• EIJ90

Bli gravid efter missfall följas åt

Startar denna tråden för att vi som drabbats av missfall kan följas åt och stötta varandra fram till en lyckad graviditet.

Vår första graviditet slutade tyvärr i missfall i v 7 för några veckor sedan. Man känner sig ensam och klart orolig även om man i efterhand förstår att det är ganska vanligt. Vi blev gravida relativt snabbt (andra "riktiga" försöket) så får vara glada för det. Vi hann aldrig berätta för någon och nu känns det inte aktuellt så känns bättre att skriva av sig här. Nu inväntar vi nästa Äl och hoppas på att bli gravida snart igen.

Under min graviditet upplevde jag nästan inga symtom förutom molvärk, trötthet och metallsmak. Trodde tidigt att något inte stämde eftersom cb med veckoindikatorn visade en vecka för lite redan från start plus avsaknanden av illamående. Jag tempar med NC och nu har äntligen tempen varit nere på normala temperaturer i 5 dagar. När borde Äl komma igång igen?

Finns det fler som är i samma sits? Känns så stressande att man inte vet om det kommer fungera nästa gång och känns som att alla runtomkring en blir gravida direkt, oplanerat jag och utan problem. Livet känns orättvist.

Finns det fler som försöker bli gravida efter missfall och kanske nån som drabbades i sin första graviditet? Nån med erfarenhet där det gått bra efter missfall? All stöttning är välkommen!

• Svar på tråden Bli gravid efter missfall följas åt
  • MissJibs

Precis nyss upptäckte jag bruna flytningar/blödningar... Jag e jätte rädd att d kanske e ett tidigt missfall om jag nu e gravid. E d ngn annan som haft så tidigt i en graviditet? Jag e jätte rädd me tanke på att jag nyss haft missfall.

• SL185
    carolol skrev 2018-08-21 10:40:03 följande:

Åh hoppas hoppas det tagit sig nu och att du är gravid igen! Uppdatera gärna när du tagit test :)

Åh det hoppas jag med! Samtidigt som jag är väldigt orolig för hur nästa graviditet kommer sluta..det blir så antar jag när man haft flera missfall :(

Hur går det för dig? Jag har varit lite frånvarande här o ville lugna mig ett tag :)
  • SL185
    MissJibs skrev 2018-08-22 13:24:58 följande:

Precis nyss upptäckte jag bruna flytningar/blödningar... Jag e jätte rädd att d kanske e ett tidigt missfall om jag nu e gravid. E d ngn annan som haft så tidigt i en graviditet? Jag e jätte rädd me tanke på att jag nyss haft missfall.

Nej jag har alltid fått det efter Bim..men en sak jag märkt med min kropp är att jag sedan efter första missfallet alltid får lite bruna flytningar nån dag innan mens som förvarning. Förut kom mensen direkt men nu får jag bruna flytningar en dag innan typ.

Åh jag hoppas att de avtar!! Har du tagit ett nytt test? Den första var så svag så man vet inte om det var svagt plus eller spök :(
  • MissJibs
    SL185 skrev 2018-08-22 14:03:10 följande:

Nej jag har alltid fått det efter Bim..men en sak jag märkt med min kropp är att jag sedan efter första missfallet alltid får lite bruna flytningar nån dag innan mens som förvarning. Förut kom mensen direkt men nu får jag bruna flytningar en dag innan typ.

Åh jag hoppas att de avtar!! Har du tagit ett nytt test? Den första var så svag så man vet inte om det var svagt plus eller spök :(

Minns att jag fick så här i v 8 tror jag innan missfallet o därför e jag extra orolig. Jag hoppas att d inte e ngn fara utan att d kanske bara e ngt som kroppen behöver få ut efter missfallet. Kommer nog googla runt för att se om ngn annan haft liknande men d inte varit ngn fara.

Ska testa till helgen o sen avvakta för att se om d i så fall sker en stegring om jag e gravid.
  • SL185
    MissJibs skrev 2018-08-22 14:25:43 följande:

Minns att jag fick så här i v 8 tror jag innan missfallet o därför e jag extra orolig. Jag hoppas att d inte e ngn fara utan att d kanske bara e ngt som kroppen behöver få ut efter missfallet. Kommer nog googla runt för att se om ngn annan haft liknande men d inte varit ngn fara.

