• EIJ90

Bli gravid efter missfall följas åt

Startar denna tråden för att vi som drabbats av missfall kan följas åt och stötta varandra fram till en lyckad graviditet.

Vår första graviditet slutade tyvärr i missfall i v 7 för några veckor sedan. Man känner sig ensam och klart orolig även om man i efterhand förstår att det är ganska vanligt. Vi blev gravida relativt snabbt (andra "riktiga" försöket) så får vara glada för det. Vi hann aldrig berätta för någon och nu känns det inte aktuellt så känns bättre att skriva av sig här. Nu inväntar vi nästa Äl och hoppas på att bli gravida snart igen.

Under min graviditet upplevde jag nästan inga symtom förutom molvärk, trötthet och metallsmak. Trodde tidigt att något inte stämde eftersom cb med veckoindikatorn visade en vecka för lite redan från start plus avsaknanden av illamående. Jag tempar med NC och nu har äntligen tempen varit nere på normala temperaturer i 5 dagar. När borde Äl komma igång igen?

Finns det fler som är i samma sits? Känns så stressande att man inte vet om det kommer fungera nästa gång och känns som att alla runtomkring en blir gravida direkt, oplanerat jag och utan problem. Livet känns orättvist.

Finns det fler som försöker bli gravida efter missfall och kanske nån som drabbades i sin första graviditet? Nån med erfarenhet där det gått bra efter missfall? All stöttning är välkommen!

• Svar på tråden Bli gravid efter missfall följas åt
  • elil87
    SL185 skrev 2018-06-13 10:00:05 följande:

Wow stort grattis!! Hoppas att lilla pyret stannar där nu :)

Hur tacklar du oron? Jag fick ett tidigt missfall i april, är orolig nu hela tiden..varje gång jag går på toa får jag minnena tillbaka o kollar om det finns blod på pappret. Man vill njuta liksom!

Jag känner mig lugnare än vad jag trodde men jag kollar också efter blod varje gång jag går på toa. Men jag har ganska mycket symtom och så länge jag har det så känner jag mig lugn. Önskar också att man bara kunde njuta.
  • elil87
    SL185 skrev 2018-06-13 10:00:05 följande:

Wow stort grattis!! Hoppas att lilla pyret stannar där nu :)

Hur tacklar du oron? Jag fick ett tidigt missfall i april, är orolig nu hela tiden..varje gång jag går på toa får jag minnena tillbaka o kollar om det finns blod på pappret. Man vill njuta liksom!

Jag känner mig lugnare än vad jag trodde men jag kollar också efter blod varje gång jag går på toa. Men jag har ganska mycket symtom och så länge jag har det så känner jag mig lugn. Önskar också att man bara kunde njuta.
  • SL185
    elil87 skrev 2018-06-13 19:19:17 följande:

Jag har symtom till o från..åh hoppas o ber att våra små pyren stannar denna gång :)
  • elil87
    SL185 skrev 2018-06-13 19:27:41 följande:

Jag har symtom till o från..åh hoppas o ber att våra små pyren stannar denna gång :)

Det hoppas jag med! Längtar så mycket!
  • joannaq
    SL185 skrev 2018-06-13 19:03:22 följande:

Mår du bättre idag? <3

Jo lite bättre har nästan inte alls ont, bara lite yr och trött.

Hur mår du själv? Vilken vecka är du i nu? :))

Läkaren som undersökte mig igår sa ju att jag hade en fin äggblåsa på ena äggstocken, men idag tog jag ett graviditetstest för å se om jag hade några hormoner kvar, och det blev ett super svagt sträck. Är inte det konstigt att man kan få ägglossning fast att man har lite graviditetshormoner kvar?

<3
  • SL185
    joannaq skrev 2018-06-13 20:16:30 följande:

Jo lite bättre har nästan inte alls ont, bara lite yr och trött.

Hur mår du själv? Vilken vecka är du i nu? :))

Läkaren som undersökte mig igår sa ju att jag hade en fin äggblåsa på ena äggstocken, men idag tog jag ett graviditetstest för å se om jag hade några hormoner kvar, och det blev ett super svagt sträck. Är inte det konstigt att man kan få ägglossning fast att man har lite graviditetshormoner kvar?

<3

Va skönt att du är på bättringsväg!

Jag är i vecka 4 nu, går i vecka 5 imorgon..tänkte ta ett digitalt test i början av nästa vecka för att förhopp ingsvis se 2-3v o sedan digital veckan därpå o hoppas att det står 3+. Jag mår bra, mycket kramper o lite illamående till o från men annars mår jag bra. Hoppas att det går hela vägen denna gång..klarar inte av ett till missfall :(

Jag har läst att kroppen kan trigga ägglossning när graviditetshornonerna sjunkit under en viss nivå. Skönt med äl snart, då kan ni sätta igång direkt :)
  • joannaq
    SL185 skrev 2018-06-14 19:36:09 följande:

Va skönt att du är på bättringsväg!

Jag är i vecka 4 nu, går i vecka 5 imorgon..tänkte ta ett digitalt test i början av nästa vecka för att förhopp ingsvis se 2-3v o sedan digital veckan därpå o hoppas att det står 3+. Jag mår bra, mycket kramper o lite illamående till o från men annars mår jag bra. Hoppas att det går hela vägen denna gång..klarar inte av ett till missfall :(

Jag har läst att kroppen kan trigga ägglossning när graviditetshornonerna sjunkit under en viss nivå. Skönt med äl snart, då kan ni sätta igång direkt :)

Okey spännande <3 Nej inga mer missfall nu!!

Skönt att du mår bra i alla fall :))

Jag tog ett äl test idag och fick positivt så gissar att vi missar första pga att jag blöder lite nu :( Tråkigt att vänta ju...

Försök att njuta av din graviditet nu <3
  • SL185
    joannaq skrev 2018-06-14 22:23:48 följande:

Okey spännande <3 Nej inga mer missfall nu!!

Skönt att du mår bra i alla fall :))

Jag tog ett äl test idag och fick positivt så gissar att vi missar första pga att jag blöder lite nu :( Tråkigt att vänta ju...

Försök att njuta av din graviditet nu <3

Åh blöder du fortfarande?
  • joannaq
    SL185 skrev 2018-06-15 10:52:57 följande:

Åh blöder du fortfarande?

Ja lite tyvärr :((
  • SL185
    joannaq skrev 2018-06-15 12:46:51 följande:

Ja lite tyvärr :((

Styrkekramar till dig <3 fatta hur starka vi är?? Kämpar månad efter månad!! Vi ska känna oss stolta!
Svar på tråden Bli gravid efter missfall följas åt