• Anonym (tjejpåbc)

Ni tjejer på BC!

Är det nån tjej här inne som har hittat nåt vettigt på bodycontact? 

Jag blev medlem där i hopp om att hitta en kk/fwb, men det tar ju så mycket energi att sålla, så otroligt mycket mail som man får. Ett lyxproblem kanske... 

Hur gjorde ni för att välja ut? Jag är i läget att jag har hittat några intressanta men för att kunna veta om de verkligen är det måste man ju skriva mer med dem.
    Och jag har inte tid att skriva med typ 10 olika personer, och alla vill ses direkt! Jag kan ju inte boka in hela veckan med olika dejter... 

Sen ibland märker man snabbt om det inte är ens "typ" men då vet jag inte hur jag ska dra mig ur, är för snäll och har så svårt för att dissa någon.

• Svar på tråden Ni tjejer på BC!
  • Anonym (hej)

Du har rätt i att det rör sig om ett lyxproblem.

Varför tar du inte bara en tärning och slumpar fram en eller två av de som verkar vettiga? Efter att du har gjort detta så kan du skriva till dem och be att få fortsätta kontakten via en annan kanal.

Jag är inte transa, men ibland så hade det varit skönt att vara kvinna.

• Anonym (tjejpåbc)
    Anonym (hej) skrev 2018-02-11 12:30:48 följande:

Du har rätt i att det rör sig om ett lyxproblem.

Varför tar du inte bara en tärning och slumpar fram en eller två av de som verkar vettiga? Efter att du har gjort detta så kan du skriva till dem och be att få fortsätta kontakten via en annan kanal.

Jag är inte transa, men ibland så hade det varit skönt att vara kvinna.

Jo så är det, men det är ganska jobbigt faktiskt. Alla vill att man svarar snabbt och jag kommer ju inte ens ihåg vad jag har frågat olika personer eller vem som är vem knappt. Sen har jag märkt att vissa blir jättesura om man inte svarar och så blockar de mig i ren protest. Så framstår man som mindre vettig pga det. 

Och om man bara fokuserar på en i taget känns det som man kanske missar några riktiga guldkorn. Vill inte att det ska vara en slump, är helt seriös med detta och vill verkligen hitta nån jag klickar med. 
  • MR Z

Vilket riktigt Lyx problem!

Men om jag får svara som man så skulle jag hälst vilja träffa en kvinna som har samma sexuella preferenser som mig. Som jag kan matcha med i sänghalmen.

Antar att dom 10 inte har det.

Mitt förslag är att sätt samman några frågor utifrån dina preferenser och skicka till dom. Då kan du sålla bort några relativt snabbt. Sedan får du lägga tiden på att skriva med dom andra.

Om du bor i Göteborgs trakten så kan du sända meddelande till mig....... har precis regnat mig på BC för att söka efter kk..... men som man är det nog svårare :) att hitta någon ....

• Anonym (hej)
    Anonym (tjejpåbc) skrev 2018-02-11 12:46:41 följande:
    Jo så är det, men det är ganska jobbigt faktiskt. Alla vill att man svarar snabbt och jag kommer ju inte ens ihåg vad jag har frågat olika personer eller vem som är vem knappt. Sen har jag märkt att vissa blir jättesura om man inte svarar och så blockar de mig i ren protest. Så framstår man som mindre vettig pga det. 

Och om man bara fokuserar på en i taget känns det som man kanske missar några riktiga guldkorn. Vill inte att det ska vara en slump, är helt seriös med detta och vill verkligen hitta nån jag klickar med. 
    Försök att se det hela ur deras perspektiv. Normaltillståndet för en man på BC är att han har noll brev i inkorgen, och om han får ett livstecken från en kvinna så gäller det att smida medan järnet är varmt så att säga.

Jag tror nog att du kan tänka dig en situation där du själv blir frustrerad om du inte får ett snabbt svar. Kanske när du skall besälla biljetter till en populär konsert? När du söker ett jobb?
  • Anonym (tjejpåbc)
    MR Z skrev 2018-02-11 12:52:49 följande:

Vilket riktigt Lyx problem!

Men om jag får svara som man så skulle jag hälst vilja träffa en kvinna som har samma sexuella preferenser som mig. Som jag kan matcha med i sänghalmen.

Antar att dom 10 inte har det.

Mitt förslag är att sätt samman några frågor utifrån dina preferenser och skicka till dom. Då kan du sålla bort några relativt snabbt. Sedan får du lägga tiden på att skriva med dom andra.

