• Anonym (tjejpåbc)

Ni tjejer på BC!

Är det nån tjej här inne som har hittat nåt vettigt på bodycontact? 

Jag blev medlem där i hopp om att hitta en kk/fwb, men det tar ju så mycket energi att sålla, så otroligt mycket mail som man får. Ett lyxproblem kanske... 

Hur gjorde ni för att välja ut? Jag är i läget att jag har hittat några intressanta men för att kunna veta om de verkligen är det måste man ju skriva mer med dem.
    Och jag har inte tid att skriva med typ 10 olika personer, och alla vill ses direkt! Jag kan ju inte boka in hela veckan med olika dejter... 

Sen ibland märker man snabbt om det inte är ens "typ" men då vet jag inte hur jag ska dra mig ur, är för snäll och har så svårt för att dissa någon.

• Svar på tråden Ni tjejer på BC!
  • Anonym40
    Anonym (tjejpåbc) skrev 2018-04-03 13:05:04 följande:

Känns som att det inte är riktigt 'okej' att söka sex som tjej. Därav skräms säkert många av en sajt som BC. Det är lite fult. Jag kan ju säga att det är inget man diskuterar med vänner ens knappt.

Jag har en ganska välarbetad profil just nu, är tydlig med vad jag söker. Har även bild, en smakfull sådan men som ändå ger en hint om min kropp. Men vill vara diskret och anonym så det får räcka. Sen vill jag inte ha tusen till mail där killar bara skriver pga av min kropp.

Hur blockar jag från civilstatus osv? Det enda jag ser är att man kan blocka åldrar och kön. Och hur stänger man av inkommande mail? Tack för tipsen!

Vad söker du? Ärligt talat tror jag inte du skulle bli besviken om du både vill ha något snyggt och vettigt!
  • Anonym (tjejpåbc)
    Anonym40 skrev 2018-04-03 19:18:59 följande:
    Vad söker du? Ärligt talat tror jag inte du skulle bli besviken om du både vill ha något snyggt och vettigt!
    Söker väl en seriösare kk/fbw, till en början. Är inte främmande för en relation då jag tror att det lätt skulle kunna leda till känslor om man blir så "nära" som jag vill. 

Dock så bor du en ganska bra bit från mig. Hur gammal är du då? 
  • Anonym (tjejpåbc)
    Anonym (G) skrev 2018-04-03 16:41:54 följande:
    Ja så är det helt säkert, förstår inte varför egentligen, personligen så är jag mer för tjejer som vågar ta för sig och är mer öppen sexuellt. Men det ligger väl, väl rotat att tjejer ska hålla på sig!

Det låter bra, tappar du helt säkert en del onödiga mail från ointressanta :)

Nä det är det som är balansgången, visar du för mycket naket så kommer mailen från desperata män öka ytterligare.

Har inget pluskonto just nu så vet inte om just civilststutus gåt att välja men är för mig det? Men du smalnar av din mailström en hel del genom att lägga in ålders och könfilter iallfall.

Stänga av inkommande Mail, gör du genom att stänga av typ killar från att skriva, då stryper du mer eller mindre alla mail ;) Så lite så, hoppas det blir enklare för dig och att du hittar det du söker :)
    Ja det ligger djupt! Även om jag tycker precis som du och de flesta i min generation, så liksom påverkas man ändå av detta, tyvärr. Gamla strukturer helt enkelt. 

Tack! Det hade jag ju kunnat räkna ut om jag tänkte lite :P 
  • Anonym (tjejpåbc)

Jag är så mesig! Nu är det en som jag har träffat för ett tag sen, som har hört av sig igen. Vi har haft lite kontakt sen dess men bara lite artighetsfraser typ. 
    Tycker jag har visat tydligt att jag varit "svalare" efter att vi sågs (hemskt jag vet). 

Han vill ses, ska jag bara säga, "tyvärr jag kände inte att det klickade"? Eller hur lägger jag fram det?

Han var jättetrevlig och vi hade det trevligt men jag kände det mer som en vänskaplig relation. Vettig kille, därför känns det hemskt att säga att jag inte vill. Fanns ingen attraktion tyvärr :/

• Anonym40
    Anonym (tjejpåbc) skrev 2018-04-03 20:39:23 följande:

Söker väl en seriösare kk/fbw, till en början. Är inte främmande för en relation då jag tror att det lätt skulle kunna leda till känslor om man blir så "nära" som jag vill. 

Dock så bor du en ganska bra bit från mig. Hur gammal är du då? 

Ursäkta att jag är på ,men något i det du skriver gav mig bara en konstig känsla att det kanske skulle funka riktigt bra!

