• Morr123

Vaccin

Hej!

Min trettonåring dotter ska ta HPV-vaccin denna vår. Hon är väldigt spruträdd och har sagt att vi måste hålla fast henne om hon ska ta den.

Jag undrar om jag ska hålla fast henne medans hon tar sprutan eller om jag ska låta henne slippa ta den.

Vad tycker ni?

• Svar på tråden Vaccin
  • Morr123
    Aylae skrev 2018-04-01 19:37:28 följande:

Men måste hon ta det till varje pris? Är det det där mot livmoderhalscancer? Vi i den äldre generationen har ju inte fått det menar jag. Men självklart är det ditt beslut. Förstår att det är svårt.

Ja, det är det vaccinet mot livmodershalscanser. Jag vill ju att hon tar det så hon inte får canser och dör.
  • Anonym (Avvakta)
    Morr123 skrev 2018-04-01 20:47:38 följande:

Snälla kan någon hjälpa mig!!?!

Måste hon ta den NU? 
  • Morr123
    Anonym (Avvakta) skrev 2018-04-01 20:49:19 följande:

Måste hon ta den NU? 

Nej, eller vad täncker du på? Man ska väll ge det innan dem har haft samlag för att få effekt?
  • fru nyfiken

Hej.

Helst inte hålla fast. Be skolsköterska hjälpa er med ett samtal innan så hon känner sig trygg. Vår stora dotter tar alltid Emla bedövningdplåster en timme innan spruta. Hon är rädd.

Den bedövar huden så det känns mindre. För henne hjälper plåster fysiskt men mest psykologiskt.

Sedan kan man överväga lugnande tablett innan. Det ges hos tandläkare innan vid stark rädsla.

Jag blev fasthållen som barn själv o har haft nålfobi i hela mitt liv. Ta kontakt med skolsköterska o förklara. Det är viktigt att hon tar din dotters spruträdsla på allvar.

Jag kör själv med Emla plåster o det är viktigt för mig att de förstår min rädsla o inte viftar bort den.

Lycka till

• Morr123
    fru nyfiken skrev 2018-04-01 21:34:31 följande:

Hej.

Helst inte hålla fast. Be skolsköterska hjälpa er med ett samtal innan så hon känner sig trygg. Vår stora dotter tar alltid Emla bedövningdplåster en timme innan spruta. Hon är rädd.

Den bedövar huden så det känns mindre. För henne hjälper plåster fysiskt men mest psykologiskt.

Sedan kan man överväga lugnande tablett innan. Det ges hos tandläkare innan vid stark rädsla.

Jag blev fasthållen som barn själv o har haft nålfobi i hela mitt liv. Ta kontakt med skolsköterska o förklara. Det är viktigt att hon tar din dotters spruträdsla på allvar.

Jag kör själv med Emla plåster o det är viktigt för mig att de förstår min rädsla o inte viftar bort den.

Lycka till

Tack tack tack! Ska ringa till sjuksköterskan efter påsk och prata med henne. Vi får testa med Emla plåster!
  • Anonym (Steril)

Finns flera som blivit sterila av det vaccinet. Massor av tjejer har fått sina liv förstörda av det. Googla. Finns massor på you tube. Snälla förstör inte din dotters liv.

En väns dotter blev riktigt sjuk av vaccinet och har ångrat det varje dag sedan dess. Hon har neurologiska störningar och ont i kroppen.

• Tveksamt
    Anonym (Steril) skrev 2018-04-01 23:03:18 följande:

Finns flera som blivit sterila av det vaccinet. Massor av tjejer har fått sina liv förstörda av det. Googla. Finns massor på you tube. Snälla förstör inte din dotters liv.

En väns dotter blev riktigt sjuk av vaccinet och har ångrat det varje dag sedan dess. Hon har neurologiska störningar och ont i kroppen.

Nope, det där är bullshit. Det är en myt som med glädje sprids av antivaccin-tomtarna för att skrämma folk till att inte ta vaccinet. Vilket man också hittar information om när man använder Google.
    Ett bra argument behöver ingen hög röst. Retar du upp dig på små saker är du väl helt enkelt inte större än så.
  • Kattflickan

Jag tror att det enda sättet är att hon är tillräckligt motiverad. Om hon undviker den här sprutan nu kommer hennes rädsla bara att öka och en vacker dag kommer det att dyka upp en situation när hon måste ta en spruta eller blodprov och då kommer hon att få ännu mer panik.

Jag var spruträdd innan jag gjorde min första ivf. Redan vid utredningen fick jag ta en del blodprov och vid stimuleringen var det en spruta i magen varje dag. Tre ivf:er har jag gjort. Jag bestämde mig helt enkelt för att jag var tvungen att komma över min rädsla. Jag ville verkligen ha barn, det var min drivkraft. För mig var det bättre att ta sprutan själv än att låta min man göra det. Under graviditeten fick jag ta många blodprov och fick graviditetsdiabetes och fick sticka mig i fingret en massa så det blev som en KBT behandling.

Processen kan bli en bra grej för din dotter. Att inse att ibland måste man göra saker man inte gillar, för ett bra syfte. Jag antar att du berättat om cancern hon kan förebygga, en cancerform som inte är så vanlig fast med hög dödlighet.

Jag tar regelbundet blodprov idag, pga hypotyreos och varje gång ser jag på när de tar blodprovet för att möta rädslan.

• Pentra

Och hur stolt förälder kommer du att vara efter du låtit hållit fast din dotter för att mot hennes vilja spruta in gifter i hennes blod; gifter som dokumenterat orsakar bl.a. underlivsmissbildningar, förstörda äggstockar, infertilitet, GBS, genmutationer, cancer och tom. dödsfall, och mer därtill! Intet ont anande tonårsflickor uppmanas och manas att ta Gardasil; och godtrogna och oförståndiga föräldrar låter sig luras och vilseledas; men detta vaccin innehåller bl.a. polysorbat-80, och polysorbat-80 är bevisat cancerframkallande! Vaccinet innehåller även aluminium, vilket även detta har konstaterats ge hemska/livsfarliga biverkningar. I många länder tas Gardasils farlighet på allvar, medan man leker rysk roulette med svenska flickors liv och hälsa! I Sverige verkar Gardasils farlighet sopas under mattan och idogt undanhållas befolkningen, så var inte så lättlurad och godtrogen utan googla även på vad forskning kommit fram till i andra länder. ... Med vänlig hälsning, Pentra

Svar på tråden Vaccin