• EIJ90

Bli gravid efter missfall följas åt

Startar denna tråden för att vi som drabbats av missfall kan följas åt och stötta varandra fram till en lyckad graviditet.

Vår första graviditet slutade tyvärr i missfall i v 7 för några veckor sedan. Man känner sig ensam och klart orolig även om man i efterhand förstår att det är ganska vanligt. Vi blev gravida relativt snabbt (andra "riktiga" försöket) så får vara glada för det. Vi hann aldrig berätta för någon och nu känns det inte aktuellt så känns bättre att skriva av sig här. Nu inväntar vi nästa Äl och hoppas på att bli gravida snart igen.

Under min graviditet upplevde jag nästan inga symtom förutom molvärk, trötthet och metallsmak. Trodde tidigt att något inte stämde eftersom cb med veckoindikatorn visade en vecka för lite redan från start plus avsaknanden av illamående. Jag tempar med NC och nu har äntligen tempen varit nere på normala temperaturer i 5 dagar. När borde Äl komma igång igen?

Finns det fler som är i samma sits? Känns så stressande att man inte vet om det kommer fungera nästa gång och känns som att alla runtomkring en blir gravida direkt, oplanerat jag och utan problem. Livet känns orättvist.

Finns det fler som försöker bli gravida efter missfall och kanske nån som drabbades i sin första graviditet? Nån med erfarenhet där det gått bra efter missfall? All stöttning är välkommen!

• Svar på tråden Bli gravid efter missfall följas åt
  • carolol
    SL185 skrev 2018-08-21 10:14:21 följande:

Hej! Beklagar ditt missfall :( jag tycker mig se ett streck. Men har du testat negativt efter missfallet? Hormonerna kan ju sitta kvar ett tag o visa falskt positivt tyvärr, men hoppas att det är en ny graviditet på gång!

Jag fick en mens innan jag blev gravid igen (efter missfall). O då mådde jag illa typ 11 dagar efter äl, det var så jag misstänkte att jag var gravid igen. O mkt riktigt testade jag positivt några dagar senare. Det slutade i missfall igen dessvärre. O nu har jag hunnit få mens igen o äl igen efter senaste missfallet..vet inte om vi lyckades bli gravida nu. Bim är på söndag, hade ägglossning typ 12 augusti.

Hur lång cykel brukar du ha? Tänker att det knappt gått 3 veckor sedan ditt missfall. Men om du har kortare cykel så är det möjligt att du haft äl tidigare o därav ny graviditet. Har du fått fler/tydligare symtom? Har du tagit nytt test?

Åh hoppas hoppas det tagit sig nu och att du är gravid igen! Uppdatera gärna när du tagit test :)
  • MissJibs
    SL185 skrev 2018-08-21 10:14:21 följande:

Hej! Beklagar ditt missfall :( jag tycker mig se ett streck. Men har du testat negativt efter missfallet? Hormonerna kan ju sitta kvar ett tag o visa falskt positivt tyvärr, men hoppas att det är en ny graviditet på gång!

Jag fick en mens innan jag blev gravid igen (efter missfall). O då mådde jag illa typ 11 dagar efter äl, det var så jag misstänkte att jag var gravid igen. O mkt riktigt testade jag positivt några dagar senare. Det slutade i missfall igen dessvärre. O nu har jag hunnit få mens igen o äl igen efter senaste missfallet..vet inte om vi lyckades bli gravida nu. Bim är på söndag, hade ägglossning typ 12 augusti.

Hur lång cykel brukar du ha? Tänker att det knappt gått 3 veckor sedan ditt missfall. Men om du har kortare cykel så är det möjligt att du haft äl tidigare o därav ny graviditet. Har du fått fler/tydligare symtom? Har du tagit nytt test?

Jag testade aldrig efter missfallet, borde gjort d nu när jag tänker efter. Jag tror oxå att jag hade äl 12e augusti. O borde därför ha bim på söndag. Mina symptom blir fler. Har nästan inga flytningar (precis som förra graviditeten), mer ont i brösten på yttre delen, större körtlar. Molvärk/mensvärk till o från.

Min cykel brukar va 28 dagar.

Har beställt hem tester, 2 st cb plus samt ett digitalt. Jag o killen har bestämt oss för att som tidigast testa på söndag igen. Men försöker hålla mig till helgen därpå om jag kan.

D e ju så svårt att veta om man kan lita på ett plus nu.
  • SL185
    MissJibs skrev 2018-08-21 10:49:02 följande:

Jag testade aldrig efter missfallet, borde gjort d nu när jag tänker efter. Jag tror oxå att jag hade äl 12e augusti. O borde därför ha bim på söndag. Mina symptom blir fler. Har nästan inga flytningar (precis som förra graviditeten), mer ont i brösten på yttre delen, större körtlar. Molvärk/mensvärk till o från.

Min cykel brukar va 28 dagar.

Har beställt hem tester, 2 st cb plus samt ett digitalt. Jag o killen har bestämt oss för att som tidigast testa på söndag igen. Men försöker hålla mig till helgen därpå om jag kan.

