• fhkb

BF September 2018

Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.

• Svar på tråden BF September 2018
  • Nostalgity
    Alvaaa skrev 2018-01-15 17:04:20 följande:

Låter lovande att du mår illa tycker jag. Vid ett mf borde ju illamåendet avta. Jag blödde en del vid min förra graviditet och trodde först det var mf men det visade sig sedan vara urinvägsinfektion (och inget fel på fostret). Det är ju inte heller helt ovanligt med blödningar under graviditet generellt uran att det beror på något fel. Lycka till imorgon!

Har pratat med gyn nu. Han vill att jag kommer in imorgon och börjar med ett gravtest. Är det positivt så får jag göra ett blodprov. Och på fredag alt. Måndag ett nytt så får vi se hur det ser ut....

Gravtestet borde ju vara positivt eftersom jag fick 3+ i lördags. Så nu är det bara vänta lite till innan jag får svar. Jag hoppas att jag får göra sista blodprovet på fredag!
    Storebror 12/10 -08 Lillasyster 06/10 -12
  • Alvaaa
    Nostalgity skrev 2018-01-16 13:35:25 följande:

Har pratat med gyn nu. Han vill att jag kommer in imorgon och börjar med ett gravtest. Är det positivt så får jag göra ett blodprov. Och på fredag alt. Måndag ett nytt så får vi se hur det ser ut....

Gravtestet borde ju vara positivt eftersom jag fick 3+ i lördags. Så nu är det bara vänta lite till innan jag får svar. Jag hoppas att jag får göra sista blodprovet på fredag!

Hoppas du får tid redan på fredag och att allt går bra! Har själv ett ultraljud inbokat på måndag för att kolla att allt är ok, bara 6 dagar kvar av väntan nu.
  • Nostalgity
    Alvaaa skrev 2018-01-16 14:01:08 följande:

Hoppas du får tid redan på fredag och att allt går bra! Har själv ett ultraljud inbokat på måndag för att kolla att allt är ok, bara 6 dagar kvar av väntan nu.

Hur fick du ett ul? Vilket län tillhör du?
  • Alvaaa
    Nostalgity skrev 2018-01-16 14:06:31 följande:

Hur fick du ett ul? Vilket län tillhör du?

Stockholm. Jag går till provat MVC och betalar själv (550 kr) så det är bara att boka.
  • Alvaaa
    Alvaaa skrev 2018-01-16 14:35:35 följande:

Stockholm. Jag går till provat MVC och betalar själv (550 kr) så det är bara att boka.

* privat
  • Nostalgity
    Alvaaa skrev 2018-01-16 14:35:35 följande:

Okej! Vilken vecka är du i på ditt ul?

Tänkte ringa kvinnokliniken här där jag bor och kolla tider för ul. Får betala 300:-... Nyss googlat haha. Tänkte vänta 2 veckor iaf? Då är jag i 7+.... Då borde de synas? Dvs om blodproven är ok.
  • Eleonoratösen

Har alla så mycket symtom? Tyckte jag inte kände något alls igår och lika idag. 5+1. Känner mig tyvärr orolig av det. Men minns ju inte heller riktigt hur tidigt det var förra gången....

• IceKitten
    Eleonoratösen skrev 2018-01-16 14:51:50 följande:

Har alla så mycket symtom? Tyckte jag inte kände något alls igår och lika idag. 5+1. Känner mig tyvärr orolig av det. Men minns ju inte heller riktigt hur tidigt det var förra gången....

Jag är 4+6 och känner ytterst lite om något. Var också orolig så kollade runt lite på internet där jag hittade massvis med trådar från folk med samma farhågor där allt hade gått jättebra.

Det ska inte vara ovanligt att känna väldigt lite i början, och faktum är att vissa går igenom hela graviditeten utan något några direkta symtom, så oroa dig inte för mycket över det :)

• Alvaaa
    Nostalgity skrev 2018-01-16 14:48:59 följande:

Okej! Vilken vecka är du i på ditt ul?

Tänkte ringa kvinnokliniken här där jag bor och kolla tider för ul. Får betala 300:-... Nyss googlat haha. Tänkte vänta 2 veckor iaf? Då är jag i 7+.... Då borde de synas? Dvs om blodproven är ok.

Kommer vara i vecka 8+0 på måndag, ville inte gå för tidigt men inte heller vänta för länge. Men redan i vecka 6-7 ska man väl kunna se hjärtat slå.
  • Alvaaa
    Eleonoratösen skrev 2018-01-16 14:51:50 följande:

Jag är i vecka 7+1 och kände heller ingenting för två veckor sedan. Det slog till för drygt en vecka sedan och nu mår jag illa nästan dygnet runt, mycket värre än förra graviditeten. Men det är nog väldigt olika hur mycket symtom man får.
Svar på tråden BF September 2018