• Anonym (Olivträd)

Styvbarn kommer helt plötsligt hem under julen!

Mitt styvbarn har inte velat vara hos sin pappa, hos oss, där hon även har en lillasyster på 5, sedan februari månad detta år. Hon har inte velat hälsa på, pratat med sin pappa på jättelänge, fram tills för ett par månader sen, men ff inte kommit hit. Hon har inte hälsa på stan, inte berättade hon om ny pojkvän heller då det begav sig, mamman fick hon att hålla tyst om detta, så vi fick veta det via ryktesspridning. Hon har pratat dåligt om oss, hur hon mår dåligt här får ångest av oss, hur jag som styvmamman styr och ställer och är fruktansvärt elak etc. Den andra styvdottern är här varannan vecka. Jag har en dotter från tidigare, henne får jag merparten information från om läget hur det ligger till. Så då har vi exkluderat henne enligt hennes egen önskan från familjen, dvs inget rum här längre osv. Men så helt plötsligt ville hon komma hit på juldagen...! Julklappar.. Är min första tanke.. Bara därf.. Hon var här i heeeela tre timmar

Så nu tänker jag, hur förhåller jag mig till detta?

• Svar på tråden Styvbarn kommer helt plötsligt hem under julen!
  • Anonym (Suck)
    Anonym (Olivträd) skrev 2017-12-28 17:41:14 följande:

Om du läser allt innan du är så snabb med alla invändningar så har jag en dotter sedan tidigare.. Ska hon inte få examenskläder tycker du? Ska fundera på det till nästa terminslut..

Det vet jag. Men varför ska ni försörja henne? Hon har ju en pappa som kan göra det. Precis som du anser att mamman ska försörja hans barn sen tidigare...
  • Anonym (Olivträd)
    Anonym (Dronningen) skrev 2017-12-28 18:39:08 följande:

Ta inte åt dig av alla provokationer.

Håller med Det är för patetiskt för att ens göra det, de får fortsätta med sig själva
  • Anonym (Enia)
    Anonym (Olivträd) skrev 2017-12-28 18:05:47 följande:
    Många läser vad de vill läsa.. Men så har inte alla A i svenska heller. Uppenbarligen är inte din upplevelse av mina inlägg sanningen iallafall, det kan jag konstatera och hålla med dig i här att alltid är inte upplevelser sanningar.

Mycket märkligt är att mina "upplevelser" även är alla andras uppfattningar, tjejen i fråga står tyvärr alldeles ensam i sin upplevelse, den du kallar sanning.. Mycket märkligt. Tror du jag är den enda som slagit knut på mig, den enda med dålig relation till henne? Antagligen inte, eftersom du ju redan vet allt om vårt liv. Att inga belägg för detta finns.
    Jag kan bara tolka dina inlägg som du skriver här. Och för mig är det solklart att den här flickan gör väldigt klokt i att hålla sig borta från dig. Jag hoppas bara att hon kan bevara relationen med sin pappa trots detta. Och att hennes självkänsla inte skadats alltför mycket av att ha haft dig i sitt liv.

I din trådstart undrade du hur du skulle förhålla dig till att hon kom hem på julen. Har du några fler funderingar kring det?
  • Pope Joan II

Är dina barn yngre än din mans barn? Hur gammal var den förskräckliga piedestalsatta primadonneprinsessan när du började uppfostra henne rakt, bestämt men rättvist?

• Pope Joan II
    Anonym (Enia) skrev 2017-12-29 07:49:44 följande:
    Jag kan bara tolka dina inlägg som du skriver här. Och för mig är det solklart att den här flickan gör väldigt klokt i att hålla sig borta från dig. Jag hoppas bara att hon kan bevara relationen med sin pappa trots detta. Och att hennes självkänsla inte skadats alltför mycket av att ha haft dig i sitt liv.

