• EIJ90

Bli gravid efter missfall följas åt

Startar denna tråden för att vi som drabbats av missfall kan följas åt och stötta varandra fram till en lyckad graviditet.

Vår första graviditet slutade tyvärr i missfall i v 7 för några veckor sedan. Man känner sig ensam och klart orolig även om man i efterhand förstår att det är ganska vanligt. Vi blev gravida relativt snabbt (andra "riktiga" försöket) så får vara glada för det. Vi hann aldrig berätta för någon och nu känns det inte aktuellt så känns bättre att skriva av sig här. Nu inväntar vi nästa Äl och hoppas på att bli gravida snart igen.

Under min graviditet upplevde jag nästan inga symtom förutom molvärk, trötthet och metallsmak. Trodde tidigt att något inte stämde eftersom cb med veckoindikatorn visade en vecka för lite redan från start plus avsaknanden av illamående. Jag tempar med NC och nu har äntligen tempen varit nere på normala temperaturer i 5 dagar. När borde Äl komma igång igen?

Finns det fler som är i samma sits? Känns så stressande att man inte vet om det kommer fungera nästa gång och känns som att alla runtomkring en blir gravida direkt, oplanerat jag och utan problem. Livet känns orättvist.

Finns det fler som försöker bli gravida efter missfall och kanske nån som drabbades i sin första graviditet? Nån med erfarenhet där det gått bra efter missfall? All stöttning är välkommen!

• Svar på tråden Bli gravid efter missfall följas åt
  • joannaq
    SL185 skrev 2018-05-30 07:17:02 följande:

Styrkekramar till dig :( vi finns här!

Oj vilken helvetisk natt det blev efter andra omgången med cytotec drog ett värkarbete igång som va värre än mina två andra förlossningar! Jag trodde att jag skulle dö! Inte ens morfin hjälpte :(( men nu är det över och jag mår bra bara trött och lite öm i livmodern :((

Tack för omtanken!
  • Anonym (Hmm)

Tidigt än och jag vet att man inte ska redigera bilderna.. men jag såg ett svagt streck imorse och det blev tydligare när jag drog ner ljuset på bilden.

Någon som ser nått?

• T90
    EIJ90 skrev 2018-05-29 19:09:44 följande:

Jag ska på tidigt vul imorgon privat. Det kostar 300 kr. Har ingen aning om vad det brukar kosta

Hur gick ditt vul?
  • EIJ90
    T90 skrev 2018-05-31 05:27:52 följande:

Hur gick ditt vul?

Allt såg normalt ut för att vara i v5+5. Man såg gulesäcken och ett väldigt litet embryo. Man kunde även ana ett hjärta som slog. Känner mig lite lugnare att det sitter på rätt ställe och ser normalt ut. Är fortfarande så tidigt så vet att allt kan hända. Ska tillbaka om två veckor om inget händer innan dess. Hur är det med dig?
  • SL185
    joannaq skrev 2018-05-30 14:48:17 följande:

Oj vilken helvetisk natt det blev efter andra omgången med cytotec drog ett värkarbete igång som va värre än mina två andra förlossningar! Jag trodde att jag skulle dö! Inte ens morfin hjälpte :(( men nu är det över och jag mår bra bara trött och lite öm i livmodern :((

Tack för omtanken!

Va hemskt, kan inte ens föreställa mig :( hoppas att du mår bättre nu! Försök att blicka framåt, det är ingen tröst och det är lättare sagt än gjort, men man lever ju på hoppet. Försök att göra något kul nu i helgen (även om man inte orkar) o det kommer att kännas bättre med tiden :)

Jag har precis haft ägglossning o vi har gjort vad vi kunnat så hoppas o ber att det tar sig. Det är andra ägglossningen sedan missfallet..känner mig ganska lugn men ändå lite deppig för att jag håller på att ge upp kämpandet..orkar inte anstränga mig mer :( det får hända när det händer..lite så.
  • SL185
    EIJ90 skrev 2018-05-31 06:58:51 följande:

Allt såg normalt ut för att vara i v5+5. Man såg gulesäcken och ett väldigt litet embryo. Man kunde även ana ett hjärta som slog. Känner mig lite lugnare att det sitter på rätt ställe och ser normalt ut. Är fortfarande så tidigt så vet att allt kan hända. Ska tillbaka om två veckor om inget händer innan dess. Hur är det med dig?

Åh va skönt att allt ser bra ut :) håller tummarna att det går hela vägen denna gång! Jag har läst här att risken för missfall minskar betydligt när man ser hjärtat (vet inte om det stämmer eller ej men ändå) :)
  • joannaq
    SL185 skrev 2018-05-31 08:00:22 följande:

Va hemskt, kan inte ens föreställa mig :( hoppas att du mår bättre nu! Försök att blicka framåt, det är ingen tröst och det är lättare sagt än gjort, men man lever ju på hoppet. Försök att göra något kul nu i helgen (även om man inte orkar) o det kommer att kännas bättre med tiden :)

Jag har precis haft ägglossning o vi har gjort vad vi kunnat så hoppas o ber att det tar sig. Det är andra ägglossningen sedan missfallet..känner mig ganska lugn men ändå lite deppig för att jag håller på att ge upp kämpandet..orkar inte anstränga mig mer :( det får hända när det händer..lite så.

Tack, jo vi har bestämt oss för att blicka framåt och se ljust på det. Och jag mår mycket bättre nu även om det är lite jobbigt emellanåt. Läkaren sa att det blir som en abort så äl kommer komma om 2 veckor så jag hoppas det blir så :) Beställde cb digital igen.

Okey då ska vi be för att det tar sig nu <3 Man vill ju verkligen inte vänta! Men vi kan ju inte göra mycket mer än att försöka älska på rätt dag :)
  • babytjejen

Fick utslag på ältest igår o tempdipp idag så ägget släpper nog någon gång under dagen...har täck upp bra denna gången..ska mtss till det ett par dagar till för säkerhets skull :)

Åh, Hoppas man slipper mer av detta...vill plussa fort fort!!

• T90

Vad skönt! Hoppas det går bra nu. Upp och ner med mig. Känner mig gravid men det gjorde jag ju förra gången med. Känns som inget betyder något. Var på mvc igår, kändes onödigt typ. Ska göra vul 19/6.
  • Milian03

Härligt att det såg bra ut :)
    BF 190209
Svar på tråden Bli gravid efter missfall följas åt