• EIJ90

Bli gravid efter missfall följas åt

Startar denna tråden för att vi som drabbats av missfall kan följas åt och stötta varandra fram till en lyckad graviditet.

Vår första graviditet slutade tyvärr i missfall i v 7 för några veckor sedan. Man känner sig ensam och klart orolig även om man i efterhand förstår att det är ganska vanligt. Vi blev gravida relativt snabbt (andra "riktiga" försöket) så får vara glada för det. Vi hann aldrig berätta för någon och nu känns det inte aktuellt så känns bättre att skriva av sig här. Nu inväntar vi nästa Äl och hoppas på att bli gravida snart igen.

Under min graviditet upplevde jag nästan inga symtom förutom molvärk, trötthet och metallsmak. Trodde tidigt att något inte stämde eftersom cb med veckoindikatorn visade en vecka för lite redan från start plus avsaknanden av illamående. Jag tempar med NC och nu har äntligen tempen varit nere på normala temperaturer i 5 dagar. När borde Äl komma igång igen?

Finns det fler som är i samma sits? Känns så stressande att man inte vet om det kommer fungera nästa gång och känns som att alla runtomkring en blir gravida direkt, oplanerat jag och utan problem. Livet känns orättvist.

Finns det fler som försöker bli gravida efter missfall och kanske nån som drabbades i sin första graviditet? Nån med erfarenhet där det gått bra efter missfall? All stöttning är välkommen!

• Svar på tråden Bli gravid efter missfall följas åt
  • joannaq
    SL185 skrev 2018-06-04 17:11:58 följande:

Ja det är smart när han inte vet :) tack så mycket! Hoppas att du mår bättre och att ni kan komma igång snabbt igen :)

Det va så lite :)) I Ja jag hoppas det slutar blöda snart, har i alla fall köpt äl test nu <3
  • Anonym (Landet)

Skulle varit bf i slutet på juni. Försökt i ett och ett halvt år nu men inte gravid än/igen. Så berättar en kompis att hon är gravid och de har inte försökt och knappt haft sex. Då är det svårt att vara odelat positiv kan jag säga.

Andras graviditeter minskar ju inte mina chanser, men ja...

• Anonym (Hj)
    Anonym (Landet) skrev 2018-06-05 12:01:26 följande:

Skulle varit bf i slutet på juni. Försökt i ett och ett halvt år nu men inte gravid än/igen. Så berättar en kompis att hon är gravid och de har inte försökt och knappt haft sex. Då är det svårt att vara odelat positiv kan jag säga.

Fast tro inte på allt heller, en del ser det som en tävling om vem som är mest fertil. Jag hade en bekant som la ut på Fb att hoppsan vi blev visst gravida.. Men sen när jag frågade rakt ut så hade de försökt i 1år. Verkar som väldigt många mörkar hur länge de försökt.. Men som sagt deras graviditet har inget med din att göra <3 Lycka till
  • Anonym (Landet)
    Anonym (Hj) skrev 2018-06-05 13:00:38 följande:

Fast tro inte på allt heller, en del ser det som en tävling om vem som är mest fertil. Jag hade en bekant som la ut på Fb att hoppsan vi blev visst gravida.. Men sen när jag frågade rakt ut så hade de försökt i 1år. Verkar som väldigt många mörkar hur länge de försökt.. Men som sagt deras graviditet har inget med din att göra <3 Lycka till

Nja, henne tror jag på, men det finns säkert folk som ljuger. Märkligt. Träffade en annan kompis som också är gravid som berättade att det tagit ett år och att hennes första tog två.
  • SL185
    Anonym (Landet) skrev 2018-06-05 12:01:26 följande:

Nej precis som du säger, andras graviditets minskar inte ens chanser men det är svårt att dela glädjen när man själv sitter i skiten o kämpar månad efter månad. Det är helt normalt <3
  • SL185

Jag plussade idag!! Jag som inte skulle testa förrän efter bim..något sa till mig att testa så jag kunde inte stå emot längre. Vaknade imorse o tog ett test,,o där kom ett fint streck direkt. Bim är ju på fredag så det är lite tidigt. Men har haft kramper, illamående varje morgon nu i 4 dagar o ryggvärk igåe.

