• Anonym (inte råd och för spontan)

Utomlands

Har två barn på 6 år och 3,5 år och två bonusbarn på 15 år och 12 år.

Jag var lite för spontan på julafton och bokade en utomlandsresa på julafton till i vår för alla oss. Men nu till saken har vi inte pengarna och kommer inte hinna spara ihop så mycket heller. Dom tre äldsta såg och hörde att jag bokade resa. Till saken hör att jag måste komma iväg till sol och värme. 
    Så nu kommer jag och sambon åka själva på resa och alla fyra barnen får vara hemma. Gör vi helt galet? 12 åringen blev jätte arg MEN har inte råd och mycket är pga dyra fritisaktiviteetr för de stora barnen som sätter käppar i hjulet. 
    12 åringen tycker alla ska vara hemma då jag och sambon åkt på några resor själva utan barn när dom var små och dom var hos deras mamma

• Svar på tråden Utomlands
    smulpaj01 skrev 2017-12-28 17:56:36 följande:

Spara och res när ni har råd. Var ska era ungar vara?

Vi kommer även spara pengar till nästa vår eller höst men jag måste komma iväg nu i år..
    smulpaj01 skrev 2017-12-28 17:56:36 följande:

Spara och res när ni har råd. Var ska era ungar vara?

Vad har det med saken att göra vart mina barn kommer vara om jag och sambon åker iväg själva?
  • Anonym (Mamma)

Vem tar hand om barnen?

enmamma skrev 2017-12-28 18:02:01 följande:

Varför måste du åka?

Är det för att ladda batterierna och komma bort?

Funderar lite hur man spontant kan boka en resa för 6 personer utan att ha koll på ekonomin.

Jag skulle bokat om och valt en budjetvecka.

Räcker inte pengarna till så får alla stanna hemma.

Det är främst mina behov att jag vill åka men sen att vi inte har råd hela familjen just nu. Sa till 12 åringen att dra ner på fritidsintressena eller vänta 1-1,5 år innan hen kan med men hen ville ha både och nu men det går inte. 

Jag har dels en sjukdom som gör att jag har behov av en resa nu och sen är jag utmattad, 

Antingen åker jag och sambon, har haft det jobbigt några år så skulle verkligen även där behöva komma iväg själva och se hur vi väljer och göra i framtiden.

JAG har egentligen råd med en resa för oss allihopa men tar emot när onusbarnen inte kan jämka och hjälpa till här hemma och tänkte att dra ner på deras kostnader. Så sparar ett år och åker med dom senare..

Vad är en budjet vecka? det bliggiaste jag sett är för 34000kr och det är det jag inte har råd med..
    Anonym (Mamma) skrev 2017-12-28 21:39:10 följande:

Vem tar hand om barnen?

Bonusbarnen är hos deras mamma
  • Anonym (X)
    Anonym (inte råd och för spontan) skrev 2017-12-28 21:42:34 följande:

JAG har egentligen råd med en resa för oss allihopa

Så du bokade först en resa för ALLA som du hade råd med, men avbokade för att... ja, varför?
  • Anonym (bibo)
    Anonym (inte råd och för spontan) skrev 2017-12-28 21:42:34 följande:

Det är främst mina behov att jag vill åka men sen att vi inte har råd hela familjen just nu. Sa till 12 åringen att dra ner på fritidsintressena eller vänta 1-1,5 år innan hen kan med men hen ville ha både och nu men det går inte. 

Jag har dels en sjukdom som gör att jag har behov av en resa nu och sen är jag utmattad, 

Antingen åker jag och sambon, har haft det jobbigt några år så skulle verkligen även där behöva komma iväg själva och se hur vi väljer och göra i framtiden.

JAG har egentligen råd med en resa för oss allihopa men tar emot när onusbarnen inte kan jämka och hjälpa till här hemma och tänkte att dra ner på deras kostnader. Så sparar ett år och åker med dom senare..

Vad är en budjet vecka? det bliggiaste jag sett är för 34000kr och det är det jag inte har råd med..

Om ni har råd nu så åk alla och ta en ensam nästa gång istället tycker jag. En 12 åring är inte så stor. Taskigt att ta bort ett intresse om den haft det innan. Vad säger pappan om allt det här?
  • tvillingmammaVastmanland

Jag antar att du kommer att ta med era gemensamma små barn på resan?
    Men bonusbarnen få stanna hemma?
    Inte första gången jag hört detta på familjeliv.

• Anonym (bibo)
    tvillingmammaVastmanland skrev 2017-12-29 09:31:15 följande:

Jag antar att du kommer att ta med era gemensamma små barn på resan?

Men bonusbarnen få stanna hemma?

Inte första gången jag hört detta på familjeliv.

Står i tråden att ALLA barn ska vara hemma!
  • smulpaj01
    Anonym (bibo) skrev 2017-12-29 09:37:19 följande:
    Står i tråden att ALLA barn ska vara hemma!
    Ja men när ts vägrar att svara på frågan om var de gemensamma ska vara under redan ligger det lätt till hands att anta det.
    Särskilt eftersom ts vill ha sol och bad så det blir en längre resa (tänker Thailand i februari) och då är dem troligen borta minst 10 dgr-2veckor vilket är länge för deras småbarn. Särskilt 3 åringen.

Så jag tvivlar starkt på att de inte tar med gemensamma. Ännu tydligare när ts skriver att bonusbarnen inte förtjänar denna resa trots att dem faktiskt HAR råd att ta med dem.
Svar på tråden Utomlands