Ska testa till helgen o sen avvakta för att se om d i så fall sker en stegring om jag e gravid.

Mina missfall har oxå börjat med bruna flytningar tyvärr :( men vet du vad, det behöver verkligen inte betyda missfall igen!! Finns många som blöder under graviditeten..jag har en vän som blödde rejäääält (mer än mens) under typ hela graviditeten men sen kom en liten frisk knodde ut iaf :) va stark nu <3
  • MissJibs
    SL185 skrev 2018-08-22 14:55:39 följande:

Mina missfall har oxå börjat med bruna flytningar tyvärr :( men vet du vad, det behöver verkligen inte betyda missfall igen!! Finns många som blöder under graviditeten..jag har en vän som blödde rejäääält (mer än mens) under typ hela graviditeten men sen kom en liten frisk knodde ut iaf :) va stark nu <3

Tack för dina ord. Jag ska hålla hoppet uppe <3
  • Sannasofia
    babytjejen skrev 2018-08-21 21:22:38 följande:

Jag tog ältester varje dag sedan jag slutat blöda(hade oxå ma) för att på så sätt se när dom blev svaga igen o sedan bli starka igen...tog tabletterna den 17 april o hade första ägglossningen den 4 maj...så gick väldigt fort för mig,hoppas din kropp återhämtar sig snabbt oxå. Beklagar verkligen ditt MA, det är ett tragiskt besked...

Vi hade försökt i ca tre år när vi blev gravida o fick sedan MA, men är ju lika hårt hur länge man än försökt. Kändes bara så orättvist när man äntligen lyckades, när man gjorde allt rätt, åt rätt gått ner i vikt o så får man ej behålla det. Börjar närma mig tiden då den lille skulle kommit, det kommer bli extra tufft då tror jag om vi ej lyckas plussa innan dess...

Beklagar ditt MA. Alltid jobbig att mista något stort som litet och man har ställt sig in på en bebis. Hoppas ni orkar och försätter färska igen och att det går vägen för er.

Jag ringde gyn idag och fick svaret att jag ska räkna med att plusa 4v efter jag avslutade graviditeten medicinskt. Så får vänta i 2v till och se om jag fortsätter att plussa på stickan. Hoppas kroppen återställer sig snabbt så man kan börja om på nytt. Vi har en dotter hemma på 2år och önskar så gärna kunna ge henne ett syskon då jag själv inte har några.
  • carolol
    SL185 skrev 2018-08-22 13:59:54 följande:

Åh det hoppas jag med! Samtidigt som jag är väldigt orolig för hur nästa graviditet kommer sluta..det blir så antar jag när man haft flera missfall :(

Hur går det för dig? Jag har varit lite frånvarande här o ville lugna mig ett tag :)

Ja förstår det! Är själv jätteorolig över tanken på att bli gravid igen då det känns som att jag inte kommer att ha minsta glädje under första delen av graviditeten eftersom jag kommer vara så rädd för MF eller MA :( Är inne på andra mensen efter MAt och hoppas varje dag att det ska ta sig denna månad, har köpt äl-tester och ska försöka ligga varannan dag samt varje dag under äl. Vill så gärna :( Var nog bra att du var frånvarande ett tag, jag har svårt att hålla mig ifrån fl trots att det gör att jag bara vill ännu mer och får svårare att tänka på vardagliga saker.. :/ men är samtidigt guld värt att kunna kommunicera med andra som är i liknande situation!
  • MissJibs

Började blöda idag, väldigt mörkt färskt blod. Antar att d v ett tidigt missfall... Jag känner mig uppgiven ????

• carolol
    MissJibs skrev 2018-08-23 16:19:44 följande:

Började blöda idag, väldigt mörkt färskt blod. Antar att d v ett tidigt missfall... Jag känner mig uppgiven ????

Åh vad tråkigt!! Förstår känslan när du verkligen byggt upp förväntningarna :(
Svar på tråden Bli gravid efter missfall följas åt