• EIJ90

Bli gravid efter missfall följas åt

Startar denna tråden för att vi som drabbats av missfall kan följas åt och stötta varandra fram till en lyckad graviditet.

Vår första graviditet slutade tyvärr i missfall i v 7 för några veckor sedan. Man känner sig ensam och klart orolig även om man i efterhand förstår att det är ganska vanligt. Vi blev gravida relativt snabbt (andra "riktiga" försöket) så får vara glada för det. Vi hann aldrig berätta för någon och nu känns det inte aktuellt så känns bättre att skriva av sig här. Nu inväntar vi nästa Äl och hoppas på att bli gravida snart igen.

Under min graviditet upplevde jag nästan inga symtom förutom molvärk, trötthet och metallsmak. Trodde tidigt att något inte stämde eftersom cb med veckoindikatorn visade en vecka för lite redan från start plus avsaknanden av illamående. Jag tempar med NC och nu har äntligen tempen varit nere på normala temperaturer i 5 dagar. När borde Äl komma igång igen?

Finns det fler som är i samma sits? Känns så stressande att man inte vet om det kommer fungera nästa gång och känns som att alla runtomkring en blir gravida direkt, oplanerat jag och utan problem. Livet känns orättvist.

Finns det fler som försöker bli gravida efter missfall och kanske nån som drabbades i sin första graviditet? Nån med erfarenhet där det gått bra efter missfall? All stöttning är välkommen!

• Svar på tråden Bli gravid efter missfall följas åt
  • SL185
    babytjejen skrev 2018-06-12 08:48:00 följande:

Stort grattis!!! Håller tummarna för dig...här har mensvärk o uppsvullna kommit plus en nedåtgående temp så väntar vara på mensen nu. Tagit testa tidigt o fått negativt...dom två gånger jag blivit gravid så har plusset varit jättestarkt så ett tidigt test ska ju ge utslag då.

Vill så gärna o blir såååå ledsen när tanken kommer att jag kanske hinner bli för gammal för att bli gravid...

Tack så himla mycket! <3 åh va jobbigt när det inte tar sig, förstår dig verkligen. Jag bryter ihop varje gång:( men ge inte upp!!! Ibland får man utslag tidigt o ibland inte förrän bim! Jag tänkte ?snart är det vår tur, vi måste fortsätta kämpa lite till o be att det tar sig?. Jag trodde verkligen inte att det hade tagit sig denna gång. Det är okej att vara ledsen, släpp ut allting, men ge aldrig upp fina du <3
  • SL185
    Lestina skrev 2018-06-12 09:02:45 följande:

Hej.

Nu äntligen har kroppen kommit igång (hoppas jag) efter mf. Är inne på mensens sista dagar och hoppas att ägglossningen kommer som den ska.

Känner mig galet frustrerad och stressad. Trodde jag skulle kunna ta allt med ro, att det tar tid att bli gravid, men jag har verkligen inget tålamod!! Är på försök 6 nu och det känns som om vi försökt i en evighet!

Ledsen för mitt deppmail, behövde bara ventilera lite :)

Heej! Så klart du ska ventilera <3 beklagar ditt missfall men va skönt att kroppen är på banan igen iaf. Kände precis samma sak som du.. o har noll tålamod här. Bröt ihop vid missfallet, vid varje äl o varje gång mensen kom..pga stressen jag satte på mig själv o stackars maken. Men vi är så där för att vi längtar så mycket, hade vi inte längtat så hade vi inte brytt oss. Jag är troende och bad mycket för att bli gravid nu igen..sen tänkte jag att gud skulle inte så en så längtan i oss om det inte är meningen att vi oxå får det vi längtat efter.

En enda positiv sak med missfall är att man vet att man blir gravida! Du kan bli gravid, tänk så!

Testar du med ältest? Efter det att jag börjat testa, insåg jag att missade äl nästan alla gånger dessförinnan.
  • SL185
    FGK skrev 2018-06-12 09:12:06 följande:

Förstår precis hur du känner! Fick mitt första mf i april och nästa i maj, trodde att ägglossningen skulle komma igång direkt eftersom det var så tidigt och hade jag inte tagit ett test så hade jag trott att det bara var min vanliga mens. Men ÄL lyser med sin frånvaro.. :/ Och jag har verkligen inget tålamod! Medans sambon är hur lugn som helst och säger att det kommer när det kommer.. Blir ännu mer frustrerad när så många man känner lägger upp att de ska ha barn.. Men nu är vi med i en budgivning på ett hus som vi än så länge leder, så man kan ju hoppas att jag kommer få annat att tänka på nu en tid framöver. Håller tummarna för att ni snart lyckas! <3

Jag förstår dig.. så många jag känner är gravida nu.. det tar i ens hjärta :( men du kan bli gravid iaf! O jag hoppas o ber att du blir det inom kort o att det stannar där denna gång <3 hoppas att huset blir ert, fatta va kuuuul :)
  • elil87

6 månader efter mitt ma så kom äntligen mitt plus. När jag var som säkrast på att jag inte var gravid dessutom. Idag är det 3 veckor kvar till mitt ursprungliga bf så det känns skönt att jag åtminstone kommer vara gravid då.

Nu håller jag tummarna för att den här graviditeten går vägen och att det tar sig för er med snart <3

• xrayoflight
    elil87 skrev 2018-06-12 21:33:54 följande:

6 månader efter mitt ma så kom äntligen mitt plus. När jag var som säkrast på att jag inte var gravid dessutom. Idag är det 3 veckor kvar till mitt ursprungliga bf så det känns skönt att jag åtminstone kommer vara gravid då.

Nu håller jag tummarna för att den här graviditeten går vägen och att det tar sig för er med snart <3

åh grattis! hoppas vi är strax bakom :)
  • joannaq

Grattis till era plus kul!!!

Själv åkte jag på en infektion i livmodern och har legat inne sen söndags. Fick igår prova cytotec igen för att få ut det sista.. Men funkade inte så idag skapades jag.. Men fick i alla fall reda på att hon såg en fin äggblåsa I vänster äggstock så kroppen är ändå på g! Fick komma hem nu på kvällen och fortsätta med antibiotika.

Någon som vet hur länge man brukar blöda efter en skrapning?

Kram

• SL185
    elil87 skrev 2018-06-12 21:33:54 följande:

Wow stort grattis!! Hoppas att lilla pyret stannar där nu :)

Hur tacklar du oron? Jag fick ett tidigt missfall i april, är orolig nu hela tiden..varje gång jag går på toa får jag minnena tillbaka o kollar om det finns blod på pappret. Man vill njuta liksom!
  • SL185
    joannaq skrev 2018-06-12 22:05:45 följande:

Grattis till era plus kul!!!

Själv åkte jag på en infektion i livmodern och har legat inne sen söndags. Fick igår prova cytotec igen för att få ut det sista.. Men funkade inte så idag skapades jag.. Men fick i alla fall reda på att hon såg en fin äggblåsa I vänster äggstock så kroppen är ändå på g! Fick komma hem nu på kvällen och fortsätta med antibiotika.

Någon som vet hur länge man brukar blöda efter en skrapning?

Kram

Usch stackars dig :( styrkekramar till dig o hoppas att du mår bättre snart <3
  • joannaq
    SL185 skrev 2018-06-13 10:00:58 följande:

Usch stackars dig :( styrkekramar till dig o hoppas att du mår bättre snart <3

Tusen tack <3
  • SL185
    joannaq skrev 2018-06-13 10:20:23 följande:

Tusen tack <3

Mår du bättre idag? <3
Svar på tråden Bli gravid efter missfall följas åt