• PowerL

BIM april 2018

Startar denna tråden redan nu då jag känner att mensen är på intågande närsomhelst och får negativa gravtester. Så mest troligt tog det sig inte i februari. :(

Detta blir min och mannens andra försök. Så vi hoppas på att bli gravida i mars och få plus i april :)

Häng på här så stöttar och peppar vi varandra <3

• Svar på tråden BIM april 2018
  • Meemelie
    Jagvetdåinte skrev 2018-04-03 05:29:08 följande:

Jaha en liten uppdatering då. Dags att inleda månadens microdepression. Vilka jävla skittest som gjorde mig så glad igår och nu inte ens en liten skugga av ett streck samt att tempen damp ännu mer. Fan oxå. Å lite mer droppar blod. Hej mensen, du har inte varit saknad. Ursch, då var det bara på't igen. Orkar fan inte.

Neej! Hoppades verkligen att tempen skulle öka för dig idag. Förhoppningsvis är det din tur nästa månad och isåfall blir det väl januaribebis? Jag som jobbar som lärare kan intyga att det märks tydligt på eleverna som är födda i december att de är mycket yngre än klasskamraterna som är födda i januari. Så orka med att fortsätta försöka och tänk att du ger din framtida bebis större förutsättningar att lyckas i skolan :)
  • Jagvetdåinte
    Meemelie skrev 2018-04-03 07:45:33 följande:

Neej! Hoppades verkligen att tempen skulle öka för dig idag. Förhoppningsvis är det din tur nästa månad och isåfall blir det väl januaribebis? Jag som jobbar som lärare kan intyga att det märks tydligt på eleverna som är födda i december att de är mycket yngre än klasskamraterna som är födda i januari. Så orka med att fortsätta försöka och tänk att du ger din framtida bebis större förutsättningar att lyckas i skolan :)

Hihi söt du är <3 Det är sant!! När jag räknade blir det dec bebis om jag fortsätter under äl denna månad? :O
  • Maya 889

En fråga!

Igår gick jag så fruktansvärt ont i tjejmagen, verkligen intensiv hugg känsla som gjorde att jag låg sömnlös i princip hela natten. Och idag känner jag mig väldigt öm, nästan som att den tagit stryk och fått blåmärken!

Är lite osäker på exakt ÄG (vi är fortfarande i händer det så händer det stadiet) men ungefär runt den 31/3 misstänkte jag att den va.

Kan detta va en sen ÄG som gör så förbannat ont? Kan tilläggas att jag alltid känner av mig ÄG, men det gör inte i närheten så ont som detta gjorde.

Eller en tidig fästning? Tacksam för era kloka svar <3 :)

(BIM 14/4)

• norrland91
    jennyek93 skrev 2018-04-02 22:40:40 följande:

Den 19 mars fick jag positivt på clearblue advance ägglossningstest. Dock hade jag NOLL symtom, vilket jag annars brukar ha. Så jag var ganska skeptisk, men vi myste på ändå . Men 1 vecka senare så fick jag plötsligt ?äggvite-flytningar? och klassisk molvärk i vänster sida. Så då tolkade jag det som att ägglossningen blivit sen, och att myset var helt i onödan. Och vi hade ingen möjlighet att mysa dem dagarna. Helt kört denna gången tänkte jag och släppte alla förhoppningar! Men igår slog det mig att jag skulle fått min mens nu i helgen... BIM 1/4. Har inga tecken på varken kommande mens eller graviditet...

Vet inte om jag vågar ta ett gravtest, är så rädd för att bli ledsen och besviken. Men om inte mensen dykt upp innan helgen så vågar jag mig nog på att testa

Oj spännande! Kan du hålla dig så länge? :) vet hur du menar, man längtar efter att testa samtidigt som de är ens största fiende typ, för då får man de svart på vitt!
  • norrland91
    Lindsey77 skrev 2018-04-03 05:35:53 följande:

Uppdatering från mig med: testet visade falskt positivt igår. Inte gravid på digitalt, samt blankt test idag. Gräver ner mig.