D e ju så svårt att veta om man kan lita på ett plus nu.

Åh va kul att våra cyklar är lika! Det låter väldig lovande att symtomen blir fler, hoppas o ber att du är gravid på nytt :) får du starkare plus när du testar igen, då kan du lita på att det är en ny graviditet :)

Jag hoppas att jag kan hålla mig till söndag oxå..kommer dock testa innan om jag får tydliga symtom.
  • MissJibs
    SL185 skrev 2018-08-21 11:10:04 följande:

Åh va kul att våra cyklar är lika! Det låter väldig lovande att symtomen blir fler, hoppas o ber att du är gravid på nytt :) får du starkare plus när du testar igen, då kan du lita på att det är en ny graviditet :)

Jag hoppas att jag kan hålla mig till söndag oxå..kommer dock testa innan om jag får tydliga symtom.

Jag hoppas oxå d. Ja d e ju kul att vi verkar va synkade. Vi får hålla tummar o tår att d går vägen för oss båda. Jag e ju nästan 100% säker på att d e en ny graviditet men jag vågar inte testa igen ännu.
  • SL185
    MissJibs skrev 2018-08-21 11:52:33 följande:

Jag hoppas oxå d. Ja d e ju kul att vi verkar va synkade. Vi får hålla tummar o tår att d går vägen för oss båda. Jag e ju nästan 100% säker på att d e en ny graviditet men jag vågar inte testa igen ännu.

Ja hopps hooppas! Den som väntar på nåt gott :)
  • MissJibs
    SL185 skrev 2018-08-21 14:00:45 följande:

Ja hopps hooppas! Den som väntar på nåt gott :)

Precis ???? håll mig uppdaterad
  • Sannasofia

Hej på er!

Precis vad jag behövde ha hjälp med i denna tråden.

Jag fick MA i v11 men fostret dog i v5. Fick avsluta graviditeten medicinsk med tabletter hemma och blödde i ca 9 dagar. Vart på återbesök och allt var bra. Men nu är min fråga hur vet jag när jag har ägglossning igen? Idag är det 14 dagar sedan första blödningen. Plussar tyvärr på graviditetstest fast fostret dog för 8v sedan. Tog även ett ägglossningstest idag som visade förtil..... Blir förvirrad. Kan någon ge mig lite svar eller tips på vad som stämmer och inte av dessa tester? Normal cykeln är ca 30 dagar. Vi är redo att försöka igen ????

• babytjejen
    Sannasofia skrev 2018-08-21 20:38:02 följande:

Hej på er!

Jag fick MA i v11 men fostret dog i v5. Fick avsluta graviditeten medicinsk med tabletter hemma och blödde i ca 9 dagar. Vart på återbesök och allt var bra. Men nu är min fråga hur vet jag när jag har ägglossning igen? Idag är det 14 dagar sedan första blödningen. Plussar tyvärr på graviditetstest fast fostret dog för 8v sedan. Tog även ett ägglossningstest idag som visade förtil..... Blir förvirrad. Kan någon ge mig lite svar eller tips på vad som stämmer och inte av dessa tester? Normal cykeln är ca 30 dagar. Vi är redo att försöka igen ????

Jag tog ältester varje dag sedan jag slutat blöda(hade oxå ma) för att på så sätt se när dom blev svaga igen o sedan bli starka igen...tog tabletterna den 17 april o hade första ägglossningen den 4 maj...så gick väldigt fort för mig,hoppas din kropp återhämtar sig snabbt oxå. Beklagar verkligen ditt MA, det är ett tragiskt besked...

Vi hade försökt i ca tre år när vi blev gravida o fick sedan MA, men är ju lika hårt hur länge man än försökt. Kändes bara så orättvist när man äntligen lyckades, när man gjorde allt rätt, åt rätt gått ner i vikt o så får man ej behålla det. Börjar närma mig tiden då den lille skulle kommit, det kommer bli extra tufft då tror jag om vi ej lyckas plussa innan dess...
  • Anonym (Mf)
    Sannasofia skrev 2018-08-21 20:38:02 följande:

Hej på er!

Beklagar ditt MA!

Om gravtest fortfarande visar gravid så är det inte så konstigt att äl testet visar fertil, men det betyder inte att du är fertil. Det är värdena som inte är tillbaka på noll.
    Hade jag varit du hade jag tagit kontakt med sjukvården för att se hur ditt hcg värden ligger.

Det är ju först när hcg värdet är tillbaka till normalt som cykeln kan börja om igen.

Så börja med det och sen när gravtest visar negativt är det bara att börja med äl test efter din nästa mens.

Ni kan ju fortfarande ha sex varannan dag för att få optimal chans att lyckas.

Lycka till!

• SL185
    MissJibs skrev 2018-08-21 15:32:23 följande:

Precis ???? håll mig uppdaterad

Absolut!
Svar på tråden Bli gravid efter missfall följas åt