• marsen

Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?

Här kan vi samlas och tråna efter varje litet tecken på att en förlossning är på gång! Även fast det kan dröja flera veckor till så hoppas man ju att varje liten tarmtömning eller sammandragning ska vara ett tecken på att det är på G. Är inte läpparna liiite svullna idag? Visst känns det som att jag boar ovanligt mycket idag? Tröttare?

Sen kan vi ju se vilka tecken som faktiskt ÄR tecken när bebbarna sen börjar titta ut.

Häng på!

• Svar på tråden Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?
  • Linnet1976
    marsen skrev 2018-05-18 23:39:23 följande:

Men nu kom det upp en fråga i huvudet som gnager..

Om bm kände hinnorna när hon var in i livmodern, har slemproppen släppt då?? Eller vart sitter slemproppen? Nu känner jag mig som en rookie :D

Asså det där med slemproppen, jag fattar den inte alls. Med min första föll den liksom ut på toagolvet en dag. Kanske en vecka innan förlossning, jag var i chock - hade aldrig sett något liknande. Ursäkta beskrivningen men den var som en gigantisk mollusk.

Med de andra två har jag inte sett till den alls, ens i bitar.
  • LakritsMatte
    Linnet1976 skrev 2018-05-20 05:33:02 följande:

Asså det där med slemproppen, jag fattar den inte alls. Med min första föll den liksom ut på toagolvet en dag. Kanske en vecka innan förlossning, jag var i chock - hade aldrig sett något liknande. Ursäkta beskrivningen men den var som en gigantisk mollusk.

Med de andra två har jag inte sett till den alls, ens i bitar.

Jag håller med, den är mytisk för mig, har inte sett skymten av den varken första gången eller nu. Och nu är jag ändå öppen 2 cm och gjort 2 hinnsvepningar.
  • lillainna
    Copycatkid skrev 2018-05-19 14:43:54 följande:

Åh jätte stort grattis till din bebis! :D måste bara fråga hur det gick med foglossningen under förlossningen? (Förstod att du hade svår foglossning under graviditeten)

Tack!

Hade lite svårt att hitta en bra ställning att ligga eller sitta på, jag hade hoppats att gåstolen skulle funka bra att hänga på men det var för smärtsamt.. och eftersom att det tog sån tid att bara nå 5cm öppen, så var mina höfter och fogar väldigt onda vid slutskedet.

( vattnet gick på onsdag morgon och då hade han bajsat i vattnet och han är ju född på fredag eftermiddag.)

Men i slutändan var den vanliga gynställningen som funkade bäst när han skulle ut.
  • LakritsMatte

Men alltså jag vet inte om jag ska skratta eller gråta... efter allt mitt snack om den mytiska slemproppen, gissa vad jag just hittade i trosorna??

• marsen
    LakritsMatte skrev 2018-05-20 12:36:59 följande:

Men alltså jag vet inte om jag ska skratta eller gråta... efter allt mitt snack om den mytiska slemproppen, gissa vad jag just hittade i trosorna??

Hahaha, SLEMPROPP! :D
  • marsen

PANIK!!

Kom precis på att jag glömt teckna gravidförsäkring!! Kan man teckna den nu även fast det är så nära BF? Annars är väll bebis oförsäkrad upp till 6 månader och jag är väll inte försäkrad för eventuella förlossningsskador och sjukhusvistelse i samband med födelse?

• LakritsMatte
    marsen skrev 2018-05-20 13:43:49 följande:

PANIK!!

Kom precis på att jag glömt teckna gravidförsäkring!! Kan man teckna den nu även fast det är så nära BF? Annars är väll bebis oförsäkrad upp till 6 månader och jag är väll inte försäkrad för eventuella förlossningsskador och sjukhusvistelse i samband med födelse?

Tror du kan teckna hur sent som helst egentligen men du måste hinna betala den innan barnet föds! Vi har bara en gratisförsäkring, den börjar gälla så fort man tecknat den.
  • Copycatkid
    lillainna skrev 2018-05-20 10:18:17 följande:

Tack!

Hade lite svårt att hitta en bra ställning att ligga eller sitta på, jag hade hoppats att gåstolen skulle funka bra att hänga på men det var för smärtsamt.. och eftersom att det tog sån tid att bara nå 5cm öppen, så var mina höfter och fogar väldigt onda vid slutskedet.

( vattnet gick på onsdag morgon och då hade han bajsat i vattnet och han är ju född på fredag eftermiddag.)

Men i slutändan var den vanliga gynställningen som funkade bäst när han skulle ut.

Tack för svar! Har en förhoppning om pilatesboll men får se vad som funkar för mig :) är ju lite nojig med foglossningen men får ta det som det kommer bara!
  • Copycatkid
    marsen skrev 2018-05-20 13:43:49 följande:

PANIK!!

Tror också du kan teckna närsomhelst. Hade de däremot upptäckt något på ul hade ju inte försäkringen täckt det men tecknar du innan förlossning nu så borde det inte vara några problem :)
Svar på tråden Fler som ska föda i maj som vill samlas och leta alla små tecken på förlossning som finns?