• EIJ90

Bli gravid efter missfall följas åt

Startar denna tråden för att vi som drabbats av missfall kan följas åt och stötta varandra fram till en lyckad graviditet.

Vår första graviditet slutade tyvärr i missfall i v 7 för några veckor sedan. Man känner sig ensam och klart orolig även om man i efterhand förstår att det är ganska vanligt. Vi blev gravida relativt snabbt (andra "riktiga" försöket) så får vara glada för det. Vi hann aldrig berätta för någon och nu känns det inte aktuellt så känns bättre att skriva av sig här. Nu inväntar vi nästa Äl och hoppas på att bli gravida snart igen.

Under min graviditet upplevde jag nästan inga symtom förutom molvärk, trötthet och metallsmak. Trodde tidigt att något inte stämde eftersom cb med veckoindikatorn visade en vecka för lite redan från start plus avsaknanden av illamående. Jag tempar med NC och nu har äntligen tempen varit nere på normala temperaturer i 5 dagar. När borde Äl komma igång igen?

Finns det fler som är i samma sits? Känns så stressande att man inte vet om det kommer fungera nästa gång och känns som att alla runtomkring en blir gravida direkt, oplanerat jag och utan problem. Livet känns orättvist.

Finns det fler som försöker bli gravida efter missfall och kanske nån som drabbades i sin första graviditet? Nån med erfarenhet där det gått bra efter missfall? All stöttning är välkommen!

• Svar på tråden Bli gravid efter missfall följas åt
  • Anonym (Mf)
    carolol skrev 2018-09-06 12:06:53 följande:
    Tack för dina tankar! Vi tänker likadant så egentligen borde vi idag också men frågan är om man orkar hahah :?)
    Ta ett bad eller dusch ihop och kör en snabbis :D
  • Anonym (Mf)
    Tremblement de Terre skrev 2018-09-06 11:14:08 följande:

Min mens har fortfarande inte dykt upp. Det är visserligen bara 4 veckor plus 1 dag sedan operationen, och jag fick en blödning som en mens veckan efter. Om den blödningen räknas som senaste mens är jag bara på dag 23 nu. Men har pms-humör och ömma bröst. Vill så gärna få mens så att ägglossningen har chans att sätta igång! Blir så sugen när ni pratar om glada smileys och ligg ;)

Då håller jag tummarna för att du inte har så många dagar kvar till mens nu.
    Hade du lång cykel innan?
  • Tremblement de Terre
    Anonym (Mf) skrev 2018-09-06 12:41:56 följande:

Då håller jag tummarna för att du inte har så många dagar kvar till mens nu.

Hade du lång cykel innan?

Har haft lite oregelbundet sedan jag tog ut spiralen i mars men nej inte lång cykel. 26-29 dagar ungefär. Håll tummarna hårt <3 :)
  • Anonym (Mf)
    Tremblement de Terre skrev 2018-09-06 13:50:03 följande:
    Har haft lite oregelbundet sedan jag tog ut spiralen i mars men nej inte lång cykel. 26-29 dagar ungefär. Håll tummarna hårt <3 :)
    Ja men då håller jag stenhårt! Borde ju komma inom en vecka då :)
  • sussovich
    carolol skrev 2018-09-06 10:32:20 följande:

Haha ingen fara ;)

Jag fick glad smiley på clearblues digitala test i måndags 3/9. Vi har myst 30/8, 2/9, 3/9, 4/9 och 5/9. Tror ni vi behöver mysa ikväll också eller räcker det för att maximera chanserna? Vi är båda i en trött period och har väl mest känt att det varit för att maximera chanserna som vi legat i de senaste dagarna :?)

Du har gjort precis allt för att maxa chanserna, så ta ni det lugnt! :)
  • carolol
    sussovich skrev 2018-09-06 16:18:16 följande:

Tack snälla du! Får hålla tummarna nu då :)
  • carolol
    sussovich skrev 2018-09-06 16:18:16 följande:

Har ni fått till det något då? :)
  • sussovich
    carolol skrev 2018-09-06 17:26:23 följande:

Har ni fått till det något då? :)

Vi har inte gått all in denna gången, för vi har varit så trötta båda två.. Men nu går inte tempen upp heller så antingen blir det ingen ägglossning endå denna månaden eller så släpper den väldigt sent.. Får se hur tempen fortsätter :)
  • Anonym (Upptäckte MA v.19)

Nu har det gått 2,5 månader sen mitt MA vi har försök 2 st cykler men inte lyckats. Hade hoppats på denna men eftersom att jag förra veckan fick ta bort cellförändringar måste jag vänta en cykel nu innan vi kan försöka igen. Och självklart börjar jag känna av att ÄL är på gång. Extra jobbigt är att flera runt om mig är gravida eller har precis fått barn. Och nu skulle det ha varit 2 månader kvar innan BF om jag inte hade haft mitt MA. Känns så tungt just nu :(

• carolol
    Anonym (Upptäckte MA v.19) skrev 2018-09-07 21:06:15 följande:

Nu har det gått 2,5 månader sen mitt MA vi har försök 2 st cykler men inte lyckats. Hade hoppats på denna men eftersom att jag förra veckan fick ta bort cellförändringar måste jag vänta en cykel nu innan vi kan försöka igen. Och självklart börjar jag känna av att ÄL är på gång. Extra jobbigt är att flera runt om mig är gravida eller har precis fått barn. Och nu skulle det ha varit 2 månader kvar innan BF om jag inte hade haft mitt MA. Känns så tungt just nu :(

Förstår känslan av att det är jobbigt att andra omkring skaffar barn..min sambos syster ska ha barn nu snart och jag fick MA konstaterat vid midsommar..känns som alla förutom vi ska ha barn :( vi har försökt en omgång och är nu inne på andra, känns som det inte går att tänka på nåt annat än detta :/ men vi får hoppas att vi snart får bli gravida igen <3
Svar på tråden Bli gravid efter missfall följas åt