• fhkb

BF September 2018

Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.

• Svar på tråden BF September 2018
  • Mimipig
    Nostalgity skrev 2018-01-16 13:35:25 följande:

Har pratat med gyn nu. Han vill att jag kommer in imorgon och börjar med ett gravtest. Är det positivt så får jag göra ett blodprov. Och på fredag alt. Måndag ett nytt så får vi se hur det ser ut....

Gravtestet borde ju vara positivt eftersom jag fick 3+ i lördags. Så nu är det bara vänta lite till innan jag får svar. Jag hoppas att jag får göra sista blodprovet på fredag!

Bra plan och bra gyn låter det som! Jag håller tummarna!
  • Mawie
    Papperstrassel skrev 2018-01-16 16:09:28 följande:

Hej! Jag vill vara med och leka :) v 5+3 idag. inskrivning nästa vecka. 2:a barnet.

Klart att du ska vara med och leka:D

Vet inte hur ni andra mår!? Men det drar och krampar i nedre delarna, har bara lust att slänga mig på sängen i stället och skita i att laga mat,
  • Isavanna1

Hej....
    Får jag kanske också vara med? Ska till läkaren på tisdag och då får jag besked på om jag är gravid eller inte, det gick inte att se på vul för en vecka sen.

• Hellan
    Nostalgity skrev 2018-01-16 13:35:25 följande:

Har pratat med gyn nu. Han vill att jag kommer in imorgon och börjar med ett gravtest. Är det positivt så får jag göra ett blodprov. Och på fredag alt. Måndag ett nytt så får vi se hur det ser ut....

Gravtestet borde ju vara positivt eftersom jag fick 3+ i lördags. Så nu är det bara vänta lite till innan jag får svar. Jag hoppas att jag får göra sista blodprovet på fredag!

Vad skönt att du fick komma så snart, håller en tumme för att du får ta ett prov på fredag med goda resultat.
  • Hellan

Någon mer än jag som funderar på gravidförsäkring?!

Jag läser och läser och tycker att de flesta låter lika typ. Skiljer lite på priser och ersättningens summa, lite i vad det gäller för. Såg att Folksam hade med foglossnings bekymmer, vilket jag gick igång på då jag hade det med mina två tidigare graviditeter och även efter den sista till och från.

Hur går era tankar, vilja bolag mm?

Någon med erfarenhet?

• Papperstrassel

Facebookgrupp fanns en sån? :) Smidigare att skriva där ibland än här. Lättare att hänga med. 

Jag hade tänkt skaffa trygg hansas gravidförsäkring, men eftersom jag hade Foglossning förra graviditeten kanske det är dumt att ta en utan täckning för det. Vilken upplever ni som bäst?

• theemi

Hej alla, kul att följas åt!

Plussade i lördags, beräknad 22/9.

Det är andra barnet, inte riktigt planerat, men inte oplanerat heller!

Jag har velat, men mannen har varit lite osäker, så vi har kört på avbrutet i 4 månader, med tanken att händer det så händer det.. Jag har ju kanske sett till att vi ?umgåtts? lite extra runt ägglossning dock :D

Hoppas bara att går vägen nu, är mycket mer orolig att något ska gå fel den här graviditeten, är väl för att jag vet hur mycket kärlek man känner för barnet sen.

Har lite illamående till och från, men annars inga symptom. Hoppas jag slipper foglossningen den här gången, förra gången började den i v 9-10, sen blev jag sjukskriven i v 26..

• theemi

Hej alla, kul att följas åt!

Plussade i lördags, beräknad 22/9.

Det är andra barnet, inte riktigt planerat, men inte oplanerat heller!

Jag har velat, men mannen har varit lite osäker, så vi har kört på avbrutet i 4 månader, med tanken att händer det så händer det.. Jag har ju kanske sett till att vi ?umgåtts? lite extra runt ägglossning dock :D

Hoppas bara att går vägen nu, är mycket mer orolig att något ska gå fel den här graviditeten, är väl för att jag vet hur mycket kärlek man känner för barnet sen.

Har lite illamående till och från, men annars inga symptom. Hoppas jag slipper foglossningen den här gången, förra gången började den i v 9-10, sen blev jag sjukskriven i v 26..

• theemi

Just det, gravidförsäkring, kanske dags att ta tag i det.. hade Folksam förra gången, och fick ut ersättning både för foglossning och för att det blev akut snitt.. Så gick på plus med den försäkringen, inte så vanligt kanske? xD

Hade väl hellre varit utan båda dock, haha!

Svar på tråden BF September 2018