Åååh nej :( kramar<3
  • XAHHA92

Min bim är ändrad då mensen kom två dagar för tidigt så jag hinner med ännu en bim i april :) Ny bim 30/4 och det blir försök 26. Jag hoppas på ett guldägg varenda månad så ingen skillnad den här gången. Hoppet är det sista som lämnar!

1/4 Litentuff, theresu

2/4 Eal92, Elizai, Meemelie

3/4 Förstabarnet33, Bebismaj, zette, Hejhopp69

4/4 PowerL, Mrs-A, Lebbmusen, LängtanSåStor, Trallallaa

5/4 Meej, Kiwi92, soooooofia, Mulin, Jagvetdåinte, H0nd3ndär, Elsaida, Bluegrass, niiskuneiti

6/4 Bastamamman1

7/4 Lindsey77, Wonderfluff, HepaticaNobilis, Baraentilligen, aleakim90

9/4 systeryster33

10/9 Mih4

12/4 Esme08, Samba80

14/4 Maya889, Hepphopp, Tumvante, Emiliass

15/4 sycamore

18/4 LifeofBullshit , Jagerika, lemanja

19/4 tredjebarnsladdis

20/4 lyckligast80

22/4 Blåstjärna

26/4 Norrländska, FruBjörk

28/4 milan03

30/4 XAHHA92

Plussat +

Zette + bim -4 30/3

Litentuff + bim -1 31/3

Försöker bli gravid med första sedan maj 2016
  • MaalinJ

Behöver er hjälp! Jag är ny när det gäller att använda ägglossningstest. Har aldrig behövt det tidigare innan min kropp blev sjuk.

Som ni ser har jag testat med dessa "vanliga tester" ifrån apoteket. Klämde av lite på em den 29/3 så testade då på kvällen igen å där stiger det ju lite. Sedan blir det bara starkare å den 31/3 är det som starkast (testerna har blivit lite svagare i färgen nu i efterhand) jag har ju även testat med clearblue digitala tester som mäter två hormoner. En glad gubbe började blinka den 30/3 och blinkar än alltså även idag den 3/4. Men tittar jag på dom andra testerna så har ju strecken blivit rejält försvagade från igår...

Borde vi fortsätta att köra på eftersom det digitala testet fortfarande visar blinkande gubbe? Jag har inte fått någon fast gubbe än.. Dock så känner jag fortfarande av symtom. Dom är nästan mer tydliga nu än innan. Jag har lite ont i brösten och ont i magen.

• MaalinJ
    MaalinJ skrev 2018-04-03 11:46:04 följande:

Behöver er hjälp! Jag är ny när det gäller att använda ägglossningstest. Har aldrig behövt det tidigare innan min kropp blev sjuk.

Som ni ser har jag testat med dessa "vanliga tester" ifrån apoteket. Klämde av lite på em den 29/3 så testade då på kvällen igen å där stiger det ju lite. Sedan blir det bara starkare å den 31/3 är det som starkast (testerna har blivit lite svagare i färgen nu i efterhand) jag har ju även testat med clearblue digitala tester som mäter två hormoner. En glad gubbe började blinka den 30/3 och blinkar än alltså även idag den 3/4. Men tittar jag på dom andra testerna så har ju strecken blivit rejält försvagade från igår...

Borde vi fortsätta att köra på eftersom det digitala testet fortfarande visar blinkande gubbe? Jag har inte fått någon fast gubbe än.. Dock så känner jag fortfarande av symtom. Dom är nästan mer tydliga nu än innan. Jag har lite ont i brösten och ont i magen.

Oj vad sträcker ser svaga ut på fotot! Dom är mycket starkare i verkligheten. Testet ifrån den 31/3 är strecken lika starka på! Och testet ifrån den 1/4 är strecken nästan lika starka på...
  • Kidrauhl

Igår kom även min mens. Skulle fått den 30onde, så får se om jag ens kan vara med i april tråden nu xD ÄL uträknat till den 21 nu. Blir en knasig månad .-.

Svar på tråden BIM april 2018