• Morr123

Vaccin

Hej!

Min trettonåring dotter ska ta HPV-vaccin denna vår. Hon är väldigt spruträdd och har sagt att vi måste hålla fast henne om hon ska ta den.

Jag undrar om jag ska hålla fast henne medans hon tar sprutan eller om jag ska låta henne slippa ta den.

Vad tycker ni?

• Svar på tråden Vaccin
  • LovisaM

Rekommenderar att ta det vaccinet.

Kanske går att muta henne på något sätt?

• Aylae

Hmm hålla fast låter inte som en bra idé. Det var så min fobi för sprutor och blodprov initierades.

• Morr123
    LovisaM skrev 2018-04-01 17:49:37 följande:

Rekommenderar att ta det vaccinet.

Kanske går att muta henne på något sätt?

Har försökt det. Men hon vägrar ändå:(
  • Morr123
    Aylae skrev 2018-04-01 18:09:55 följande:

Hmm hålla fast låter inte som en bra idé. Det var så min fobi för sprutor och blodprov initierades.

Det kanske inte är en bra idé, men hon måste ju ta sprutan.
  • Anonym (Förklara)

Förklara varför hon får det, för att minska risken för att bli allvarligt sjuk. Prata om det.

• Morr123
    Anonym (Förklara) skrev 2018-04-01 18:21:36 följande:

Förklara varför hon får det, för att minska risken för att bli allvarligt sjuk. Prata om det.

Har förklarat det massvis med gånger, men jag får göra det igen.
  • Anonym (OKEJ.....)

Snälla! Håll inte fast henne! Låt henne hellre slippa ta vaccinet, det kommer bara bli värre om du håller fast henne!

• Morr123
    Anonym (OKEJ.....) skrev 2018-04-01 19:13:05 följande:

Snälla! Håll inte fast henne! Låt henne hellre slippa ta vaccinet, det kommer bara bli värre om du håller fast henne!

Fast hon måste ju ta vaccinet!
  • Aylae
    Morr123 skrev 2018-04-01 19:14:27 följande:

Fast hon måste ju ta vaccinet!

Men måste hon ta det till varje pris? Är det det där mot livmoderhalscancer? Vi i den äldre generationen har ju inte fått det menar jag. Men självklart är det ditt beslut. Förstår att det är svårt.
Svar på tråden Vaccin