• fhkb

BF September 2018

Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.

• Svar på tråden BF September 2018
  • moder_jord
    Otit skrev 2018-09-13 21:22:11 följande:

Här är en till som vill dela med sig av min oror kring förlossningen. Två veckor till bf idag. Känner att oron börjar krypa närmre och närmre. Var kolugn inför förlossningen med dottern. Tänkte ta allt som det kom och bara glida med. Klarade av värkarbetet bra hemma. Hade rätt oregelbundna värkar och låg mest i soffan och sängen. När jag till slut fick klartecken att åka in till förlossningen och liksom klev upp ur sängen kom värkarna jättetätt och det tryckte så mycket nedåt att jag var tvungen att stå på alla fyra. Kom in till förlossningen och fick veta att jag var helt öppen MEN! Min barnmorska på mvc hade missat att bebisen låg i säte. Hon var osäker varenda gång jag var där men kallade på kollegor som sa att dom kände ett huvud. Blev akutsnittad och sövd. Träffade dottern först när hon var nästan tre timmar gammal. Hade ont, hade svårt att ta till mig henne och hela förlossningen. Känner nu att jag får lite panik inför förlossningen, den här bebisen ligger rätt (har varit på UL) men kan liksom börja grina när jag kommer på att jag liksom måste genomgå en förlossning för att få ut bebisen. Alla traumatiska minnen återvänder och jag är orolig för att någonting kommer gå fel denna gången också....

Det är tufft att ha en traumatisk förlossning bakom sig. Oron kring allt som kan hända och sorgen över allt som inte gick som önskat som finns med i bagaget.

Min son var 7 h när jag såg honom första gången. Det akuta läget som blev och allt runtikring lämnar spår. Känner stor sorg när jag tänker tillbaka och också rädd för akut läge.

Om du inte redan gjort det, skriv om din oro och tidigare upplevelse i förlossningsbrevet.

Önskar dig all lycka.
  • Orkide

Är inne på förlossningen och ska kolla om första hinnan gått. Bytt 10 trosskydd sen klockan 6.30 imorse. Men det sipprar bara till lite då o då så vi får se. Inga värkar alls. Lite molvärk. Vi får se vart detta bär väg.

• emhu
    Orkide skrev 2018-09-14 10:38:46 följande:

Är inne på förlossningen och ska kolla om första hinnan gått. Bytt 10 trosskydd sen klockan 6.30 imorse. Men det sipprar bara till lite då o då så vi får se. Inga värkar alls. Lite molvärk. Vi får se vart detta bär väg.

Spännande! Hoppas att det är på gång!
  • Otit
    moder_jord skrev 2018-09-13 21:46:12 följande:

Det är tufft att ha en traumatisk förlossning bakom sig. Oron kring allt som kan hända och sorgen över allt som inte gick som önskat som finns med i bagaget.

Min son var 7 h när jag såg honom första gången. Det akuta läget som blev och allt runtikring lämnar spår. Känner stor sorg när jag tänker tillbaka och också rädd för akut läge.

Om du inte redan gjort det, skriv om din oro och tidigare upplevelse i förlossningsbrevet.

Önskar dig all lycka.

Tack detsamma!! :)
  • moder_jord
    Orkide skrev 2018-09-14 10:38:46 följande:

Håller tummarna! Så spännande.
  • Orkide

Det var vattnet, ingen gynundersökning behövdes. Så kommer det inte igång av sig självt blir det igångsättning imorgon kl 20. Läskigt det här blev. Var inte förberedd alls. Å när jag satt i undersökningsrummet så hör jag en kvinna skrika så det låter som att hon håller på och dör !! Aaaaj

• moder_jord
    Orkide skrev 2018-09-14 12:02:26 följande:

Det var vattnet, ingen gynundersökning behövdes. Så kommer det inte igång av sig självt blir det igångsättning imorgon kl 20. Läskigt det här blev. Var inte förberedd alls. Å när jag satt i undersökningsrummet så hör jag en kvinna skrika så det låter som att hon håller på och dör !! Aaaaj

Stort lycka till! <3 Snart har du bebis på utsidan på ett eller annat vis.
  • Pusheen

Oj vad spännande att det är på gång. Lycka till!
  • Hellan

Åh vad spännande! Hoppas kroppen kör igång av sig själv.

Lycka till oavsett start sätt!
Svar på tråden BF September 2018