Ville bara skriva lite mera privat för att se om min mag känsla var rätt!!!!

Nja vet inte om jag bor så långt från dig,, såvida du inte bor norröver!
  • Anonym (anti)
    Anonym (tjejpåbc) skrev 2018-04-03 20:53:00 följande:

Jag är så mesig! Nu är det en som jag har träffat för ett tag sen, som har hört av sig igen. Vi har haft lite kontakt sen dess men bara lite artighetsfraser typ. 
    Tycker jag har visat tydligt att jag varit "svalare" efter att vi sågs (hemskt jag vet). 

Han vill ses, ska jag bara säga, "tyvärr jag kände inte att det klickade"? Eller hur lägger jag fram det?

Han var jättetrevlig och vi hade det trevligt men jag kände det mer som en vänskaplig relation. Vettig kille, därför känns det hemskt att säga att jag inte vill. Fanns ingen attraktion tyvärr :/

Ärlighet är bra. Man kan bara säga att det inte klickade utan att det behöver såra eller så kan man ju ghosta som de allra flesta män. Bara låta allt rinna ut i sanden och hoppas att den andra fattar så småningom;(
  • Anonym (tjejpåbc)
    Anonym (anti) skrev 2018-04-03 21:03:20 följande:
    Ärlighet är bra. Man kan bara säga att det inte klickade utan att det behöver såra eller så kan man ju ghosta som de allra flesta män. Bara låta allt rinna ut i sanden och hoppas att den andra fattar så småningom;(
    Jag måste svara. Kan inte ghosta en så rak fråga, vill ju vara schysst. Men vet inte hur jag ska formulera mig :P 
  • Anonym (tjejpåbc)
    Anonym40 skrev 2018-04-03 20:53:57 följande:
    Ursäkta att jag är på ,men något i det du skriver gav mig bara en konstig känsla att det kanske skulle funka riktigt bra!

Ville bara skriva lite mera privat för att se om min mag känsla var rätt!!!!

Nja vet inte om jag bor så långt från dig,, såvida du inte bor norröver!
    Vi kan skriva privat men om du bor i mellersta Sverige så är det inte något smidigt avstånd direkt :) Hur gammal var du? 
  • Anonym40
    Anonym (tjejpåbc) skrev 2018-04-03 21:32:10 följande:

Vi kan skriva privat men om du bor i mellersta Sverige så är det inte något smidigt avstånd direkt :) Hur gammal var du? 

Ja jag vet inte utan att skriva för mycket här, men kanske södra Sverige! Kan kanske få förklara sen! Bor på två ställen! Tänkt du skulle få se en bild av mig senare och gissa min ålder!! Många gissar på under 30 men är en bit över!!

Skulle det funka att skriva privat?
  • Anonym (Doppa)

har kollat läget på bc och herre gud, 98 % män och 2 % kvinnor.

Och jag undrar vilka dessa två kvinnor är när man som kvinna nästan kan fråga vem som helst om ett ligg.

sedan begriper jag att chansen till ligg ökar dramatiskt om man söker ett par som vill ha en kille för 3-kant.

men annars måste det vara nästan omöjligt att få doppa där..

• Anonym (G)
    Anonym (tjejpåbc) skrev 2018-04-03 20:53:00 följande:

Var ärlig det är alltid det bästa, tror nog även att han misstänkt att du inte tyckte det kändes helt 100 om du varit lite avvaktande efteråt. Säg det på ett fint sätt bara. Precis som du skrev det här. Alla kan inte klicka med alla, så enkelt är det :)
  • Anonym (Mella)
    Anonym (tjejpåbc) skrev 2018-04-03 21:30:24 följande:

Jag måste svara. Kan inte ghosta en så rak fråga, vill ju vara schysst. Men vet inte hur jag ska formulera mig :P 

Nej tack kan du svara. Frågar han då efter en motivering så säg som du tänkte, det klickade inte för mig...
  • Anonym (JoDu)
    Anonym (tjejpåbc) skrev 2018-04-02 20:02:36 följande:
    Jag ska försöka vara mer rak i fortsättningen. Taktiken att vara artig/undvikande verkar ju inget fatta. Tycker det känns uppenbart om man träffats en gång, och därefter inte får så mycket respons tillbaka. Då hade jag iaf låtit den personen vara, än att föreslå en till träff. Man är olika helt enkelt. 

