvecka 13+6 den 1 mars annars faller man under det gamla då bara de över 33 år blir erbjudna..

Spännande! Räknade ut att jag borde vara kring v12 då. Men vad innebär fosterdiagnostik? Är dåligt insatt..
  • Bejbin2018

Hej på Er! Jag plussade i fredags???? känns heeelt overkligt även om jag anat/ känt på mig/ drömt om.. ja allt möjligt!!

Det tog sig tydligen direkt på första försök ( under ÄL)

Gjorde ett test som sagt i fredags efter att inte fått mens På någon vecka drygt tror jag...

Starkt Plus DIREKT! Köpte ett digitalt clear blue igår, bara för att se igen hihi och det visade Gravid 2-3 ????

Hur känner ni er? Mår ni bra? Jag mår fint, inget illamående men lite extra trött och hungrigare !

Stor kram

• Nostalgity
    loppanluure skrev 2018-01-29 20:51:09 följande:

Läste idag att fosterdiagnostik ska erbjudas för alla gravida. Finns mer info på 1177. Hör av er till er BM så Har hon säkert (förhoppningsvis) info om det. Jag fick ingen info om det förra veckan på inskrivning, men då jag jobbar på sjukhuset såg jag det via intranätet. Ska ringa i morgon och prata. Detta gäller i Skåne! Vet inte om de andra regionerna kör på samma. Det börjar gälla den 1 mars och man ska inte vara längre gången än gravidvecka 13+6 den 1 mars annars faller man under det gamla då bara de över 33 år blir erbjudna..

Här började dom med det i januari nu. Bor i Sörmland. Ska på fosterdiagnostik 7 mars!
    Storebror 12/10 -08 Lillasyster 06/10 -12
  • Nostalgity
    Bkn87 skrev 2018-01-29 21:05:40 följande:

Spännande! Räknade ut att jag borde vara kring v12 då. Men vad innebär fosterdiagnostik? Är dåligt insatt..

Dom gör ul och tittar väldigt noga på alla delar på bebisen, då dom kan upptäcka avvikelser på den tidigt.
  • Daria111
    Bejbin2018 skrev 2018-01-29 21:13:26 följande:

Hej på Er! Jag plussade i fredags???? känns heeelt overkligt även om jag anat/ känt på mig/ drömt om.. ja allt möjligt!!

Gjorde ett test som sagt i fredags efter att inte fått mens På någon vecka drygt tror jag...

Starkt Plus DIREKT! Köpte ett digitalt clear blue igår, bara för att se igen hihi och det visade Gravid 2-3 ????

Hur känner ni er? Mår ni bra? Jag mår fint, inget illamående men lite extra trött och hungrigare !

Stor kram

Men så roligt stort grattis ! Själv plussade jag i torsdags efter 1 vecka försenad mens ! Tog digital visade 3+

Kände mig för två veckor sen mer hungring och nu ibland illamående mot kväll lycka till
  • Nostalgity

Helt utan förvarning i mig själv så slog känslan till.... Jag ska tammetusan köpa mig en gungstol! En vit, och den ska stå i hörnet brevid spjälsängen. Förstår inte vart denna tanke kom ifrån?

Någon mer som går händelserna lr tankarna SÅ mycket i förväg??

• Smka

Var på inskrivning hos bm idag. Har ju läst om att dem ska börja göra ultraljud i v 12 efter årsskiftet här men tydligen hade det inte kommit igång än. Så nu får jag vänta till rul precis som med första barnet. Får hoppas att allt är som det ska där inne.

• beso
    Smka skrev 2018-01-30 10:37:10 följande:

Var på inskrivning hos bm idag. Har ju läst om att dem ska börja göra ultraljud i v 12 efter årsskiftet här men tydligen hade det inte kommit igång än. Så nu får jag vänta till rul precis som med första barnet. Får hoppas att allt är som det ska där inne.

Måste du vänta till v 18?? :0 Det känns ju inte ok tycker jag..
  • beso
    Nostalgity skrev 2018-01-30 10:14:56 följande:

Helt utan förvarning i mig själv så slog känslan till.... Jag ska tammetusan köpa mig en gungstol! En vit, och den ska stå i hörnet brevid spjälsängen. Förstår inte vart denna tanke kom ifrån?

Någon mer som går händelserna lr tankarna SÅ mycket i förväg??

Hihi va gulligt! :) Jag har tänkt tankar som hur ska jag ha råd med allt kan kyrkan hjälpa mig m.m Kanske bra o börja redan nu o försöka få tag i 2nd hand saker då det kan ta tid. Finns ingen pappa i mitt fall som kommer hjälpa till med grejer. När vi köpte vagn sist kostade den 10tusen med väska o ståplatta..känns onödigt dessutom. 2nd hand e helt ok o kan va bra grejer! :)

Känns så mysigt när jag tänker på att det med tur ska komma en söt liten fin person till oss som jag får pyssla om pussa krama klä på byta blöja mata! :D Ännu ett syskon i skaran och mer kärlek i familjen! :)
  • beso
    Bejbin2018 skrev 2018-01-29 21:13:26 följande:

Stor kram

Hej o Grattis! :) Är det ditt första barn? :) Antar du är i ca v 6 nu då? Jag kände mig redan trött i v 6 och hade ont i brösten. Växtvärk i magen från o till i v 6-7. Inte så mkt annat. Nu är jag i v 10 och är dödstrött hela tiden och illamående från o till. Yr. Ont i tuttisarna. Kan göra ont i sidan av magen om jag gör nån ansträngning. Brukar ha mkt ångest i vanliga fall men det är mkt bättre sen jag blev gravid.! :)
Svar på tråden BF September 2018