• Morr123

Vaccin

Hej!

Min trettonåring dotter ska ta HPV-vaccin denna vår. Hon är väldigt spruträdd och har sagt att vi måste hålla fast henne om hon ska ta den.

Jag undrar om jag ska hålla fast henne medans hon tar sprutan eller om jag ska låta henne slippa ta den.

Vad tycker ni?

• Svar på tråden Vaccin
  • 1234568

Tycker ni ska ge det. Vi har fått en fin möjlighet att rädda våra döttrar från en tidig död, och den ska man ta.

Om du funderar på hur mycket skulle du ångra dig om du inte gav vaccinet, och din dotter får cancer? Svaret har du där...

• Anonym (testa)
    Morr123 skrev 2018-04-01 13:37:12 följande:

Hej!

Min trettonåring dotter ska ta HPV-vaccin denna vår. Hon är väldigt spruträdd och har sagt att vi måste hålla fast henne om hon ska ta den.

Jag undrar om jag ska hålla fast henne medans hon tar sprutan eller om jag ska låta henne slippa ta den.

Vad tycker ni?

Jag har själv som förälder märkt att jag tenderar att ta mina barns känslor och vad de säger om dem på alldeles för stort allvar. Låt henne prata om rädslan och bekräfta med lite hummanden och förstående ögonkast märka att du lyssnar på henne, men gör ingen sak av det, försök inte tala förstånd med henne, försök inte övertyga henne, dvs bekräfta inte att du tar hennes rädsla på allvar.

När tiden har kommit för henne att ta sprutan kanske hon kan gå till skolsyster själv, och då kanske skolsyster får ta sprutan ändå, för att hon inte vågar protestera när det är en annan vuxen än föräldrarna. Skolsköterskor är riktiga proffs som för det mesta vet hur man pratar med barn för att inge förtroende. Det är trots allt bara ett stick och kanske lite smärta, men inget särskilt svårartat, kommer hon att märka.

Skulle det ändå hända att hon faktiskt vägrar, får ni försöka skapa en annan strategi.
  • Anonym (Nej)

Tänk att så många tror på att hälsa kommer via en spruta! Hälsa och välmående kommer INTE via vaccinationer. Aldrig och då menar jag ALDRIG skulle jag om jag hade en dotter ge henne denna spruta. Jag skulle lära henne från tidig ålder att en bra hälsa får man genom att ta hand om sig själv, ge sin kropp det den verkligen behöver, näring är a och o när det kommer till hälsa och välmående, inte fylla den med en massa gifter! Tänk att så fort vacciner nämns så blir det en sån enorm hets, vaccinerar du inte kommer du att dö ???? vad är det för dumheter Egentligen? Vi människor är idag så rädda att lita på vår egen tro, vi lyssnar blint på vad alla andra säger och har tappat kontakten totalt med våra kroppar. Men hur som helst till sist vill jag bara säga att alla gör som dom vill, vill du tvinga din dotter gör då det, eller så väljer ni helt enkelt att inte ta sprutan..

• Anonym (Miso)
    Anonym (Nej) skrev 2018-04-02 17:53:07 följande:

Tänk att så många tror på att hälsa kommer via en spruta! Hälsa och välmående kommer INTE via vaccinationer. Aldrig och då menar jag ALDRIG skulle jag om jag hade en dotter ge henne denna spruta. Jag skulle lära henne från tidig ålder att en bra hälsa får man genom att ta hand om sig själv, ge sin kropp det den verkligen behöver, näring är a och o när det kommer till hälsa och välmående, inte fylla den med en massa gifter! Tänk att så fort vacciner nämns så blir det en sån enorm hets, vaccinerar du inte kommer du att dö ???? vad är det för dumheter Egentligen? Vi människor är idag så rädda att lita på vår egen tro, vi lyssnar blint på vad alla andra säger och har tappat kontakten totalt med våra kroppar. Men hur som helst till sist vill jag bara säga att alla gör som dom vill, vill du tvinga din dotter gör då det, eller så väljer ni helt enkelt att inte ta sprutan..

Struntar du i cellprovtagningen också? Behövs ju inte om rätt näring kan hjälpa tänker jag....
  • Anonym (Vaccinera för framtidens skull)
    Anonym (Miso) skrev 2018-04-02 18:02:32 följande:
    Struntar du i cellprovtagningen också? Behövs ju inte om rätt näring kan hjälpa tänker jag....
    "Nej" skippar nog mammografin också.
  • Iarwain
    Anonym (Nej) skrev 2018-04-02 17:53:07 följande:
    Jodåserruatt.

Din tro verkar vara viktigare än vetenskap.

Själv är jag tämligen säker på att min tro aldrig kommer kunna leva upp till den standard vetenskapen har.
  • Pentra
    Anonym (Vaccinera för framtidens skull) skrev 2018-04-02 09:53:56 följande:
    Det du skriver är direkt felaktigt. Det stämmer helt enkelt inte. Angående överdriften med faran med aluminium i Gardasil... "Mängden aluminium i vaccinet motsvarar den mängd ett spädbarn får via modersmjölksersättningen under två dygn." Källa: 1177

Jo, det stämmer! Och det är faktiskt på det viset att Gardasil ger än fler biverkningar och skador än så. Du blir dessutom förd bakom ljuset när de ist informerar om och likställer injektionsmängden med orala aluminiumintag. Det är faktiskt och absolut en VÄLDIG skillnad på att få i sig gifter och kemikalier via munnen och matsmältning än via blodomloppet. De mängder av gifter och kemikalier kroppen klarar via det man äter är betydligt högre än vad kroppen klarar av att få in via blodomloppet. Gifter som kommer in i kroppen via blodomloppet kommer in på ett onaturligt sätt och kan därför, även i väldigt liten mängd, utlösa autoimmuna reaktioner och livslånga skador, och, som sagt, även dödsfall. ... Med vänlig hälsning, Pentra
  • Anonym (Vaccinera för framtidens skull)
    Pentra skrev 2018-04-02 18:14:01 följande:

Jo, det stämmer! Och det är faktiskt på det viset att Gardasil ger än fler biverkningar och skador än så. Du blir dessutom förd bakom ljuset när de ist informerar om och likställer injektionsmängden med orala aluminiumintag. Det är faktiskt och absolut en VÄLDIG skillnad på att få i sig gifter och kemikalier via munnen och matsmältning än via blodomloppet. De mängder av gifter och kemikalier kroppen klarar via det man äter är betydligt högre än vad kroppen klarar av att få in via blodomloppet. Gifter som kommer in i kroppen via blodomloppet kommer in på ett onaturligt sätt och kan därför, även i väldigt liten mängd, utlösa autoimmuna reaktioner och livslånga skador, och, som sagt, även dödsfall. ... Med vänlig hälsning, Pentra
    Jaja, var och en blir ju salig på sin tro.
    Själv hoppas jag på att vaccinationsprogrammet blir obligatoriskt här i Sverige. Ju förr desto bättre.
  • Iarwain
    Pentra skrev 2018-04-02 18:14:01 följande:

...och länka gärna till dessa belägg så det går att bemöta dessa svepande kommentarerna.
  • Anonym (Men...)

Är det verkligen bara jag som tycker att det inte är så hemskt om hon slipper? Klart att det är bättre att hon tar sprutan men om hon inte gör det får hon vara extra noga med skydd och cellprover när hon är äldre. Gissar att ts och hennes generation inte vaccinerades mot hpv och ts har ju lika stor risk att utveckla cancer som hennes ovaccinerade dotter.

Men låt skolsköterskan prata med henne och emla var ju en kanonidé.

Svar på tråden Vaccin