• fhkb

BF September 2018

Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.

• Svar på tråden BF September 2018
  • Abla
    Eleonoratösen skrev 2018-01-15 09:36:06 följande:

Nu har jag bokat tid för inskrivningssamtal på MVC och även tid för VUL inför NIPT. Det blir om en månad ganska exakt och känns just nu som en evighet.

Verkade som man i landstinget här "bjuder" på NIPT men man måste vara över 32. Nu har jag precis åldern inne så det kändes viktigt att göra.

Annars är det rätt lite känningar. Har halsbränna ibland, väldigt konstigt. Riktigt mycket molvärk och det gör mig väldigt orolig. Eftersom jag vid tidigare graviditeter haft mycket blödningar känns varje toalettbesök som berg och dalbana.

Tror jag är på 5+0 ungefär.

Åh vad skönt att till och med få ett så tidigt ultraljud. Vilket landsting tillhör du? 

Jag håller på att kika på vilken MVC jag vill gå till. Känns viktigare denna gång än tidigare. Har en kämpig graviditet och två jobbiga förlossningar bakom mig.
  • Abla
    Nastka skrev 2018-01-15 06:49:16 följande:

Hej,igår jag fick en fin plus.

Är i veckan 4+2. Så bf 22 sept

Jag fyller 29 år snart

och det är våran tredje barnen.

Vi har en dotter okt-07

Och en son sept-08

Grattis! Här är det också tredje, har en son 08 och en dotter 10.  
  • Nostalgity
    Milie skrev 2018-01-15 09:23:49 följande:

Är allt okej med dig? Det låter ju toppen att du mår illa, hehe. Nämen, du förstår. Graviditetssymtom är ju ett gott tecken.

Hehe ja jag förstår hur du menar.... Alla symptom är välkomna just nu! Har fortsatt blöda lite grann varje dag... Som tur är inge klarrött, inge klumpar, ingen smärta eller känning nånstans. Brösten är ömma fortf, tycks bli värre för varje dag, tröttheten håller i sig, svullen och så kom illamåendet som ett brev på posten. Klarade inte av att sortera ut pappret som låg blandat med dotterns slajm igår kväll, var tvungen att be sambon göra det haha.

Men vi får se vad doktorn säger imorgon em via telefon. Vad han tycker jag ska göra? Om han tycker de låter som mf på g eller bara ofarliga blödningar? Har blödigt smått i 6 dagar nu.
    Storebror 12/10 -08 Lillasyster 06/10 -12
  • Eleonoratösen
    Abla skrev 2018-01-15 11:27:36 följande:

Åh vad skönt att till och med få ett så tidigt ultraljud. Vilket landsting tillhör du? 

Jag håller på att kika på vilken MVC jag vill gå till. Känns viktigare denna gång än tidigare. Har en kämpig graviditet och två jobbiga förlossningar bakom mig.

Blekinge tillhör jag. Vi har inte någon privat klinik längre så det är väl att byta barnmorska om man inte klickar då möjligtvis.
  • 998877

Är i vecka 7 nu. Nästa vecka är det dags för tidigt ultraljud. Är så orolig att där inte ska vara något eller att det ska finnas ett tickande hjärta men att det inte går vägen efter det. Denna ständiga oron gör mig galen!

• Abla
    998877 skrev 2018-01-15 12:43:45 följande:

Är i vecka 7 nu. Nästa vecka är det dags för tidigt ultraljud. Är så orolig att där inte ska vara något eller att det ska finnas ett tickande hjärta men att det inte går vägen efter det. Denna ständiga oron gör mig galen!

Det ska nog gå bra, men jag förstår din oro. Den är ju konstant i början
  • Abla
    Nostalgity skrev 2018-01-15 11:39:43 följande:
    Hehe ja jag förstår hur du menar.... Alla symptom är välkomna just nu! Har fortsatt blöda lite grann varje dag... Som tur är inge klarrött, inge klumpar, ingen smärta eller känning nånstans. Brösten är ömma fortf, tycks bli värre för varje dag, tröttheten håller i sig, svullen och så kom illamåendet som ett brev på posten. Klarade inte av att sortera ut pappret som låg blandat med dotterns slajm igår kväll, var tvungen att be sambon göra det haha.

Men vi får se vad doktorn säger imorgon em via telefon. Vad han tycker jag ska göra? Om han tycker de låter som mf på g eller bara ofarliga blödningar? Har blödigt smått i 6 dagar nu.
    Kan du inte få komma in och kolla upp det? Hur många veckor har du gått? Jobbigt att vänta och inte veta , men som någon annan också sa så om du fortfarande har graviditetssymptom så är det i alla fall jättebra. Jag som haft missfall kan säga att mitt illamående försvann nästan direkt i samband med blödning.
  • Nostalgity
    Abla skrev 2018-01-15 13:18:28 följande:

Kan du inte få komma in och kolla upp det? Hur många veckor har du gått? Jobbigt att vänta och inte veta , men som någon annan också sa så om du fortfarande har graviditetssymptom så är det i alla fall jättebra. Jag som haft missfall kan säga att mitt illamående försvann nästan direkt i samband med blödning.

Ja det är jättejobbigt att inte veta. Men gjorde ett cb digital i lördags då var jag på 5+0 och det visade 3+. Idag är jag 5+2, så det stämmer ju. Men vet å andra sidan inte hur snabbt de digitala dalar vid mf?

Ska försöka få komma in imorgon på blodprov och se hur högt lr lågt mitt hcg är, samt kanske ett vul....men det ser man ju inte så mycket på än? Så de kanske skapar mer oro hos mig....
    Storebror 12/10 -08 Lillasyster 06/10 -12
  • Mimipig

Nu fick jag provsvar på blodprovet - perfekta värden. Inget fel på sköldkörteln. Så jag får fortsätta frysa. (Det kan gå över.)

• Abla
    Nostalgity skrev 2018-01-15 13:38:43 följande:
    Ja det är jättejobbigt att inte veta. Men gjorde ett cb digital i lördags då var jag på 5+0 och det visade 3+. Idag är jag 5+2, så det stämmer ju. Men vet å andra sidan inte hur snabbt de digitala dalar vid mf?

Ska försöka få komma in imorgon på blodprov och se hur högt lr lågt mitt hcg är, samt kanske ett vul....men det ser man ju inte så mycket på än? Så de kanske skapar mer oro hos mig....
    Men usch så jobbigt. Nej du är verkligen i mellanläge så det är väl bara att vänta. Svårt att se på vul också så tidigt, kan gå men inte alltid.. och testerna kan ge utslag någon vecka efter till och med. Hoppas att det är ok därinne!
Svar på tråden BF September 2018