Oron har börjat så klart pga senaste missfallet. Men hoppas att det går hela vägen denna gång.

Hoppas att det smittar av sig på er nu <3

• babytjejen
    SL185 skrev 2018-06-12 07:27:58 följande:

Jag plussade idag!! Jag som inte skulle testa förrän efter bim..något sa till mig att testa så jag kunde inte stå emot längre. Vaknade imorse o tog ett test,,o där kom ett fint streck direkt. Bim är ju på fredag så det är lite tidigt. Men har haft kramper, illamående varje morgon nu i 4 dagar o ryggvärk igåe.

Oron har börjat så klart pga senaste missfallet. Men hoppas att det går hela vägen denna gång.

Hoppas att det smittar av sig på er nu <3

Stort grattis!!! Håller tummarna för dig...här har mensvärk o uppsvullna kommit plus en nedåtgående temp så väntar vara på mensen nu. Tagit testa tidigt o fått negativt...dom två gånger jag blivit gravid så har plusset varit jättestarkt så ett tidigt test ska ju ge utslag då.

Vill så gärna o blir såååå ledsen när tanken kommer att jag kanske hinner bli för gammal för att bli gravid...
  • Lestina

Hej.

Nu äntligen har kroppen kommit igång (hoppas jag) efter mf. Är inne på mensens sista dagar och hoppas att ägglossningen kommer som den ska.

Känner mig galet frustrerad och stressad. Trodde jag skulle kunna ta allt med ro, att det tar tid att bli gravid, men jag har verkligen inget tålamod!! Är på försök 6 nu och det känns som om vi försökt i en evighet!

Ledsen för mitt deppmail, behövde bara ventilera lite :)

• FGK
    Lestina skrev 2018-06-12 09:02:45 följande:

Hej.

Nu äntligen har kroppen kommit igång (hoppas jag) efter mf. Är inne på mensens sista dagar och hoppas att ägglossningen kommer som den ska.

Känner mig galet frustrerad och stressad. Trodde jag skulle kunna ta allt med ro, att det tar tid att bli gravid, men jag har verkligen inget tålamod!! Är på försök 6 nu och det känns som om vi försökt i en evighet!

Ledsen för mitt deppmail, behövde bara ventilera lite :)

Förstår precis hur du känner! Fick mitt första mf i april och nästa i maj, trodde att ägglossningen skulle komma igång direkt eftersom det var så tidigt och hade jag inte tagit ett test så hade jag trott att det bara var min vanliga mens. Men ÄL lyser med sin frånvaro.. :/ Och jag har verkligen inget tålamod! Medans sambon är hur lugn som helst och säger att det kommer när det kommer.. Blir ännu mer frustrerad när så många man känner lägger upp att de ska ha barn.. Men nu är vi med i en budgivning på ett hus som vi än så länge leder, så man kan ju hoppas att jag kommer få annat att tänka på nu en tid framöver. Håller tummarna för att ni snart lyckas! <3
  • Lestina
    FGK skrev 2018-06-12 09:12:06 följande:

Förstår precis hur du känner! Fick mitt första mf i april och nästa i maj, trodde att ägglossningen skulle komma igång direkt eftersom det var så tidigt och hade jag inte tagit ett test så hade jag trott att det bara var min vanliga mens. Men ÄL lyser med sin frånvaro.. :/ Och jag har verkligen inget tålamod! Medans sambon är hur lugn som helst och säger att det kommer när det kommer.. Blir ännu mer frustrerad när så många man känner lägger upp att de ska ha barn.. Men nu är vi med i en budgivning på ett hus som vi än så länge leder, så man kan ju hoppas att jag kommer få annat att tänka på nu en tid framöver. Håller tummarna för att ni snart lyckas! <3

Fick mitt i maj och kroppen vill sig inte riktigt, testar ägglossningstest för första gången men den vill inte komma. Mina två tidigare barn blev till snabbt, det va i och för sig några år sedan och med en annan man men va nog inte förberedd på det här. Googlar bebis, ägglossning, graviditet mm heeeeela tiden

Lycka till med hus! Håller tummarna för att du snart plussar :)
Svar på tråden Bli gravid efter missfall följas åt