Om du bor i Göteborgs trakten så kan du sända meddelande till mig....... har precis regnat mig på BC för att söka efter kk..... men som man är det nog svårare :) att hitta någon ....

Då kanske du är en av dem som skrivit till mig... ;)
    Tack för tipsen! Det var en bra ide ju:) 
  • Anonym (Mella)

Det är jättesvårt att välja och man får räkna med att det är fel person när man väl träffar nån. Jag förstår inte varför du inte kan träffa flera per vecka. Vill man hitta rätt så kommer det ta himla tid om man ska vänta på en i taget. Lämna inte ut mobilnummer och skriv det redan på nätet att du inte lämnar ut. Frågar de ändå så träffa dem inte mer då de inte respekterar/lyssnar.

Jag tycker också det är svårt att dissa men det är bara att välja på det eller att ha ett umgänge som man inte önskar.

• Anonym (Kille på bc)

Jag ska lyfta ditt problem än högre o djupare.

Du som tjej blir nermailad pga att du är unik men gör helt rätt. Du är unik för att du som tjej gör en egen sökning för att bota din helt naturliga kåthet. Men andra tjejer är lika kåta men som fegisar i denna könsgruppen väljer att inte själva ragga utan istället spela pryda och låta sig bli uppraggade som alltid och därför är dom loosers. Varför? Jo om de som dej satt ut en annons med kravlista så hade de kunnat få just vad som passar er, istället för att låta er bli uppraggade och därmed finna ett stolpskott. Tänk om den feminina kåren hade kunnat i jämstäldhetens o förnuftets namn annonsera som du så hade du inte varit unik och överöst med mail.

På bc ska du se till att dina chattpartners inte raderar chatthistoriken vid varje medelande för att lättare minnas vad som sagts. De du sen hyser mer förtroende för kan ni fortsätta chatta med över kik istället.

• MR Z
    Anonym (tjejpåbc) skrev 2018-02-11 13:27:40 följande:

Då kanske du är en av dem som skrivit till mig... ;)

Tack för tipsen! Det var en bra ide ju:) 

Nej jag är inte en av dom. Är inte helt klar med min registrering....... behövde ju skriva en presentation och det är jag inte så bra på.......
  • MR Z
    Anonym (Kille på bc) skrev 2018-02-11 13:52:21 följande:

Jag ska lyfta ditt problem än högre o djupare.

Du som tjej blir nermailad pga att du är unik men gör helt rätt. Du är unik för att du som tjej gör en egen sökning för att bota din helt naturliga kåthet. Men andra tjejer är lika kåta men som fegisar i denna könsgruppen väljer att inte själva ragga utan istället spela pryda och låta sig bli uppraggade som alltid och därför är dom loosers. Varför? Jo om de som dej satt ut en annons med kravlista så hade de kunnat få just vad som passar er, istället för att låta er bli uppraggade och därmed finna ett stolpskott. Tänk om den feminina kåren hade kunnat i jämstäldhetens o förnuftets namn annonsera som du så hade du inte varit unik och överöst med mail.

På bc ska du se till att dina chattpartners inte raderar chatthistoriken vid varje medelande för att lättare minnas vad som sagts. De du sen hyser mer förtroende för kan ni fortsätta chatta med över kik istället.

Det är ju tyvärr så i hela den svenska dating värden att tjejet/kvinnor bara sitter och väntar på att killar/men skall svara på deras "annonser". Så blir dom sura när dom får "massa" svar och ingen är drömprinsen.

Har utnyttjat Tinder nu lite och matchat med några...... men inga meddelande från kvinnorna. (har provat några gånger genom år och samma sak). Bästa är nör dom skriver att dom är feminister och för jämstäldhet...... ha ha ha säger jag bara.

Tjejpåbc kör ditt race!!!!

Jag tycker om när ni vet vad ni vill och tar för er !
  • Anonym (Mella)
    MR Z skrev 2018-02-11 14:22:01 följande:

Det är ju tyvärr så i hela den svenska dating värden att tjejet/kvinnor bara sitter och väntar på att killar/men skall svara på deras "annonser". Så blir dom sura när dom får "massa" svar och ingen är drömprinsen.

Har utnyttjat Tinder nu lite och matchat med några...... men inga meddelande från kvinnorna. (har provat några gånger genom år och samma sak). Bästa är nör dom skriver att dom är feminister och för jämstäldhet...... ha ha ha säger jag bara.

Tjejpåbc kör ditt race!!!!

Jag tycker om när ni vet vad ni vill och tar för er !

Har du skrivit meddelande till kvinnorna du matchat med då?
Svar på tråden Ni tjejer på BC!