• EIJ90

Bli gravid efter missfall följas åt

Startar denna tråden för att vi som drabbats av missfall kan följas åt och stötta varandra fram till en lyckad graviditet.

Vår första graviditet slutade tyvärr i missfall i v 7 för några veckor sedan. Man känner sig ensam och klart orolig även om man i efterhand förstår att det är ganska vanligt. Vi blev gravida relativt snabbt (andra "riktiga" försöket) så får vara glada för det. Vi hann aldrig berätta för någon och nu känns det inte aktuellt så känns bättre att skriva av sig här. Nu inväntar vi nästa Äl och hoppas på att bli gravida snart igen.

Under min graviditet upplevde jag nästan inga symtom förutom molvärk, trötthet och metallsmak. Trodde tidigt att något inte stämde eftersom cb med veckoindikatorn visade en vecka för lite redan från start plus avsaknanden av illamående. Jag tempar med NC och nu har äntligen tempen varit nere på normala temperaturer i 5 dagar. När borde Äl komma igång igen?

Finns det fler som är i samma sits? Känns så stressande att man inte vet om det kommer fungera nästa gång och känns som att alla runtomkring en blir gravida direkt, oplanerat jag och utan problem. Livet känns orättvist.

Finns det fler som försöker bli gravida efter missfall och kanske nån som drabbades i sin första graviditet? Nån med erfarenhet där det gått bra efter missfall? All stöttning är välkommen!

• Svar på tråden Bli gravid efter missfall följas åt
  • joannaq
    SL185 skrev 2018-06-16 11:57:48 följande:

Styrkekramar till dig <3 fatta hur starka vi är?? Kämpar månad efter månad!! Vi ska känna oss stolta!

Ja men eller hur! Det ska vi verkligen :))
    SL185 skrev 2018-06-16 11:57:48 följande:

Styrkekramar till dig <3 fatta hur starka vi är?? Kämpar månad efter månad!! Vi ska känna oss stolta!

Tack <3 Ja men det har du rätt i! Det ska vi verkligen :))
  • IlseFilippa

Hej på er!

Jag och min partner har försökt i ett år nu med första barnet. Har fått två missfall, 1 i vecka 11 september förra året och 1 i vecka 8 i mars i år.

Har BIM på torsdag och hoppas verkligen det går vägen denna gången..

Har stickningar och lite molande värk i vänstra delen av livmodern, men brukar å andra sidan nästan alltid ha det mellan ÄL och BIM. Känns mig trött och känslig i humöret. Har också haft järnsmak i munnen och imorse hade jag en liten blodfläck i trosan när jag vaknade. Kan det vara en nidblödning eller hur mycket blöding brukar man få?

Blir så irriterad på mig själv för att jag inte bara kan sluta överanalysera allt och bara vänta lugnt tills på torsdag ???? Jaja, vi får hålla tummarna för tredje gången gillt och så på torsdag helt enkelt. Tänkte att det kude vara skönt att skriva av sig lite!

• SL185
    IlseFilippa skrev 2018-06-17 12:41:40 följande:

Hej på er!

Jag och min partner har försökt i ett år nu med första barnet. Har fått två missfall, 1 i vecka 11 september förra året och 1 i vecka 8 i mars i år.

Har stickningar och lite molande värk i vänstra delen av livmodern, men brukar å andra sidan nästan alltid ha det mellan ÄL och BIM. Känns mig trött och känslig i humöret. Har också haft järnsmak i munnen och imorse hade jag en liten blodfläck i trosan när jag vaknade. Kan det vara en nidblödning eller hur mycket blöding brukar man få?

Blir så irriterad på mig själv för att jag inte bara kan sluta överanalysera allt och bara vänta lugnt tills på torsdag ???? Jaja, vi får hålla tummarna för tredje gången gillt och så på torsdag helt enkelt. Tänkte att det kude vara skönt att skriva av sig lite!

Välkommen hit :) va jobbigt med missfall :( symtomen låter ju lovande! Det kan vara en nidblödning.. vet inte hur mkt blod som kommer då jag själv inte haft det.

Att vänta lugnt o fint till bim brukar vara jävligt svårt så du är inte ensam om att vara otålig :) hoppas att det har tagit sig :)
  • joannaq
    IlseFilippa skrev 2018-06-17 12:41:40 följande:

Hej på er!

Tråkigt att höra om dina missfall :( Vi fick en ofosterlig graviditet som vi fick reda på i vecka 12+5..

Kan väl absolut vara en nidblödning :) I Hoppas ni får ett plus vid bim <3
  • IlseFilippa
    joannaq skrev 2018-06-17 18:51:47 följande:

Tråkigt att höra om dina missfall :( Vi fick en ofosterlig graviditet som vi fick reda på i vecka 12+5..

Kan väl absolut vara en nidblödning :) I Hoppas ni får ett plus vid bim <3

Åh, så tråkigt att höra om ert missfall också, så jobbigt att ni fick reda på det så sent. Vår senaste var faktiskt också en ofosterlig graviditet..

Tack för stödet, hoppas ni också får plus snart!

Och grattis till din gaviditet @SL185, så underbart!! Hur lång tid efter missfallet plussade du?
  • SL185
    IlseFilippa skrev 2018-06-17 20:24:50 följande:

Åh, så tråkigt att höra om ert missfall också, så jobbigt att ni fick reda på det så sent. Vår senaste var faktiskt också en ofosterlig graviditet..

Tack för stödet, hoppas ni också får plus snart!

Och grattis till din gaviditet @SL185, så underbart!! Hur lång tid efter missfallet plussade du?

Tack så mycket:) hoppas att det smittar av sig på er snart!!

Jag fick äglossning direkt efter missfallet (missfallet var i mitten av april), sedan första mens efter missfallet (typ mitten av maj) o sedan ägglossning igen (början av juni) o där tog det sig tydligen :). Vart så ledsen när det inte tog sig direkt vid första ägglossningen, det är många som plussar direlt tydligen. O trodde absolut inte att det hade tagit sig nu av olika anledningar..men är så glad att det gick :) ska testa digitalt imorgon o hoppas på utveckling!
  • T90

Dags för vul imorgon, mår skit... Hur blir allt och livet om det visar sig vara tomt / dött igen? Orkar inte.... Grät hela dagen igår...

• SL185
    T90 skrev 2018-06-18 08:38:15 följande:

Dags för vul imorgon, mår skit... Hur blir allt och livet om det visar sig vara tomt / dött igen? Orkar inte.... Grät hela dagen igår...

Men neeej :( förstår din rädsla o oro dock! Försök att vara positiv tills motsatsen har bevisats. Men tänk om allt ser bra ut? Tänk omBebisen finns där o har det gött? Tänk om du hör ett litet hjärta slå dessutom? <3

Vilken vecka är du i?
  • joannaq
    T90 skrev 2018-06-18 08:38:15 följande:

All lycka till dig <3
  • babytjejen

Mensen är snart slut o nu den långa väntan till äl. Känns lång iallafall även om jag har tur att ha en väldigt regelbunden cykel. Känns lite hopplöst men försöker tänka att en regelbunden cykel o att jag återhämtade mig snabbt från missfallet betyder att jag har ganska goda chanser att bli gravid...eller?

Att man har en regelbunden cykel även nu när man är äldre måste väl vara bra el?

Svar på tråden Bli gravid efter missfall följas åt