I din trådstart undrade du hur du skulle förhålla dig till att hon kom hem på julen. Har du några fler funderingar kring det?
    Det är ju inte säkert att han är så intresserad av det. Det kan ju mycket väl vara så att han är villig att offra relationen till sextonåringen (som tydligen snart är myndig, såg jag i tråden - besvärliga bonusbarn kan kanske väntas få myndighetsåldern sänkt om lobbyrörelsen av styvmödrar får igenom sina krav) till förmån för sin snälla partner som bränt ut sig av ansträngning att vara bussig mot sadisten till tonåring. 
  • Anonym (Enia)
    Pope Joan II skrev 2017-12-29 07:59:47 följande:
    Det är ju inte säkert att han är så intresserad av det. Det kan ju mycket väl vara så att han är villig att offra relationen till sextonåringen (som tydligen snart är myndig, såg jag i tråden - besvärliga bonusbarn kan kanske väntas få myndighetsåldern sänkt om lobbyrörelsen av styvmödrar får igenom sina krav) till förmån för sin snälla partner som bränt ut sig av ansträngning att vara bussig mot sadisten till tonåring. 
    Så kan det tyvärr bli. Världen tycks vara full av svaga män som offrar relationen med sina barn för nya kvinnors skull. Undrar om det här är en del av orsaken till den ökning av psykisk ohälsa hos unga som man ser i samhället. Barn som inte är välkomna i sina egna familjer, som till slut inte får vara hemma någonstans.
  • Anonym (Olivträd)

Haha det här är fruktansvärt patetiskt, ska en karl välja ett barn mot tre VARFÖR är alltid det första barnet viktigast, inte konstigt de beter sig såhär med den här attityden i samhället NU FÖRSTÅR jag varför MÅNGA bonusbarn beter sig som de gör.. Ojojoj. Detta barnet har själv valt detta, ska då min man svansa efter henne skrika "jag kommer jag sätter mina tre andra barn och fru och hus och hem och liv åt sidan slänger bort DET mot att plesa dig min prinsessa". Det låter för mig faktiskt väldigt sjukt. Men som sagt vi är några vettiga som redan konstaterat att inga vettiga gör så, så att era åsikter tyder just på det.. Orden som flödar berättar det så tydligt.

Bonusdottern har exkluderat min man i allt i hennes liv innan han ens gav bort rummet till vårt barn i HENNES ENDA HEM, bland annat får han inte följa med på familjeträff hos dotterns pojkvän, han är helt ur bilden. Fast han har bråkat om det, så vad vet ni. Som sagt det här är absolut min sista respons på detta patetiska pådrag av massrörelser från power flower perioderna.. Lycka till med era "vettiga" demonstrationer och "sunda" liv!

• sextiotalist
    Anonym (Enia) skrev 2017-12-29 08:04:09 följande:

Så kan det tyvärr bli. Världen tycks vara full av svaga män som offrar relationen med sina barn för nya kvinnors skull. Undrar om det här är en del av orsaken till den ökning av psykisk ohälsa hos unga som man ser i samhället. Barn som inte är välkomna i sina egna familjer, som till slut inte får vara hemma någonstans.

Ibland undrar jag om vissa läser ts som fan läser bibeln.

Ts har flera gånger skrivit att hon gjort massor både för och med flickan, för att hon ska trivas. Hon lät flickan ha ett eget rum, så deras gemensamma barn istället fick snällt flytta in till föräldrarnas rum.

Det var inte ts som valde bort flickan, det var flickan som valde bort dom.

Det har inte framkommit vad pappan har gjort för att nå fram (trots allt är det hans ansvar). Men att skylla på ts, att hon endast pga sin existens är den som är orsaken till detta är väl lite väl magstarkt.

Kan ni tala om vad de ska göra (förutom att utplåna familjen, att pappan ska kapa alla band med ts och sitt yngsta)
  • Eyna
    sextiotalist skrev 2017-12-29 09:29:09 följande:
    Ibland undrar jag om vissa läser ts som fan läser bibeln.

Ts har flera gånger skrivit att hon gjort massor både för och med flickan, för att hon ska trivas. Hon lät flickan ha ett eget rum, så deras gemensamma barn istället fick snällt flytta in till föräldrarnas rum.

Det var inte ts som valde bort flickan, det var flickan som valde bort dom.

Det har inte framkommit vad pappan har gjort för att nå fram (trots allt är det hans ansvar). Men att skylla på ts, att hon endast pga sin existens är den som är orsaken till detta är väl lite väl magstarkt.

Kan ni tala om vad de ska göra (förutom att utplåna familjen, att pappan ska kapa alla band med ts och sitt yngsta)
    Jag tror att det generellt är svårt att skapa en relation med en person som man kallar för primadonna och andra tillmälen. Och svårt att ha en relation som kallar en för primadonna och andra tillmälen. 
  • sextiotalist
    Eyna skrev 2017-12-29 09:42:09 följande:

Jag tror att det generellt är svårt att skapa en relation med en person som man kallar för primadonna och andra tillmälen. Och svårt att ha en relation som kallar en för primadonna och andra tillmälen. 

Det är nog något som kommit efter det hon gett upp.
Svar på tråden Styvbarn kommer helt plötsligt hem under julen!