Anonym (Skövdekille) skrev 2018-04-05 20:04:36 följande:
Vad har ni för tips på vad man skriver?
Jag har nog försökt med det mesta, man får ju aldrig chansen att bevisa att man är en go kille för flesta tjejerna har ju 30 st andra att skriva med.
Skriv aldrig bara "hej", eller "hur är läget" och dyl. Är i samboförhållande och söker därför inte själv längre, men har gjort det förut. Var en sanslös mängd meddelanden jag fick, varje gång jag svarade på ett meddelande (fem minuter eller så) och därefter uppdaterade inkorgen väntade minst 10 nya. Alla som bara skrev "hej" eller något annat kort brydde jag mig inte ens i att svara. Inte för att vara taskig, kanske var en jättetrevlig person och bra matchning, men man har helt enkelt inte tiden att sitta och svara på alla så då går sådana meddelanden bort direkt. Skriv inte heller någon slags intro där du bara redogör för din längd, din ålder och storleken på din kuk.
Tror det garanterat bästa sättet är att läsa profilen noga och kontaktannons om en sådan ligger ute. Skriv i meddelandet med
vad det är med hennes profil och/eller annons som gjorde att du valde att skriva till henne och
varför du tyckte just det var intressant och att det gjorde dig nyfiken på att prata för att se om ni kanske skulle kunna vara en bra matchning. Därefter kan du lite kort presentera dig själv, men inte med sådana där standardgrejer (det finns ju dessutom oftast att hitta snabbt i din profil förmodligen). Utan mer kanske nämna vad det är du själv söker, vad du har för erfarenhet sedan tidigare (syftar inte på vad du gjort sexuellt då haha, men har du träffat någon online tidigare eller är du lite ny på det). En kort men lite djupare presentation än "jag är xx år, xxx cm osv.". Du vill ge henne något konkret hon kan svara på, vare sig i din lilla presentation av dig själv eller med det du fann intressant med just henne, kanske ställa en fråga eller så. Det behöver inte vara ett jättelångt meddelande, men mer än två-tre meningar i mitt tycke.