Är helt övertygad om att det finns vettiga människor på BC, jag är ju en av dem ;) Jag tycker ofta äldre män 10-15 år äldre än mig, verkar så mycket mer intressanta, de skriver på ett mer tilltalande sätt och de är respektfulla och artiga. Men då är jag lite orolig över åldersskillnaden och ifall jag kommer tända på dem fysiskt också.  
    Har väl en del med livserfarenhet att göra!? Förhoppningsvis mognar (i varje fall vissa) med tiden. Tungan ute
    Sen ska sägas att det nog finns väldigt många "omogna" äldre också.

Får man fråga ... hur gammal är du?
  • Anonym (Skövdekille)

Vad har ni för tips på vad man skriver?

Jag har nog försökt med det mesta, man får ju aldrig chansen att bevisa att man är en go kille för flesta tjejerna har ju 30 st andra att skriva med.

• Anonym (JoDu)
    Anonym (Skövdekille) skrev 2018-04-05 20:04:36 följande:

Jag har nog försökt med det mesta, man får ju aldrig chansen att bevisa att man är en go kille för flesta tjejerna har ju 30 st andra att skriva med.

Var dig själv, inte för cool eller tillgjord.

Det är ruskigt svårt att få kontakt men i grunden är ju de flesta intresserade av vem du är. Att du inte bara är en sex toy utan även en vettig och intressant person.

Eller vad säger ni tjejer?
  • Anonym (Blicka inåt)
    Anonym (Skövdekille) skrev 2018-04-05 20:04:36 följande:

Skriv aldrig bara "hej", eller "hur är läget" och dyl. Är i samboförhållande och söker därför inte själv längre, men har gjort det förut. Var en sanslös mängd meddelanden jag fick, varje gång jag svarade på ett meddelande (fem minuter eller så) och därefter uppdaterade inkorgen väntade minst 10 nya. Alla som bara skrev "hej" eller något annat kort brydde jag mig inte ens i att svara. Inte för att vara taskig, kanske var en jättetrevlig person och bra matchning, men man har helt enkelt inte tiden att sitta och svara på alla så då går sådana meddelanden bort direkt. Skriv inte heller någon slags intro där du bara redogör för din längd, din ålder och storleken på din kuk.

Tror det garanterat bästa sättet är att läsa profilen noga och kontaktannons om en sådan ligger ute. Skriv i meddelandet med vad det är med hennes profil och/eller annons som gjorde att du valde att skriva till henne och varför du tyckte just det var intressant och att det gjorde dig nyfiken på att prata för att se om ni kanske skulle kunna vara en bra matchning. Därefter kan du lite kort presentera dig själv, men inte med sådana där standardgrejer (det finns ju dessutom oftast att hitta snabbt i din profil förmodligen). Utan mer kanske nämna vad det är du själv söker, vad du har för erfarenhet sedan tidigare (syftar inte på vad du gjort sexuellt då haha, men har du träffat någon online tidigare eller är du lite ny på det). En kort men lite djupare presentation än "jag är xx år, xxx cm osv.". Du vill ge henne något konkret hon kan svara på, vare sig i din lilla presentation av dig själv eller med det du fann intressant med just henne, kanske ställa en fråga eller så. Det behöver inte vara ett jättelångt meddelande, men mer än två-tre meningar i mitt tycke.
  • Mr jonsson
    Anonym (tjejpåbc) skrev 2018-02-13 09:01:32 följande:

Vad har det här med tråden överhuvudtaget att göra? Du kan skapa en egen tråd och diskutera dina sunkiga teorier. Eller ditt kvinnoförakt skulle jag snarare beskriva det som, skrivet av en mycket kränkt man. 

Varför dina vänner är ensamma har nog sina anledningar, finns inga vettiga tjejer som skulle rata dem om de är som du beskriver. Dina högst personliga erfarenheter har inget med kvinnor i allmänhet att göra. 

Vet du ens vad som menas med begreppet genus?? 

Haha jag visste att jag gjorde det icke politiskt korrekta nämligen att frågasätta kvinnan och genast visar sig lättkränktheten istället för att ta er en funderare om jag kanske rent av har rätt.

Normalt väljer många män att inte yppa detta med tanke på hur ni reagerar men varför inte vara glad att nu någon belyser detta vilket i sunda huvuden kan vara bra för er utveckling.
  • Anonym (G)
    Anonym (tjejpåbc) skrev 2018-04-03 21:30:24 följande:
    Som alla män gör? Är väl i isåfall ni tjejer som gör det och det är så sjukt dåligt efter man haft en konversation med någon. Nä var rak och ärlig, köper inte motparten det, då kan man gå vidare men iallafall var rak från början, det är det viktigaste.
Svar på tråden Ni tjejer på BC!